Hei,
Eli ongelmani on se että olen monesta paikkaa etsinyt näitä, ja mistään ei tunnu saavan tällä hetkellä. Ovatko epäsuosiossa tällä hetkellä vai mikä on ?
Olisiko täällä ketään "kasvattajaa" jolla näitä olisi edes joskus myynnissä? Itselläni näitä on vain muutama, ja nekin kaipaisivat uutta verta...
Saisikohan näitä tilattua akvaliikkeisiin ?
Onko täällä ylipäätänsä montaa perhostokien harrastajaa enää? Teidän kokemuksia, mitä pidätte kyseisistä kaloista? Joitain vanhoja juttuja lueskelin mitä löysin, ja toisilla aika negatiivisiakin kokemuksia...
Itselläni melko positiivisia, kun olleet vain lajiakvassa, eivätkä ole pohjan eläviä näykkineet.
Jos en uutta verta löydä, tai noita lisää, niin joutuu sitten miettimään mitä siihen altaaseen sitten laittaisi näiden kanssa, nyt pelkkänä laji akvana, jollei pohjakaloja lasketa. Näin on hyvin mennyt, ja haluaisin sen lajiakvana säilyttää. Mutta tällä hetkellä se on niin tyhjän oloinen, ettei sekään ole kiva.
Perhostokat
Valvoja: Moderaattorit
Re: Perhostokat
Minulla oli muutama vuosi sitten pieni parvi perhostokia mutta annoin ne uuteen kotiin, koska niiden poikasille oli todella hankalaa löytää uusia koteja. Lisäksi minusta tuntui siltä, että niiden akvaario haiskahti tavallista enemmän kalalta. Muuten pidin perhostokista, ne ovat todella vilkkaita ja kauniita kaloja. Etenkin koiraiden kyljet kimaltelevat upeasti. Samassa akvaariossa minulla oli myös riikinkukkotokia ja väittäisin tavallisimpien toka-lajien tulevan aika hyvin toimeen keskenään samassa akvaariossa.
Kannattaa kysellä ainakin Faunattaresta mahdollisuutta tilata perhostokia, koska Faunattaren sivuilta löytyy infoa tästä lajista. http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=371 Sen perusteella oletan niissä liikkeissä olevan toisinaan myös myynnissä perhostokia. Omat perhostokani ostin aikoinaan Megaeläimestä.
Kannattaa kysellä ainakin Faunattaresta mahdollisuutta tilata perhostokia, koska Faunattaren sivuilta löytyy infoa tästä lajista. http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=371 Sen perusteella oletan niissä liikkeissä olevan toisinaan myös myynnissä perhostokia. Omat perhostokani ostin aikoinaan Megaeläimestä.