Kannoissa kasvavia punaisia kasveja?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Menni
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kannoissa kasvavia punaisia kasveja?

Viesti Kirjoittaja Menni »

Tuli tuossa mieleeni kun uusia kantoja laittelin altaisiin. Onko olemassa mitään punertavia kasveja, jotka kasvaisivat kantoihin kiinnitettyinä? Jotain jaavansaniaisen tyylistä kasvia, mutta punaisena. Ei siinä, että vihreissä kasveissa mitään vikaa olisi, mutta vaihtelu virkistää :)
Carmila
Member
Member

Re: Kannoissa kasvavia punaisia kasveja?

Viesti Kirjoittaja Carmila »

http://www.aquaticcommunity.com/tr/Micr ... ropus3.php

Joskus vuosia sitten minulla oli tätä - aikaan jolloin tätä "ei saanut mistään" ja hampaat irvessä kai HASin huutokaupassa tästä(kin) "tapeltiin". :) Ei minulla ainakaan tullut punaiseksi. Olisi varmaan tarvinnut enemmän valoa.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member

Re: Kannoissa kasvavia punaisia kasveja?

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Ei tosta^ tule varsinaisesti punaista, lähinnä vain kärjet saa hyvässä valossa rusehtavan-punertavan sävyn. Kantoihin kiinnittyviä punaisia kasveja ei ole, mutta varmaan lähes kaikki akvakasvit voi tunkea sopivaan kannonkoloon "kasvamaan kannosta" jos ne vaan saa jotenkin siinä pysymään. Niitä ei haittaa vaikkei juuret olisikaan hiekassa. Jos juuret alkaa häiritsemään kasvaessaan näkyviin, niitä voi typistellä reippaastikin. Meillä on monia akvakasveja ilmakasvatuksessa juurikin niin että olen vain työntänyt ne kantojen koloihin kasvamaan ulos akvasta. Osa, myös ns juurikasveista, kasvaa mattosuodattimen päällä eikä niitäkään haittaa hiekattomuus mitenkään.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”