125l tai 180l kalasto?
Valvoja: Moderaattorit
125l tai 180l kalasto?
Ois jossain vaiheessa tulossa Juwel Rio 125l tai 180l akvaario? Kalastoa tässä mietitään pikkuhiljaa. Kertokaas ihmiset, että jos saisitte siustaa ja valita asukit, niin mitkä ne olis? Eli laittakaa oma dream team, jos saatais vaik vähän vinkkejä. 

Re: 125l tai 180l kalasto?
Eikö kukaan halua osallistua tähän? Ois niin kiva saada vinkkejä 

Tällä hetkellä tuon kokoiseen dream team on Aasia geotooppi. Siirtäisin sinne nykyisen tankin aasialaisia kasveja. Kaloiksi taisto/ja pinnalle, piikkisilmiä pohjalle ja rusokiilakylkiä keskiveteen. Noilla lähtee. Taisto/t vaihtuu myöhemmin johonkin rihmakalaan.
Vanhoja viestejä selailemalla löytyy paljon ehdotuksia myös.
Vanhoja viestejä selailemalla löytyy paljon ehdotuksia myös.
No Big Blue but two mini blues: Brazil 160L 120cm and Burma 130L 80cm.
It's a victory to the heart everytime the music starts so please don't kill the machine.
(Neil Young)
It's a victory to the heart everytime the music starts so please don't kill the machine.
(Neil Young)
Onko sulla itse mitään ajatusta, että mitä haluaisi?
Itse ehdottaisin Aasia-, Afrikka- tai E-Amerikka -geotooppia.
E-Marikka voisi esimerkiksi olla joku kirjoahven (pariskunta) ja parvi jotain tetroja sekä pohjalle pleko ja monnisia.
Itse ehdottaisin Aasia-, Afrikka- tai E-Amerikka -geotooppia.
E-Marikka voisi esimerkiksi olla joku kirjoahven (pariskunta) ja parvi jotain tetroja sekä pohjalle pleko ja monnisia.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
180-litraisesta minä tekisin Aasiateemalla pehmeän veden altaan, jossa hiekkapohja. Lämpö voisi tälle kalastolle olla 26-27 astetta.
- harlekiininuoliaisia 10 kpl
- pariskunta tai haaremi huuli- tai juovarihmakaloja
- kiilakylkiä 20 kpl
Tai sitten vähän viileämmän veden Aasia-allas, lämpö 20-22 astetta ja virtausta reippaanlaisesti.
- paratiisikalahaaremi
- kardinaalikaloja 25 kpl
- rengas- tai muita imunuoliaisia 10 kpl (imunuoliaisten suhteen on muistettava, että parhaiten ne viihtyvät melkoisessa virtauksessa, joten vaatii kompromisseja muiden lajien suhteen)
- harlekiininuoliaisia 10 kpl
- pariskunta tai haaremi huuli- tai juovarihmakaloja
- kiilakylkiä 20 kpl
Tai sitten vähän viileämmän veden Aasia-allas, lämpö 20-22 astetta ja virtausta reippaanlaisesti.
- paratiisikalahaaremi
- kardinaalikaloja 25 kpl
- rengas- tai muita imunuoliaisia 10 kpl (imunuoliaisten suhteen on muistettava, että parhaiten ne viihtyvät melkoisessa virtauksessa, joten vaatii kompromisseja muiden lajien suhteen)
Minulla on samanlainen Juwelin 125 litranen akvaario,jossa asustaa vielä viikon verran miljoonakaloja ja mustiamolleja.Ja partamonni ja sinirapukin.Ensi viikolla saapuu isompi johon kalasto muuttaa 

-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Minulla on Juwel rio240l ollut nyt n. kuukauden ja siinä ainakin lamput ja suht tiivis kansiratkaisu pitävät veden 26 asteisena ilman lämmitintä. Eli viileämmän veden kalat eivät varmasti viihdy ilman jonkinlaista viilennintä.
Pähkäilyjen jälkeen päädyin, että haluaisin keskittyä etelä-Amerikkaan eli mitä sinne siis?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
180-litraiseen hiekkapohjalle voisin ottaa
- jotain monnisia, itseäni kiinnostaisi esim. ruso-, kaari-, ruusu-, noki-, soma- ja helomonninen
- leväpoliiseiksi käypi ryhmä katinkultamonneja ja/tai nuolimonnit eli otot; mitään partamonnia ihmeellisempää plekoa en uskalla ehdottaa, koska en tunne niitä juurikaan
- keskiuimareiksi jotain tetroja, joita omassa tapauksessani voisi ehdokaslajeina olla esim. musta-, safiiri- ja timanttitetra. Tai sitten jotain pienempää tetraa reilu parvi.
- pinnalle keksin vain tapparakalat; en itse niistä välitä ja jotenkin tuntuvat vaativahkoilta
Tämä oli mulle vähän hankala, kun aina pohdin pieniin kippoihin asukkeja. Tai olen levänsyöjiä lukuunottamatta kiinnostuneempi aasialaisesta kalatarjonnasta.
- jotain monnisia, itseäni kiinnostaisi esim. ruso-, kaari-, ruusu-, noki-, soma- ja helomonninen
- leväpoliiseiksi käypi ryhmä katinkultamonneja ja/tai nuolimonnit eli otot; mitään partamonnia ihmeellisempää plekoa en uskalla ehdottaa, koska en tunne niitä juurikaan
- keskiuimareiksi jotain tetroja, joita omassa tapauksessani voisi ehdokaslajeina olla esim. musta-, safiiri- ja timanttitetra. Tai sitten jotain pienempää tetraa reilu parvi.
- pinnalle keksin vain tapparakalat; en itse niistä välitä ja jotenkin tuntuvat vaativahkoilta
Tämä oli mulle vähän hankala, kun aina pohdin pieniin kippoihin asukkeja. Tai olen levänsyöjiä lukuunottamatta kiinnostuneempi aasialaisesta kalatarjonnasta.
Kumpi allaskoko on tulossa?MoonaS kirjoitti:Pähkäilyjen jälkeen päädyin, että haluaisin keskittyä etelä-Amerikkaan eli mitä sinne siis?
Malawi - hietikko-biotoppi
Allaskoko edelleen harkinnassa.