kaksi metriseen altaaseen valaisinkansi?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
kaksi metriseen altaaseen valaisinkansi?
Tässä nyt mietiskellyt, että mitä tekisin tuon mun 200x60cm altaan valaisinten kanssa kun ei ole mahdollista nostaa kattoon roikkumaan kissan takia (tai onko joku tehnyt niin kissaperheessä?)
Olenkin miettinyt valaisinkantta T8 tai T5:n neljällä putkella? Onko kellään kokemuksia tän kokosista valaisinkansista? Käsiteltävyys? Hinta? Mistä ostettu?
Katselin mm. Akvaariokeskuksen ja Akvaterran sivuilta noita Ruotsalaisia T5 tai T8 valaisinkansia (Litima), onko jollain niistä kokemuksia...?
Ja.. jos jollain ko. kansi olisi myynnissä pk-seudulla voisin myös tarjousten perusteella ostaa sellaisen.
Olenkin miettinyt valaisinkantta T8 tai T5:n neljällä putkella? Onko kellään kokemuksia tän kokosista valaisinkansista? Käsiteltävyys? Hinta? Mistä ostettu?
Katselin mm. Akvaariokeskuksen ja Akvaterran sivuilta noita Ruotsalaisia T5 tai T8 valaisinkansia (Litima), onko jollain niistä kokemuksia...?
Ja.. jos jollain ko. kansi olisi myynnissä pk-seudulla voisin myös tarjousten perusteella ostaa sellaisen.
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
-
- Starting Member
Re: kaksi metriseen altaaseen valaisinkansi?
Mulla on 2m altaassa 2 koteloa kaksilla 30w t8 putkilla,kotelot siis 90cm pitkiä.
They say tattoos are ugly when you get older, Really? Tell me more about how good you will look in 60 years...
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Sulla taitaa Cskutt mennä valokansi ja valaisinkotelo sekaisin?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Advanced Member
Siis niin etsin tosiaan valaisinkantt enkä koteloa
kaksi kaksputkista kotelollista lamppua jo löytyykin. Pitäs olla kissankestävä ja mieluiten viel helppokäyttönen ja ilman lasia..

Meillä 900l altaan yhteydessä 3x250w monimetallivalaisin ledeillä! Valaisimeen tosin olen rakentanut katkasijat, jolloin vain kaksi lamppua palaa. Valaisimen ja altaan väliin jää n. puoli metriä rakoa.
Niin ja kaks kissaa asustelee saman katon alla. On muuten vain kerran on toinen käynyt koettamassa uimataitojaan.
Oli nimittäin kissalla nopeat liikkeet altaassa ja ulkopuolella.
Altaan ympärillä kiersi houkutteena n. 20 cm leveä hylly johon kissat pääsevät tuijottelemaan! Nyttemmin allas siirretty niin ettei takahyllylle pääse terraarion takia.
Eli en itse nää ongelmaa tuosta, suurin ongelma on se jonka itse tekee!
Niin ja kaks kissaa asustelee saman katon alla. On muuten vain kerran on toinen käynyt koettamassa uimataitojaan.

Altaan ympärillä kiersi houkutteena n. 20 cm leveä hylly johon kissat pääsevät tuijottelemaan! Nyttemmin allas siirretty niin ettei takahyllylle pääse terraarion takia.

Do what u can, with what u have, where u are.
-
- Advanced Member
Tuotah, sulla ei siis ole ollenkaan mitään pleksejä tai laseja altaan ja lampun välissä...? Ja kissat pysy pääsääntösesti pois altaasta sorkkimista?!Vilkku89 kirjoitti:Meillä 900l altaan yhteydessä 3x250w monimetallivalaisin ledeillä! Valaisimeen tosin olen rakentanut katkasijat, jolloin vain kaksi lamppua palaa. Valaisimen ja altaan väliin jää n. puoli metriä rakoa.
Niin ja kaks kissaa asustelee saman katon alla. On muuten vain kerran on toinen käynyt koettamassa uimataitojaan.Oli nimittäin kissalla nopeat liikkeet altaassa ja ulkopuolella.

Mun vanhassa tonnikeijussa oli valaisinkansi joka oli rakennettu yksinkertasesti lastulevystä ja laudasta. Lastulevyyn ruuvattu loisteputkirungot ja levyn reunoille sitte ne laudat, jotka tulivat altaan kehystä vasten.
Miinuspuolena tolla oli paino, mutta ei sekään nyt mikään iso ongelma ollu.
Pitää kattoo, jos jostain löytäisin kuvan siitä.
-
- Advanced Member
Jee, kiva jos löytäsit ni sais kuvan minkälainen onTeemu Salonen kirjoitti:Mun vanhassa tonnikeijussa oli valaisinkansi joka oli rakennettu yksinkertasesti lastulevystä ja laudasta. Lastulevyyn ruuvattu loisteputkirungot ja levyn reunoille sitte ne laudat, jotka tulivat altaan kehystä vasten.

Alan kaivelemaan kuvaa. Mutta varotan jo etukäteen. Sen tehtävä oli valaista, ei miellyttää silmää:)
Kerran on toinen uinu ja pelkää nykyään enemmän allasta kuin vieraita koiria! Kiinnostavaa on kattoo kyl allasta sylistä mut luo ei yksin mene kumpikaan!
ihme ja täytyy koputtaa puuta! 

Do what u can, with what u have, where u are.
-
- Advanced Member
hehTeemu Salonen kirjoitti:Alan kaivelemaan kuvaa. Mutta varotan jo etukäteen. Sen tehtävä oli valaista, ei miellyttää silmää:)

ohoh, kyllä mua vähän pelottas et tuo kisunen uis siellä siltikin.. on molahtanu malawilaan kerran puoliks joVilkku89 kirjoitti:Kerran on toinen uinu ja pelkää nykyään enemmän allasta kuin vieraita koiria! Kiinnostavaa on kattoo kyl allasta sylistä mut luo ei yksin mene kumpikaan!ihme ja täytyy koputtaa puuta!

Yks hyvin, hyvin huono kuva löyty, mutta se on kooltaan niin iso, että en saa sitä tänne liitettyä. Laitatko mulle vaikka yksärinä sähköpostiosoitteesi, niin lähetän sen sinne.