Tyreinkö startin ?
Valvoja: Moderaattorit
Tyreinkö startin ?
Kun en osannut päättää uskonko valmistajien lupauksiin vai en niin päätin koittaa n.150 l akvan starttaamista Prodibion Start Upilla, mutta ajattelin antaa altaan kuitenkin kypsyä ennen kalojen hankkimista "riittävän kauan" enkä laittaa yhtään kaloja valmistajan lupaaman 4 tunnin jälkeen.Veden lisäsin 4 päivää sitten ( on ihan kirkasta) ja kasvit ja bakteerit lisäsin pari päivää sitten. JBL:n tikkutestillä olen mittaillut vesiarvoja NO3 = 0, NO2 = 0, GH = 7, KH = 6, pH = 6,8 ja CL2 = 0. Bakteereille olen antanut sapuskaksi hieman kalanruokaa. Nythän on kuitenkin niin että en muistanut laittaa mitään vedenparannusainetta ennen bakteereita, mahtoivatko kuolla kupsahtaa ? Kannattaako laittaa enää vai ottaa uusi startti (uusilla vesillä)? Toisekseen tuo Start Up sisältää kolme ampullia stop ammoa minkä pitäisi hävittää ammoniakki eli onko turha odottaakkaan mitään nitriittipiikkiä? Hirvensarvisuolalla kaiketi on mahdollista kokeilla onko akva kypsä, olisiko jotain ohjeistusta? Jos tyrein nyt, mahdanko joutua angstin valtaan 

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Tyreinkö startin ?
Kun itse kypsytin akvaariotani n. puolitoista vuotta sitten, lisäsin bakteerit (tässä tapauksessa kukkamulta-sukkikset) ihan ilman mitään tököttejä, enkä tälläkään hetkellä käytä vedenparannusaineita ollenkaan.
Tuskinpa ne bakut niin herkkiä olisi olleet, jos oikein jotain valmistetta lisäsit.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Tuskinpa ne bakut niin herkkiä olisi olleet, jos oikein jotain valmistetta lisäsit.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.