Tässä muutama päivä sitten taistelukala onnistui jumittamaan itsensä kannossa olevaan pieneen koloon eikä päässyt enää irti joten minun täytyi irrottaa se. Taisto sai irrotuksessa pari aika ilkeän näköistä haavaa ja evätkin rispaantui siinä, joten laitoin sen eristykseen ja lisäsin veteen vedenparannusainetta, että jos se jotain auttaisi. Ajattelin suolakylpyä, mutta luettuani täältä että se voi vaurioittaa labyrinttielintä jätin sen tekemättä ja päätin katsoa lähteekö paranemaan itsestään, kun kala kumminkin oli reipas ja kirkkaan värinen ja ruokakin maistui. Nyt kumminkin huomasin taistelukalan huulessa valkoista höttöä, joka näytää ihan homeelta. Onko se hometta vai tautia, joka puhjennut nytten vai mitä? Voiko kalan paranemista mitenkään auttaa? Kala on edelleen vilkas ja syö hyvin kumminkin.
Huulessa höttöä, niskassa haava, evä riekaleina ja toinen rintaevä katki, juuri kun olin päätynyt siihen että myyn tämän "päivipojan", kun on liikaa uroksia minulla nytten.
Ja kamerasta menossa ilmeisesti valokenno, kun ei mikään valomäärä enää tunnu riittävän >:(