Kannoissa kasvavia punaisia kasveja?
Valvoja: Moderaattorit
Kannoissa kasvavia punaisia kasveja?
Tuli tuossa mieleeni kun uusia kantoja laittelin altaisiin. Onko olemassa mitään punertavia kasveja, jotka kasvaisivat kantoihin kiinnitettyinä? Jotain jaavansaniaisen tyylistä kasvia, mutta punaisena. Ei siinä, että vihreissä kasveissa mitään vikaa olisi, mutta vaihtelu virkistää 

Re: Kannoissa kasvavia punaisia kasveja?
http://www.aquaticcommunity.com/tr/Micr ... ropus3.php
Joskus vuosia sitten minulla oli tätä - aikaan jolloin tätä "ei saanut mistään" ja hampaat irvessä kai HASin huutokaupassa tästä(kin) "tapeltiin".
Ei minulla ainakaan tullut punaiseksi. Olisi varmaan tarvinnut enemmän valoa.
Joskus vuosia sitten minulla oli tätä - aikaan jolloin tätä "ei saanut mistään" ja hampaat irvessä kai HASin huutokaupassa tästä(kin) "tapeltiin".

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kannoissa kasvavia punaisia kasveja?
Ei tosta^ tule varsinaisesti punaista, lähinnä vain kärjet saa hyvässä valossa rusehtavan-punertavan sävyn. Kantoihin kiinnittyviä punaisia kasveja ei ole, mutta varmaan lähes kaikki akvakasvit voi tunkea sopivaan kannonkoloon "kasvamaan kannosta" jos ne vaan saa jotenkin siinä pysymään. Niitä ei haittaa vaikkei juuret olisikaan hiekassa. Jos juuret alkaa häiritsemään kasvaessaan näkyviin, niitä voi typistellä reippaastikin. Meillä on monia akvakasveja ilmakasvatuksessa juurikin niin että olen vain työntänyt ne kantojen koloihin kasvamaan ulos akvasta. Osa, myös ns juurikasveista, kasvaa mattosuodattimen päällä eikä niitäkään haittaa hiekattomuus mitenkään.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos