Mustamollien sukupuoli?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miiku
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Mustamollien sukupuoli?

Viesti Kirjoittaja Miiku »

Nyt alkaa ihmetyttämään noiden mustamollien sukupuoli. Mun piti siis saada 1 koiras ja 3 naarasta.
Kahdella näistä on lyyrapyrstö ja kahdella tavallinen. Onko lyyrapyrstöisellä kalalla muutenkin pidempi tuo peräevä, vai onko noi nyt sitten poikia? Mistä peräevän ruodoista se eväsiitin alkaa ilmestyä? Kun noilla lyyrapyrstöillä on peräevän takaosa pidempi, siis se kalan mahaa lähinnä oleva reuna. Mä kun jotenkin oon kuvitellut että se eväsiitin kehittyy etummaisista ruodoista. :?
Miiku
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Mustamollien sukupuoli?

Viesti Kirjoittaja Miiku »

Eikö kellään ole lyyrapyrstöisiä, keskenkasvuisia mustamolleja? Nyt ne näyttää mun mielestä kaikki naarailta, ilmeisesti lyyrapyrstöisillä on muutkin evät pidempiä, joten mahdotonta ainakin mulle yrittää tuosta peräevän muodosta saada selvää.
Minkä kokoiselle kalalle tuo eväsiitin alkaa kasvaa? Isoimat n. 5cm mittaisia ilman pyrstöä, ja pienin 4cm. Odottelenko vielä, vai menenkö ostamaan aikuisen koiraan?
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja kerttu »

En osaa kunnolla vastata, mutta mulla on ihan samanlainen kolmikko mustamolleja täällä. Pelkkiä naaraita oletan niiden olevan, koska oletan sukupuolen näkyvän yhtä selkeästi kuin platyilla.
lithi
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lithi »

Kyllä sen sukupuolen erottaa lisääntymiselimistä. Uroksella se on sellainen "miekkamainen", naaraalla pelkkä evä samassa kohtaa. Painotan vielä että, sen todellakin erottaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”