Mitä mieltä olette näistä kalasuunnitelmista?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Mitä mieltä olette näistä kalasuunnitelmista?

Viesti Kirjoittaja jonval »

Moi!

Meille muutti tänään 300-litrainen akvaario vähäisine kaloineen. Kalastona tällä hetkellä yksittäisiä musta-, puna-aave- ja kiiltotetroja, monnisia sekä avainkirjoahven.

Olen miettinyt akvaarion kalastoksi seuraavaa:

7-10 puna-aavetetraa
10 mustatetraa
15 romminokkaa
2 lehtikalaa
4 tapparakalaa
+ monniset ja avainkirjoahven, jotka jo ovat altaassa

Miltä tämä teistä kuulostaa?

Arvoista sen verran, että ph on noin 6,5 ja vesi on pehmeää. Lämpötila +25. Mutta koska muutto oli vasta tänään niin arvot ehkä vielä hieman elävät.
Jonna
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette näistä kalasuunnitelmista?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Itse ajattelisin tuon voivan toimia, joskin itse muokkaisin vanhan kalaston pohjalta toimivaksi. Tuo 25 asteen lämpö on puna-aaveiden kannalta aika maksimi, joten sen perusteella jättäisin romminokat, tapparat ja muusta syystä lehtikalat pois. Sen sijaan sympaattiselle avainkirjoahvenelle kumppani olisi hieno asia. Mustatetroja sopisi 10, puna-aaveita voisi olla enemmänkin kuin 10. Monnisia voi olla hyvin 12 - 15.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”