Ilmakasvatetusta vesikasviksi, mitä tapahtuu? :D

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Ilmakasvatetusta vesikasviksi, mitä tapahtuu? :D

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Mä hankin netistä Limnophila Aromaticaa, ku en sitä liikkeissä nähnyt just sillä hetkellä ja se tuli ilmakasvatettuna pätkänä ilman juuria. Pötkäsin sen vaan pohjaan ja aika pian se alkoi työntää uutta vartta kohti pintaa ja uusi kasvu oli lähestulkoon tummanlilan punaista. On kasvanut nyt n. 3 viikossa lisää pituutta tollaset 10 senttiä.

Ilmeisesti nuo vanhat ilmakasvatetut lehdet putoaa tuolta ajallaan, mut mites noiden varsien laita? Oon nimittäin huomannut muutamana aamuna, että koko kasvi on kellunut pinnalla ja huomannut sen vaan katkenneen varresta, joka on ollut sitten melkein mätä. Eli olisiko melkein järkevämpää katkaista nuo jo kaikki ja tökätä pohjaan vain se osa, joka on jo kasvanut tuolla mun akvaariossa, vai odottaako että kasvaa rauhassa pintaan.. kaikki varret eivät ole siis mädäntyneet, vain osa, mut mietin et kuuluuko niiden pysyä elossa vaiko eikö.. ja kauanko yleensä menee ennenkuin tuo ilmakasvatettu kasvi ylipäätään alkaa näyttää oikealta Limnophila Aromaticalta?
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Zansku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Re: Ilmakasvatetusta vesikasviksi, mitä tapahtuu? :D

Viesti Kirjoittaja Zansku »

Kyllä kaikkien vedessäkasvaneiden osien pitäisi samantien näyttää ihan oikealta. Väriltään se voi tosiaan olla hyvinkin voimakkaan liila tai punertava. Ota vaan suosiolla kaikki mädät ja kärtsineen näköiset pätkät pois, tuoksuvedensuosikin voi muutenkin katkaista haluamastaan kohdasta ja tökätä latvapistokkaan uudelleen pohjaan.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Tuossa vielä kuvaa, siitä kai erottaa aika hyvin, mikä on uutta kasvua ja mikä vanhaa... :)
Liitteet
Limnophila aromatica.jpg
Limnophila aromatica.jpg (47.08 KiB) Katsottu 858 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Aika hepposelta näyttää toi kasvu mun silmään odotuksiin nähden, mutta ehkä se siitä ottaa tuulta alleen pikkuhiljaa, ravinteita sen pitäis ainakin saada. Mulle tulee tosta toistaiseks enemmän mieleen joku Rusolehti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”