Syökö nokkamonni kasvit??
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Syökö nokkamonni kasvit??
Onko nokkamonni kova tuhoamaan kasveja niin kuin purjesampimonni? Mietin että uskallanko ottaa haaremi vai tuhoaako ne kaikki mun hienot miekat? Kokemukdia??
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Syökö nokkamonni kasvit??
Ei ole. Ei ainakaan minulla ole silpunnut (375-litraisessa 4 kappaletta tällä hetkellä) mitään kasveja. Levät kyllä saa kyytiä urakalla
. Nokkamonnivauvoille kun olen yrittänyt etsiä leväisiä pantterivesimiekan lehtiä, niin aika siistissä kunnossa on ne "leväisimmätkin" olleet.
Nokkamonneille toki kannattaa kesäkurpitsaa yms. tarjoilla joka tapauksessa, hyvin tuntuu maittavan
.

Nokkamonneille toki kannattaa kesäkurpitsaa yms. tarjoilla joka tapauksessa, hyvin tuntuu maittavan

- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
-
- Advanced Member
Miten oot saanut poikasia pysymään elossa? Oma lajiallas vai ottanut munat talteen?
-
- Senior Member
Talteen olen ottanut, ensin poikashäkkiin altaan reunalle ja sitten kun ovat kuoriutuneet, niin siirtänyt erilliseen poikasaltaaseen (yksityiskohtia löytyy tuolta blogistani, jonka osoite allekirjoituksessani). Partamonni tuhoaa kudun, jos sen jättää altaaseen. Ja on sanottu, että poikasten hengissä pitäminen on vaikeaa, mutta minulta ei ole kuin yksi tai kaksi tippunut tähän mennessä. Mutta poikasallas onkin todella täynnä sapuskaa
. Ekasta talteen otetusta kudusta on kasvanut muistaakseni 21 jo sellaisiksi 3-4-senttisiksi, toisen erän otin talteen pääsiäisenä ja niitä on joku 15-19?

-
- Advanced Member
Aika hienoa. Taidan sitten uskaltaa hankkia pienen parven. Jos tuut stadiin päin niin voisin ostaa sulta 

-
- Senior Member
Minulla ei ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa nokkiksista. Kilttejä ja hauskoja otuksia
. Harvemmin tulee pk-seudun suunnilla käytyä, mutta tässä on nyt isomman altaan hankinta tulossa ja mikäli sopivaa löytyy sieltä suunnalta, niin sitten kulkeutuu kyllä kalojakin sinne päin
.

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
Tuli ostettu kolme nuorta nokkamonnia. Nyt kaikki miekat ovat levästä erossa
Todealla tehokkaita levänsyöjiä, suosittelen!