Saksan tilaus

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Leena
Junior Member
Junior Member

Saksan tilaus

Viesti Kirjoittaja Leena »

Hei.

Nyt menee hermot tuon eheim 2213:n kanssa.. Se rupeli, mikä siellä on pitää aivan kamalaa ääntä.

Ajattelin uusia sen rupelin ja sen valkosen tapin.

Oulun liikkeessä rupeli maksaa 27€ ja se tappi jotain 15€, epäilemättä Saksasta saa halvemmalla..

Nyt tarvitsisinkin tilaus osoitetta ja hintoja paljonko siellä noi maksaa ja paljonko on sit postituskulut?

Tattis

Leena
Mutta Ihaa sanoi itsekseen: "Kirjoittaminen - hmmm, hmm.
Kyniä ja mitä kaikkea. Ylimainostettua, jos minulta kysytte.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Yksi mahdollisuus olisi lähteä liikkeelle tuolta sivun yläreunasta eli: http://www.aquaristikshop.com/
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Virtis
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virtis »

Onkos se akseli poikki vai miksi sen haluat uusia? Minä en ainakaan näe mitään järkeä siinä että uusisin ehyitä osia. Tuolta Jukan mainitsemasta kaupasta löydät nuo osat.
Virtis
Tapio Martimo
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tapio Martimo »

Miten saksalaiskauppojen yhteystiedot ja Saksan hintataso liittyy tekniikkaan?
Leena
Junior Member
Junior Member

Noku noku.. mä en tiedä enää mitenpäin mä tuota suodatinta pitäisin ku joka tapauksessa siitä kuuluu -se- kamala ääni.

Joku vaan meinas täällä aiemmin et siinä vois se akseli olla murtunu tai rupeli rikki.

Ja sen takia kyselen saksan hintoja et tuleeko sieltä halvemmaksi tilata kuin ostamalla monien välikäsien kautta Oulun akvaariokaupoista..

JOS joku ihana ihminen tietää mikä ihme tuota suodatinta vaivaa eikä osia tarvitsisi uusia niin otan kyllä hyvät neuvot vastaan...

Ääni on kuin sähkökaapin surina, kylläkin voimakkaampi. Jos suodatinta painaa kädellä siitä päältä, ääni vaimenee hiukan.

Joku meinas joulun jälkeen et rupeli ottaa reunoihin kiinni, joku toinen taas meinas et se akseli on murtunu..
Tapio Martimo
Advanced Member
Advanced Member

Leena kirjoitti: Ääni on kuin sähkökaapin surina, kylläkin voimakkaampi. Jos suodatinta painaa kädellä siitä päältä, ääni vaimenee hiukan.
Minulla ei noita pieniä classiceja ole ollut. Väittäisin kuitenkin, että akselista se vika tulee. Joko se on poikki tai sitten ko mallissa on eheim pickup-sisäsuodattimien tyyliin sellainen kuminen tukiholkki, jonka puuttuessa akseli pääsee liikkumaan ja siksi lavat hakkaavat seinämiin --> ääni syntyy.

Osa äänestä johtuu selvästi kotelon resonanssista. Sitä ei kannata yritää korjata - se on vain oire.

Semmoinen lisäkommentti vielä, että meillä ei kyllä jääkaappi ääntelehdi - ehkä sinulla on siinäkin jotain vikaa? :-)
Leena
Junior Member
Junior Member

hehehee.. meidän jääkaappi ei päästele minkäänlaisia ääniä, se on vuosimallia 2003, joten aika uus.. puhuin SÄKHKÖkaapista, jossa on kaikki sulakkeet ym. jutut, mistä mun -ei pitäis- tietää yhtään mitään..

Sitähän minäkin et se hemmetin rupeli siellä ääntää.. Saako niitä kumitulppia ostaa jostain varaosina tai sit jos vaihtais samalla sen akselin..
Tapio Martimo
Advanced Member
Advanced Member

Leena kirjoitti:...puhuin SÄKHKÖkaapista, jossa on kaikki sulakkeet ym. jutut, mistä mun -ei pitäis- tietää yhtään mitään..
Pahoittelen. Tuli lukihäiriö.
Leena kirjoitti: Sitähän minäkin et se hemmetin rupeli siellä ääntää.. Saako niitä kumitulppia ostaa jostain varaosina tai sit jos vaihtais samalla sen akselin..
Katsopas tätä 2213:n varaosaluetteloa [eheim.com *.pdf] Joko sinulta on siis osa 74 3371 0 poikki - todennäköisimmin ihan sen tukiholkin juuresta. Toinen vaihtoehto on, että sinulta puuttuu 74 3365 0:n pieni nipukka, joka pitää lapaosaa paikallaan (tipahtanut jonnekin).
Virtis
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virtis »

Oletkos käyttänyt auki sitä suodatinta? Jos akseli on poikki se selviää hyvin nopsasti enkä minä oikein muuhun jaksais uskoa. Minulla on noita kumituppeloita kaksikin kappaletta ylimääräsenä tosin ne on 2252 mutta muistaakseni 2213 on samanlaiset, sata varma en asiasta ole, mutta saatan sen tässä tarkastaa kun pitäisi tuo oma 2213 käyttää auki.
Virtis
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Ja muistaakseni 2213 malliin kun ostaa sen akselin niin samassa paketissa (ja siis samaan hintaan) on se kumitulppakin.
Nuorimmaisemme Annika: "Iskä, jos lohikäärmeet syöksevät tulta, niin miksi ne eivät pala?"
kv-setä
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kv-setä »

Roottori ja akseli sekä laakeripesät(värinänvaimentajat) ´tulevat samassa paketissa. Myös pelkän akselin kumeineen saa.
Itsellä 2213 toiminut moitteetta ja on hiljainen jos on ilmat saatu pois. Myös jos on mähnää täynnä, pitää roottori kolinaa.
Kari
"salakka hupussa "
Leena
Junior Member
Junior Member

stHippo: Olisko mitenkään mahdollista et voisit myydä sellasen kumisen systeemin tuohon mun laitteeseen? Mulla ihan oikeasti palaa käämit ton kans!! Enkä viitsisi alkaa tilaamaan heti saksasta sitä, kun siinä menee kuitenkin jonkin verran aikaa..
Leena
Junior Member
Junior Member

Mä sen putsasin viikonloppuna otin rupelin ja muut irti siitä et ei siellä pitäis ainakaan kamalasti olla möhnää..

Mä epäilen nyt kovasti sitä et sieltä on ne kumiset tulpat tippunu jonnekkin.

En viitsisi kauhean kauaa pyörittää sillä vettä, 1. siitä kuuluu se hemm. ääni 2. sehän saattaa mennä rikki kun siellä ei ole kaikkia osia.

Jotenka StHippo.. lähetteletkö vaikka mailia jos sulla on sellanen tilanne et voit myydä ne osoite on lekaarre@edu.ouka.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”