40l & 60l valaistus, suodatus& lämppäri Suosituksia

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jahmatti
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

40l & 60l valaistus, suodatus& lämppäri Suosituksia

Viesti Kirjoittaja jahmatti »

Ei oo vuosiin (tai itseasiassa kymmäneen) ollu noin pieniä altaita.

Joten mitä niihin valaistukseks? 60l valaisin, jossa 2 hehkulamppukantaista lampun paikkaa.40l ei mitään. Loisteputkia mulla on edelleen 250l:ssa ja 660l on monimetallit. Mutta nyt en tie yhtään mitä noihin laittaisin. Kannattaaks enää hommata loisteputkii vai onks jo kaikis T5:t?!?

Suodattimia oon miettiny: et jos tohon 40l laittaisin vanhan eheim 2010, joka löytyy nurkista vai menisikö se jopa tuohon isompaan?

Kalosto on auki. Ainakin nuolimonniset tarvis paikan ja hohtokiilakyljet. Samoin kääpiönuoliaiset ja ehkä myös Reinot :)
maailmalle olet joku, mutta jollekkin olet koko maailma. älä uneksi elämääsi vaan elä unelmaasi!
Zansku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Re: 40l & 60l valaistus, suodatus& lämppäri Suosituksia

Viesti Kirjoittaja Zansku »

Meille on tuohon 50l tulossa Arcadian arcPod valaisimeksi. Niitä on kahta kokoa, 9w ja 11w.

http://www.akvaterra.eu/verkkokauppa/lo ... 0_259.html

Samaisessa on Eheim Jäger lämmitin ja Seran koteloimaton sisäsuodatin, mutta varmaan vaihdetaan sen tilalle Fluval 105 ulkosuodatin kunhan palautuu lainasta. Pillisuodatin voisi olla pikkuakvaan toinen vaihtoehto, meillä vaan ko. altaassa tulee olemaan tanganjikan kotilokutijat niin tekniikkaa ei saa naamioitua kasveilla.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: 40l & 60l valaistus, suodatus& lämppäri Suosituksia

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mulla on 40-litraisissani käytössä valaistuksena 1-putkiset loisteputkivalaisimet. Ja suodattimina ihan vaan pillisuodattimia.
Akvarismia 1992-2014
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”