54 litran akvaarion veden vaihto

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
piraaja
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

54 litran akvaarion veden vaihto

Viesti Kirjoittaja piraaja »

Kuinka usein pitää vaihtaa vettä 54 litran akvaariosta ja miten paljon pitää vettä vaihtaa? Kuinka monta kardinaalitetraa sinne mahtuu? Miten
akvaario kasvit istutetaan? Mikä monni sopisi 54 litran akvaarioon?

Korjattu viestin asua helpommin luettavaksi. 7330/ylläpito
hippikala
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: N/A

Re: 54 litran akvaarion veden vaihto

Viesti Kirjoittaja hippikala »

Itse vaihdan joka viikko yhden ämpärillisen. Joskus olen vaihtanut kahdesti viikossa mutta kerta viikkoon yksi ämpäri ainakin. Runsas kasvillisuus ja maltillinen kalasto auttavat pitämään altaan kunnossa! Akvaariokasvit ihan vaan painetaan pohja-aineksen sisälle. Joidenkin kasvien kanssa pitää huolehtia siitä ettei tunge niitä liian syvälle. Ja esimerkiksi jaavansaniainen kiinnitetään juurakkoon kuminauhalla, siitä se sitten tarttuu itse juurilla kiinni. Kannattaa hakea kirjastosta Markku Varjon Akvaariokasvit-kirja, siinä on todella hyvät ohjeet kasveista!

Kardinaalitetroja menee 10-15 kpl, monneista parhaimpia ovat varmasti kääpiökoon monniset eli pikkumonninen, nuolimoninen ja kääpiömonninen. Niitä pitää hankkia tuo 10kpl ainakin. Toinen monnistyyppi on nuolimonnit eli otot. Niitä kannattaa hankkia pieni ryhmä. Muut monnit kasvavat turhan suuriksi tämmöiseen pieneen altaaseen. Kannattaa lainata myös Varjon Akvaariokalat-kirja, sieltä on näppärä selata sopivia kaloja.
Hohtomiljoonakalahybridit & sukaravut 54l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”