Elikkä hakusessa olisi jotakin suhteellisen nopeasti korkeaksi kasvavaa kasvia, joka olisi hyvä isoille kynsisammakoille. Akvaarion koko on n. 200 litraa ja korkeus 57cm.
Sammakot eivät ole tähän mennessä koskaan syöneet mitään kasvia, mutta potkivat kyllä jatkuvasti irti maasta.
Akvassa asustaa myös omenakotiloita.
Jos sulla on joku juurakko siellä altaassa, niin suosittelisin jaavansaniaista. Sen saa köytettyä esim. siimalla kantoon kiinni ja kunnolla kiiinni juuttuttuaan se ei hevilä irtoa alustastaan. Sen sitomisen kanssa pitää vaan olla tarkkana, ettei jää löysiä siimoja joihin sammakot voivat sotkeutua.
Täytyy kait yrittää sitä uudestaan. Edellinen potkittiin kokoajan irti, oli kai huonosti köytetty kiinni. Meni sitten hermot ja annoin sen siskon akvaan.
Kauan sillä suunnilleen menee juurtua kiinni?
Papukaijanlehteä mulla taitaakin tuolla jo olla, mutta se on potkittu niin monet kerrat irti pohjasta, että on aika heikossa kunnossa. Tänään mätin kiviä ympärille ja toivon, että se pysyy nyt pohjassa ja pääsee taas kasvamaan.
Jättivesitähdikki kasvaa nopeasti ja kasvattaa hyvänlaiset juuretkin. Oletko sitä kokeillut? Alkuun kiviä juurelle. Toimii ainakin meillä, samoin keihäslehdet.
Moi! Onpas hauskaa, kun täällä AW:ssa on taas sammakoharrastaja mukana kirjoittelemassa. Tulee lisää erilaisia näkemyksia ja kokemuksia akvaarionpidosta esille kun on muutakin kun pelkkää kalanäkökulmaa välillä.
Sitä minun varsinaisesti piti sanomani, että tuon jättivesitähdikin kohdalla kannattaa varoa lajiketta ´Compact´, sillä vaikka se on jättivesitähdikki, niin siitä kasvaa vain noin 20 senttinen kompakti puska... Eli ei vastaa ihan tarpeitasi.
Päätin rekisteröityä tänne, vaikka noita kaloja (vielä ainakaan) olekaan, kun tuntui jotenkin mukavammalta paikalta kuin tuo herppi Ja yhtälailla se sammakkoakvaariokin on akvaario
Olen kyllä aika aloittelija noiden sammakoidenkin kanssa, vaikka niitä kasa jo löytyykin.
Anniquu_ kirjoitti:Moi! Onpas hauskaa, kun täällä AW:ssa on taas sammakoharrastaja mukana kirjoittelemassa. Tulee lisää erilaisia näkemyksia ja kokemuksia akvaarionpidosta esille kun on muutakin kun pelkkää kalanäkökulmaa välillä.
Sitä minun varsinaisesti piti sanomani, että tuon jättivesitähdikin kohdalla kannattaa varoa lajiketta ´Compact´, sillä vaikka se on jättivesitähdikki, niin siitä kasvaa vain noin 20 senttinen kompakti puska... Eli ei vastaa ihan tarpeitasi.
En tiedä, mikä laji lie, 50 cm akvan yläpuolella on, ja saa ollakin! Ihan hauskan näköistä Ja kun latvukset katkoo, on taas uusia puskia juurrutettavana ja latvuksiin tulee lisää lehtiä... Mikähän se on semmoinen pallukka, vihreää sammalmaista/huopamaista. Semmoisen ostin eläinkaupasta, ontto sisästä. Sammakot rakastaa sitä!
Laita nippusiteellä pieneen kiveen kiinni ja sit hautaat kiven hiekkaan. Ainakin konnanputkea voi kiinnittää useemman samaan. Kiristä varovasti ettei varret katkea.
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
Nniina+++ kirjoitti:Laita nippusiteellä pieneen kiveen kiinni ja sit hautaat kiven hiekkaan. Ainakin konnanputkea voi kiinnittää useemman samaan. Kiristä varovasti ettei varret katkea.
Hei tästä tuli mieleen, voisiko kivinä käyttää laavakiveä? Laavakivi on sen verran huokoista, että ainakin mulla on brasiliankääpiöruoho (vai mikälie se nyt onkaan nimeltään) on onnistunut juurtumaan siihen ihan itsellään kiinni joskus. Alkuunhan kasvikset on tietysti pakko sitoa kiinni jollain... Vai onko tollainen karkeampi kivi huono sammakoiden kannalta, ts. raapiutuuko niiden iho herkästi rikki tuollaiseen..?
En usko, että laavakivi on liian karkea. Onhan noilla kuitenkin luonnon kiviäkin tuolla. Ja jos sen laavakiven hautaa hiekkaan, niin ketäs se siellä haittaa
Nyt on kasvit sidottu kiviin kiinni, ihan tavallisiin kylläkin. Aamulla olivat kaikki vielä pohjassa, mutta vähän jännittää mennä kotiin Siellä alkaa ralli, kun Rumilu herää ja alkaa vetelemään ympäri akvaa. Se sitten niillä isoilla jaloillaan potkii yleensä kasvit pintaan. Peukut pystyyn, että pinnalla on iltapäivällä vaan sinne kuuluvat kasvit!
Esitän nyt tyhmän kysymyksen, mutta ääntelevätkö kynsisammakot millään lailla? Vai sotkenko nyt kiinankellosammakkoon? Tämä tällä lailla off topiccina . Sammakot on ruvenneet kiinnostamaan, mutta tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta ottaa .
bluefish1 kirjoitti:Esitän nyt tyhmän kysymyksen, mutta ääntelevätkö kynsisammakot millään lailla? Vai sotkenko nyt kiinankellosammakkoon? Tämä tällä lailla off topiccina . Sammakot on ruvenneet kiinnostamaan, mutta tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta ottaa .
Pojat ääntelee lisääntymisaikana eli lähes koko ajan Se ei oikeastaan ole kurnutusta, vaan enemmän heinäsirkan ja rikkinäisen sähkölaitteen sekotusta. Ensin oli tosi rasittavaa kuunnella ääntelyä, mutta nyt iltasin nukahtaa paremmin, jos poitsut pitää bileitä
Juu kahta on, ja mulla on noita isoja. Joskus ääni on kyllä aika kova, mutta ei nyt häirtsevän. Mulle on kyllä sanottu, että herkäunisen ei pidä ottaa noita makkariin, koska meteli voi häiritä. Mulla noi on ihan makkarin lähellä ja hyvin nukun
Ok, ne on sitten varmaan noita pienempiä kun täällä on myytävänä . Ovat kyllä hauskan oloisia, mietin vain, että kun akvat ja terrat on samassa huoneessa kun nukun, niin miten tuo ääni, mutta en kyllä ole mikään herkkäunisinkaan. Sammakot ovat aina kiehtoneet, mutta tuo ääntely on mietityttänyt .
Vois sanoa, että kovuudeltaan sen vastaa heinäsirkkaa eli ei kovin kova Ainakin näitä isoja on mielenkiintosta seurata, niiden tuijottamiseen koukkuuntuu, kun ne vetelee ympäri akvaa