- Liikkeessä sanottiin, että melko normaalissa vedessä ovat kaloja pitäneet eivätkä ole varmoja minkälaisesta vedestä ovat kotoisin. Tästä päättelin, ettei minun kannata neutraalin paikkeilla olevaa vettä alkaa muuttamaan vaikka akvaarion muut kalat kestäisivät, miten on? Nuilla kun on maine kovan veden kaloina... Kuinka tavallisia nämä "pehmeän veden" kannat ovat?
- akvaariossa on joitain matalia kasvitiheikköjä, joten näistä ei ole suojaa isommilta kaloilta, nuoliaiset nimittäin viihtyvät näissä ja varmasti syövät kaiken löytyvän. Jos hankin sen poikimishäkin, kuinka kauan poikaskaloja pitää pitää siinä jotta ovat niin isoja, että sukulaiset eivät pistä niitä poskeensa? Kannattaako poikaskasvatusaltaan perustamista harkitakaan, toiseen akvaarioon minulla ei ole mahdollisuutta, mutta ison akvaarion alle on mahdollisuus pistää vaikka 20 l muoviallas. Tarvitseeko poikasallas kummoista suodatusta, riittääkö hapetin ja vedenvaihto (todella) säännöllisesti?
-kuinka usein minun pitää hommata uutta kalakantaa, ettei tämä käy sisäsiittoiseksi?
ja jos joku tietää, että periyttävätkö värikäspyrstöiset tahi vaaleat (albiinot? ei varmaan mutta samantapaiset) naaraat väriään samoin kuten uroksetkin, saa valaista minua