Lampaan papanat lannoitteena?
Valvoja: Moderaattorit
Lampaan papanat lannoitteena?
Luin tuolla et jotku on käyttänyt hamsterin, jäniksen ja hirven papanoita lannoitteena kasveille. Ei varmaan kaukaa poikkea lampaan papanat? Voiskohan niitäkin käyttää, kun 4 lammasta tuolla navetassa seisoo ja tuottaa sitä ihteään, niin oishan se kiva jos niille löytys jotain hyötykäyttöäkin 

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Lampaan papanat lannoitteena?
Muistan kans lueskelleeni noiden muiden kasvinsyöjien papanoiden käyttämisestä lannoitteena... Luulisin, että lampaan tuotoksiin pätee sama kuin edellämainittuihinkin; omalla vastuulla
Sanomattakin lienee selvää että jos päädyt kokeilemaan, niin varovasti sitten. Muista myös raportoida tuloksista tänne! Taitaa olla niin, että yhden lampaan vuorokauden aikaansaannoksista riittää jo kevyesti vuodeksi-muutamaksi vuodeksi, mutta tuohan se kevyempikin hyödyntäminen aina kivan olon pienestä omavaraisuudesta.
No juu, melko turha viesti, mutta kun kukaan ei ollut vielä mitään sanonut. Toivotaan asiaa tuntevampia vielä paikalle.

No juu, melko turha viesti, mutta kun kukaan ei ollut vielä mitään sanonut. Toivotaan asiaa tuntevampia vielä paikalle.
Juu, kyllä taitaa riittää loppuelämäksi jos yhden sankollisen niitä kuivattaa ja käyttää lannoitteena. Ei vaan taida kestää ravinteet niin pitkään
Kokeilen papanoita ja raportoin kuinka kelpaavat tarkoitukseen kunhan ollaan siellä asti. Toivotaan että kalat pysyy hengissä, sitten kun niitä saan altaaseen ja kasvit ei ota ihteensä.

-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Koitapa kuule piruuttas pelkillä kasveilla ennen kuin altaassa on kaloja tuota lampaanpaskalla lutraamista. Kun ei tiedä ennakkoon kuinkä väkepää puristetta ne suolestaan pukkaavat..
Tai no mitäs minä asiasta tiedän - JBL:n seiskakuulatkin vanhenivat purkkiinsa kun ei niidenkaan kanssa jaksanut harrastaa. Saatika sitten lyödä hanskansa...
Tai no mitäs minä asiasta tiedän - JBL:n seiskakuulatkin vanhenivat purkkiinsa kun ei niidenkaan kanssa jaksanut harrastaa. Saatika sitten lyödä hanskansa...

My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
...siis paskaan...
No mut miks ihmeessä?? Jos mä niillä lannoitan tuolla jatkossa, niin pakkohan sitä kalojen on kans kestettävä
Vai tarkoititko että mittailisin verisarvot lannoituksen jälkeen ennen kaloja?

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Joo tottakai kannattaa tehdä juuri noin, tarkkailla ja mittailla tilannetta ennen kuin pistää eläinkuntaa alttiiksi mahdollisesti turhan tujuille tuotoksille. Ja jos näyttää että homma toimii eikä vesi muutu jätösliuokseksi, niin kannattanee silti aloittaa ihan kynnenalus- tai no, tikunkärjellisellä lampaan antimia hommat uudelleen silloin, kun kalat on läsnä. Turvallisempaahan ja kätevämpääkin sitä ois varmastikin leipoa vaikka saven sisälle saviturvepalluroiden tapaan, olisko semmonen ajateltavissa? Vapautuis ainakin vähän hallitummin ja määrä olisi helpompi pitää hippusellisena.
Sanottakoon vielä että ihan mutullahan minä vedän, enkä kovin kokenutkaan ole sen enempää lampaiden kuin altaidenkaan kanssa. Siltä pohjalta.
Sanottakoon vielä että ihan mutullahan minä vedän, enkä kovin kokenutkaan ole sen enempää lampaiden kuin altaidenkaan kanssa. Siltä pohjalta.
Jep, täytyypä viikonlopun aikaan testailla mitä tuo tekee vedelle. Valkosavea meillä olis, kävisköhän se tuohon savipallojen tekoon? Taidanpa mennä tutkimaan noita savipallerokeskusteluja, niin vois alkaa niitä väsäämään tässä ens alkuun
Pohjaksi mulle tulee ihan hieno hiekka, joten toivotaan ettei se sieltä vapaudu veteen niin että olisi haitallista kaloille.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pohjaksi mulle tulee ihan hieno hiekka, joten toivotaan ettei se sieltä vapaudu veteen niin että olisi haitallista kaloille.