Mikä tämä on ja onko syytä huoleen?!

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
adolf
Starting Member
Starting Member

Mikä tämä on ja onko syytä huoleen?!

Viesti Kirjoittaja adolf »

Moi

Huomasin tänää, että rapulaan (30L) on ilmestynyt tälläisiä: Kuva Ovat noin 5mm pitkiä.

Eli mikä mato tuo on ja onko syytä huoleen? Ravuissa on ole näitä nähnyt mutta en niitä halua tuolla olevan. Pyörivät lähinnä laseissa. Auttaisiko asiaan jos siirtäisin esim pari miljoonakalaa(poikasta?) tuonne rapulaan hetkeksi jos vaikka söisivät nuo. Vai onko lääkekuuria paras vaihtoehto..?
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Mikä tämä on ja onko syytä huoleen?!

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Tämä on ilmeisesti joku harvasukamatolaji, jos se liikkuu kastemadon tapaan:

http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=29&t=95169

Ei kai niistä haittaa ole, mutta voipi olla, että altaassa on liikaruokintaa. Ehkä ne miljoonakalat söisivät nuo. Kuka tietää?
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Re: Mikä tämä on ja onko syytä huoleen?!

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

mulla oli noita jonkin aikaa mun rapulassa, kun siellä oli vaan rapuja. En imuroinut jostain syystä pohjaa ensin kunnolla ja näitä alkoi tulemaan. Pienet pallokalat sitten tulivat samaan laariin niin söivät paris tunnis niin ne madot kuin pienet kotilotkin oikein hyvällä ruokahalulla ja kasvattivat isot kuvut itselleen :D Siitä lähtien niitä ei ole ollut, pohjan oon imuroinu huolellisemmin, jottei tukkeudu ja pallot hoitaa loput :) (mut siis niin, en kyllä tiedä, että onko mitenkä vaarallisia/taudinaiheuttajia tms... ällöttäviä ainakin oli mun mielestä...)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”