Osram kasvivalaisin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Marko Tusa
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Osram kasvivalaisin

Viesti Kirjoittaja Marko Tusa »

Nyt olisi olohoneessa 200*60*58 kokoinen allas ja tarkoitus olisi tehdä Amazon tyylinen akvaario. Lämmittin (jäger 300W) ja suodattimet 2* Eheim 2028 on jo hankittu, mutta valaisinta ei ole eli voisiko tulla kysymykseen Osram Floralux EL-R 20W ja niitä voisi laittaa 4 kpl. Onko tiedossa ongelmia levän muodossa tai muuta kivaa? Olen nähnyt saman kokoisessa Malawi akvaariossa samat lamput ja niitä oli 3 kpl ja minusta ne toimi ainakin siinä akvaariossa, mutta kasveja ei ollut ainuttakaan.
Vihjeitä otetaan vastaan.
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja rambi »

Niistä lampuista ei ole kokemusta mutta 4x20 w kuulostaa aika pieneltä sen kokoisessa altaassa.
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

rambi kirjoitti:Niistä lampuista ei ole kokemusta mutta 4x20 w kuulostaa aika pieneltä sen kokoisessa altaassa.
Lienee alkuperäisellä kirjoittajalla mennyt luvut sekaisin. Olen ymmärtänyt, että noita oilsi vain 80W ja 125 W malleina.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja rambi »

dsl kirjoitti:
rambi kirjoitti:Niistä lampuista ei ole kokemusta mutta 4x20 w kuulostaa aika pieneltä sen kokoisessa altaassa.
Lienee alkuperäisellä kirjoittajalla mennyt luvut sekaisin. Olen ymmärtänyt, että noita oilsi vain 80W ja 125 W malleina.
Joo eli kyseessä on elohopeapurkauslamput, niitä on tosiaan vain 80 w ja 125 w, silloin kun itellä oli kiekko allas 180x45x65, niin siinä oli käytössä 4 kpl 80 w kyseisiä lamppuja, kyllä siinä kasvit viihtyy (en kyllä sanoisi että paremmin kun kunnon loisteputkilla), mutta itse kauppasin ne aika nopeasti pois ja laitoin 4 kpl loisteputkia, syy siihen oli tosi surkea \ruma värisävy niissä hql valaisimissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”