Kuinka paljon platyja tähän altaaseen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
PikkuPrinsessa
Junior Member
Junior Member

Kuinka paljon platyja tähän altaaseen?

Viesti Kirjoittaja PikkuPrinsessa »

Tämä tahtoo platyja, mut ei ole tietoa, miten monta kannattaisi ottaa. Kun nyt pääsen eroon muista kaloista (eli saan neonit uuteen kotiin ja pusukalan kotiutettua ja sen mukana 2 piikkisilmää samaan paikkaan), niin kalasto näyttää tällaiselta:
2 partista (poikia, tulevat toimeen mainiosti)
9 miljoonakalaa (3 poikaa + 6 tyttöä)
6 kuparimonnista

Allas on 160-litrainen, kutakuinkin 100 * 40 * 40 cm. pH reilu 7, Vesi kovan puoleista. (En nyt muita noita vesiarvoja tarkemmin kun en ole kotona tarkistamassa lapusta [;)] ). Miten monta platya mun sinne kannattais ottaa, ettei tule ihan kauhea tungos? Jos ne alkavat lisääntyä kovasti, niin sitten poikasille etsitään uusi koti. Ei ole tarkoitus ottaa kahta ja antaa niiden tehdä 100 poikasta niin että poikaset jäisivät altaaseen asumaan (tällä hetkellä ainakaan millisten poikasista yksikään ei ole selvinnyt hengissä, muut syöneet ne).
haxa87
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haxa87 »

Sanoisin että menee johonkin 6 paikkeille (huom: tämä on vain mun mielipide). Kyllähän niitäkin tietysti voi enemmänkin hankkia (vieläkin vain mun mielipide :mrgreen: )

Virkkeet alkavat isolla alkukirjaimella.
a0200303
Junior Member
Junior Member

platyja

Viesti Kirjoittaja a0200303 »

Olen joskus kuullut "nyrkkisäännön" että 10l vettä per keskikokoinen kala. Eli tarkottaisiko tuo sitten kohdallasi että 16 kpl fisuja tankkiisi.. Mutta älä ota tuota sääntöä niin vakavasti. [;)]
Luulen myös että n. 6kpl platyja ois hyvä. Ei enempää. Platyt jep, saavat helposti poikasia ja minulla ovat hienosti selvinneet muiden seassa isoiksi asti. Sinullahan on tällä hetkellä noin puolet pohjakaloja ja 9 millistä joten uskon että voisit just sen 6 platya ottaa... tai neljä kpl ettei tule tunkua.
Hammaskarppi tyttö
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Jos taas et kaipaa sitä syntymisen ihmettä, niin hanki poikamiesporukka. Platyt viihtyvät kyllä niinkin ja ei tarvitse murehtia että häiriköidäänkö naaraita liikaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”