Sukurapujen tarpeet

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nipukka
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Sukurapujen tarpeet

Viesti Kirjoittaja nipukka »

Olen kypsyttämässä sukuravuille omaa allasta. Käykö siihen pohja materiaaliksi mikä tahansa hiekka? Kotoa löytyy vaalea calstone hiekkaa. Onko sopiva? Tietääkö joku hyvää tieto sivua?
Kotona pörisee 200 litranen merivesi allas, 30L Taistekala uros, 60L Taistelukala naaras allas, 250L tuleva aksolottien asumus. 30L nano tekeillä...
AnnaS
Senior Member
Senior Member

Re: Sukurapujen tarpeet

Viesti Kirjoittaja AnnaS »

^ En tunne Calstone-hiekkaa, joten en ota siihen kantaa. :) Hiekka on kuitenkin paras pohjamateriaali sukarapualtaaseen. Sukarapurupatus-ketjusta löytyy vastauksia moniin kysymyksiin.
Missy80
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Sukurapujen tarpeet

Viesti Kirjoittaja Missy80 »

Mulla on sukarapusia kaikissa altaissa. Löytyy hiekkaa ja pyöreetä soraa, enkä oo nähnyt sinällään mitään eroa niiden käytöksessä koska ei ne ainakaan mulla mitenkään kaivaudu hiekkaan. Pohjan pinnalta vaan napsivat ruokaa, levää ja mitä akvaariossa nyt onkaan kaikkee mahollista töhnää pohjalla. Ja puolet ajasta ne on muutenkin juurakoita tai kasveja putsaamassa. Silti hiekkaa suosisin mieluiten sukaravuille ihan putsaamisen kannalta. Hiekkaa kun ei juurikaan tarvii niin kovin lapota. On meinaan aikamoinen duuni pelastaa elävinä satakunta pikkurapua ennen pohjan lappoamista, etenkin jos akvaario on iso ja sen tyhjentää suoraan viemäriin eikä ämpäreihin joista ravut voi vielä pelastaa. Hiekkapohjasest ne saa paljon helpommin kiinni jos on tarvis.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”