lämpimän altaan kasveja

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pörriäinen
Junior Member
Junior Member

lämpimän altaan kasveja

Viesti Kirjoittaja Pörriäinen »

Laittakaas viestiä, mitkä kasvit olisivat hyviä kiekkoaltaaseen +29. Itsellä on nyt miekkakasveja ja vallisneriaa, jotka näyttävät menevät ok, mutta jotain olisi uusiakin kasveja kiva ostaa. Voi myös laittaa kasvipakettitarjousta yv:llä tulemaan.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: lämpimän altaan kasveja

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Ihan liian hyvin rehottaa meillä kiekkolassa ainakin konnanputki, eräät cryptot ja miekat (etenkin miekoista löytyy pakon lämpimään sopivia lajeja), tähtipatsuli ja jättivesitähdikki (myös monien muiden vesitähdikkien pitäisi sopia lämpimään), myös hammasvesirutto levisi kuin...rutto kunnes hermostuin siihen. Sirovedensuokki menestyy myös hyvin. Tiikerilumpeet menee hyvin, samoin tähti- ja rusolumme. Noita olen meillä pitänyt lämpimässä ja hyväksi havainnut. Jaa niin, myös rusoverkkolehti rehottaa. Lajeja löytyy enemmänkin mutta olen valinnut meille vähempään valoon tyytyviä kun ei ole enää hiilariakaan, nuo kaikki em lajit ovat pärjäneet loistavasti kun vaan muistan ravita riittävästi (siis mikrot, rauta ja kalium). Googlella löytyy englannikielisiä listoja kiekkolaan sopivista kasveista kun laittaa sopivia hakusanoja.

Pintakasvit menestyy myös, kokeiltu on ainakin pistiaa ja kilpukkaa mutta näiden kanssa mulla palaa lopulta päreet, saa olla jatkuvasti haavimassa pintaa tukkimasta!
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”