Perhoskirjoahvenen poikasten ruokailusta

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
VetyVoima
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Perhoskirjoahvenen poikasten ruokailusta

Viesti Kirjoittaja VetyVoima »

Homma on näin: minulla on x poikasta 71l altaassa, jossa on laiskuuden myötä suhteellisen kehittynyt leväkasvusto, jossa sitten elää melko paljon kaikenlaista pienelävää. Kun vilkuilen altaaseen ja katson poikasia läheltä, ne ovat aina syömässä mm. pieniä, nopeasti liikkuvia valkoisia pisteitä tai sitten sellaisia n. 5-12mm pitkiä matoja lasien pinnalta levän lisäksi. Hauskoja taisteluita elämän ja kuoleman välillä käydään jatkuvasti, tosin yksipuolisesti kun poikasten mahat ovat ruokaa täynnä jatkuvasti.

Olen kuitenkin antanut jonkun verran ruokaa päivittäin ihan varmuuden vuoksi (pölyä ja erittäin hienoksi jauhettua hiutaletta), mutta kun tämä liikkuva ruoka näyttää vievän voiton tylsiltä hiutaleilta.

Mitä sitä pitäisi tehdä? Poikaset kasvavat ja ovat aktiivisia, eikä veden laatu ole huono. Itse asiassa nitriittiä ei (tietenkään) ole mitattavisa ja nitraattia on aina alle 10mg/l.

-Sale

Akvaariot, lentäminen, musiikki, argh. Kaikki maksaa niin...
Tapsa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Haluaisitko nähdä vähän vaivaa? Siinä tapauksessa kasvata artemiaa, siinä olisi liikkuvaa eliötä herkuteltavaksi!
VetyVoima
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VetyVoima »

Unohdin mainita, että sitäkin olen tarjonnut, mutta sen viljely on aika vaivalloista joskus....varsinkin kun eilen tein neljän tunnin urakan ja sain vaihdettua 180l altaaseeni sorat 0,5-1,2mm hiekaksi.

-Sale

Akvaariot, lentäminen, musiikki, argh. Kaikki maksaa niin...
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Myös mikromadot käy hyvin poikasruoaksi, jos niitä jostain onnistut saamaan.

T: Mari
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”