Tiikerinuoliainen kiekkojen kanssa
Valvoja: Moderaattorit
Tiikerinuoliainen kiekkojen kanssa
Moikka.
Sopisko Tiikerinuoliaisparvi kiekkojen kanssa noin 600-700 litran
akvaarioon. Molempia vaikka 6-8 kpl. Pikaisen google haun mukaan
veden lämpötilan suhteen ei tulisi ongelmia, mutta onko se liian
vilkas kala kiekkojen seuraan?
Entä meniskö sinne yks tulievä, vai onko liian kiukkuinen kala?
Kokemuksia kellään?
Sopisko Tiikerinuoliaisparvi kiekkojen kanssa noin 600-700 litran
akvaarioon. Molempia vaikka 6-8 kpl. Pikaisen google haun mukaan
veden lämpötilan suhteen ei tulisi ongelmia, mutta onko se liian
vilkas kala kiekkojen seuraan?
Entä meniskö sinne yks tulievä, vai onko liian kiukkuinen kala?
Kokemuksia kellään?
Onpas ihmisillä ristiriitaisia kokemuksia. Taitaa olle se tulipyrstökin liian äkänen kala kiekoille. Lämpötilan ja akvaarion koon puolesta tikrut olis just hyviä. Mä olen aina halunnut niitä, mutta koskaan ei ole ollut tarpeeksi suurta akvaariota. Hankala juttu
Plan B olis sitten Vihermonnisia (Brochis splendens) tai kuonovihermonnisia (Brochis britskii) + Viiksimonneja (Dianema longibarbis). Mutta levänsyöjä olis epäselvä. Plekot ja imumonnit saattavat myös imeä kiekkojen kylkiä ja leväbarbit on ärsyttäviä kaloja.
Plan B olis sitten Vihermonnisia (Brochis splendens) tai kuonovihermonnisia (Brochis britskii) + Viiksimonneja (Dianema longibarbis). Mutta levänsyöjä olis epäselvä. Plekot ja imumonnit saattavat myös imeä kiekkojen kylkiä ja leväbarbit on ärsyttäviä kaloja.
-
- Junior Member
Mulla oli kans tikruja kiekkojen kanssa, en huomannut mitään haittaa silloin mutta nyt kun luovuin tikruista olen huomannut kiekkojen viihtyvän paremmin. Oliko sulla jokin tarkoitus hankkia tiikerinnuoliaisia? Meinaan vaan sitä jos kotilojen syöjäksi meinasit niin raitanuoliaiset ovat pieniä ja minusta sopivat paremmin kiekkojen kanssa.
Kiekoista en tiedä mitään mutta epäilen vahvasti että tikrut tekisivät samaa niille mitä minulla tekevät pusukalalle. Ne ovat pusukalan kyljissä kiinni herkeämättä nyt kun vihdoin keksivät että ruokapöytäähän ei tarvitse odottaa katettavaksi vaan käytetään seisovaa pöytää .
Tikrut saavat minulta lähteä.

Tikrut saavat minulta lähteä.