Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Pidin akvaarioharrastuksestani parin vuoden tauon, ja täällä ei sinä aikana kauheesti tullut käytyä. Nyt kun tuli akvaario ostettua uudelleen, ja tänne joskus kirjoitellut. Olen huomannu et eipä täältä mitää vastauksia juuri mihinkää kysymyksiin saa... Onko porukka vaihtunut niin paljon nuorempaa, ettei ole tietämystä, vai eikö täällä vaan viitsitä vastata. Enpä itsekkään täällä roiku 24/7 ja vastaile kaikkiin kysymyksiin... Mut pyrin kyllä vastaamaan jos on tietoa aiheesta. Tää siis MUN MIELIPITEENI... Olis kiva tietää muiden mietteitä... :mrgreen:
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko) :(

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Kaikki vaan on ihan kypsiä niihin SAMOIHIN ja TOISTUVIIN kysymyksiin. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Silmar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 07:57, 26.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Liperi

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko) :(

Viesti Kirjoittaja Silmar »

Aqua-Webistä on tullut aivan valtava "tietolaari" vuosien varrella ja minun mielestäni täältä jo löytyy vastauksia hyvin kattavasti perusasioista sekä "hifistelyä" siitä kiinnostuneille. Tietenkin tekniikka ym. kehittyy ja aina uusia aiheita ja kysymyksiä löytyy ja sehän tässä hauskaa onkin.
Kovin aktiivisesti ei kai kukaan kuitenkaan jaksa vastailla sellaisiin kysymyksiin, joista hakua käyttämällä löytyy jo sivukaupalla tietoa.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko) :(

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Yhdyn edellisiin :mrgreen: . Melko turhauttavaa samoihin asioihin tosiaan vastailla, kun tietoa sivu kaupalla. Ja jos "liian helposti kysyy" ja saa siihen aina vastauksen, niin eipä sitä hakua opettele koskaan käyttämäänkään:). Mutta onneksi uuttakin asiaa pohditaan ja kysellään ja joitakin vanhoja uskomuksia kyseenalaistetaankin. Hulppeita projekteja olen myös seurannut, tosin omat purkit tuntuvat sen jälkeen melko vaatimattomilta:). Mutta avartavaa katseltavaa:). :)
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko) :(

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Tämä on muuttunut keskustelufoorumista enemmänkin tiedonhakufoorumiksi.
Osa keskusteluista on sitä, kun ei osaa etsiä jo olemassaolevaa tietoa ja sitten opastetaan miten sitä etsitään. Kuitenkaan ei voida suoraan vastata kysymykseen vaan enemminkin etsitään se vanha ketju 8O
Osa taas on liirumlaarumia ts. of-topicia ja riitelyä siitä, miksi akvaarioaiheisilla palstoilla voidaan keskustella tällaisia keskusteluja, vaikka onkin ot-osiossa.

Itse nykyisin selailen pääasiassa vanhoja ketjuja, jotka hyvin usein olen todennut liian vanhoiksi.
Eräästäkin kuvalinkistä avautui altaan sijaan 30-vuotisbileiden kuvat. Hain vinkkejä altaan sisustukseen.
Tulikin mieleeni, että pitäisiköhän näitä ketjuja joskus hiukkasen siivota..... Tämän "kuvan" jälkeen oli nimittäin ihastelevia kommentteje iso liuta :mrgreen:

Mutta eiköhän tämä foorumi vielä hengissä pysy.
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1508
Liittynyt: 10:33, 19.07.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko) :(

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Saman olen huomannut kuin aloittaja. Ketjuja ei nykyään enää aloiteta yhtä tiuhaan kuin vaikkapa pari vuotta takaperin. Osittain varmaankin tuosta mainitusta tietomäärästä johtuen ja jossain määrin "käytä hakua" kommenttien vuoksi. Itse pyrin vastaamaan kysymyksiin jos satun itseäni kiinnostavan aiheen huomaamaan tuossa uusimpien joukossa, mutta useinkaan ei makeavetisten ketjuihin enää tule kommentoitua ja se johtunee pitkälti joko huonosta/harhaanjohtavasta otsikosta tai yksinkertaisesti saman jankuttamiseen kyllästymisestä.
Jos nopeita vastauksia kaipaa, niin voi kokeilla myös ylläolevan kommentin allekirjoituksesta löytyvällä FB-sivustolla.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko) :(

Viesti Kirjoittaja hx »

Pyytäisin saada tähän kohtaan huomauttaa saman, kuin olen vastaaviin avauksiin aikaisemminkin huomauttanut:
Ecce homo.

Eli ei tämä foorumi juurikaan muutu. Ihmiset itse muuttuvat. Ihmisten omat tarpeet muuttuvat.
Foorumin tason laskua tarjoaville tekee tavallisesti oikein hyvää käydä lukemassa omat postauksensa koko historiansa ajalta.
Tarpeet muttuvat, kun ihmiset muuttuvat. Virtaa riittää niin kauan, kuin virtaa riittää.

Tai niiku.

Edelleen, ylläpidolle kiitos oivasta foorumista ja jaksamisesta.
-Gone fishing-
mickey2004
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 12:20, 12.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

^Komppaan edellistä :).
Itse tutkiskelin tässä taannoin omia turinointejani ihan niistä ekoista jutuista lähtien ( vuodesta 2009) ja todella, niinhän se menee. Innostus kulkee aaltoina, ainakin mulla. Koko ajan toki mielessä ja kiinnostus päällä, mutta elämässä tavallisesti tapahtuu muutakin niin paljon ettei tämä akvaarioharrastus voi koko aikaa olla nro 1. Ja nyt taas kun on enempi aikaa ja mahtipontinen puhti ja into päällä niin nythän sitä postaillaan tänne kokoajan jotakin, kysellään vähän tyhmän innokkaana asioista jotka kohtalaisen pienellä vaivalla voisi saada selville itsekin. Mutta ihan varmasti paljon kyselen semmoisiakin ettei vastausta ihan "apteekin hyllyltä" löydykkään ja siksi vastauksen saaminen kysymyksiin on hidasta.

Siispä kiittelen minäkin; kiitokset hyvästä, mielenkiintoisesta ja antoisasta akvaarioharrastajan foorumista :).
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Kaipaan vuotta 2006-2007 ja mahtavia yhteistapaamisia, mesetyksiä, irkkauksia ja sitä kun jengi piti yhtä, eikä piikitellyt täällä toisiaan. :mrgreen:
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Käsittääkseni syyt tähän keskustelun laimenemiseen on mainittu jo yläpuolella. Kokeilin tuossa vähän aikaa sitten avustaa täällä ihmisiä, kun olen keräillyt täällä 3 vuotta päivittäin tietoa. Mutta lievä kiittämättömyys sai laiskistumaan. Pitiäisi melkein mennä tekemään kypsytys, tuoda käteen oikeat kalat, kasvit ja tekniikat. Kun mulla ei tuo edellämainittu asia oo tapana, vaan laitan mielummin viestini yhteyteen linkkejä, josta kysyjä saa sitten itse hakea. Kun minulla ei ole tekijänoikeuksia kuin omiin viesteihin täällä.

Itse tutkailin tuossa taannoin 13-vuotiaana kirjoittamiani viestejä ja totesin, että täällä tuo taso on todellakin laskenut. Sain typerääkin typerämpään viestiin vastauksen, jossa minulle selvästi selitettiin mitä pitää tehdä. Harmillista vaan, kun otsikointi on pielessä ja ongelmille on yhtämonta nimeä, kuin ogelmaa ja nyt ei sitten haulla meinaa löytyä.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja urppis »

Hillerillä olikin tuossa tosi hyviä pointteja. Ei jaksa enää ottaa kantaa mihinkään, kun tuntuu ihan turhalta. (lyhyesti sanottuna)
Sitä paitsi itse en jaksa noita ihmisten kalastoja podiskella... On ihan eri asia, jos kaivataan jotain tietynlaista ideaa ja lisäystä kalastoihin, mutta nykyään tuntuu, että täällä suunnitellaan kaikkien altaat valmiiksi. Käyttääkö kukaan enää mielikuvitusta. Sit voidaan kysyä vaikka, sopisiko nämä ja nämä kalat yhteen.. Paljon mukavempaa.
Itse olen huomannut, että omiin kysymyksiinkään ei juuri tule vastausta nykyään. Mutta jos kirjoittaa ot topikkeihin, syntyy suuriakin keskusteluja, monipuolisia, puolesta ja vastaan.
Minusta tässä on tapahtunut ihan joulun jälkeen sellaista kummallista väsymistä.
Ei täällä varmaan ns. taso ole laskenut, mutta "kukaan" ei jaksa tällä hetkellä. (kukaan sana on lainausmerkeissä, koska ei voi yleistää. Moni jaksaa kuitenkin ja on innolla mukana)
Luulenpa, että pieni tauko tekisi hyvää.. :D
1000 litraa vesivahinkoa
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja paul »

AIkoinani olin täällä todella aktiivinen, mutta silloin alkoi hermostuttamaan silloinen pienoinen lynkaamismeininki sekä osan palvominen.
Jos joku vaikka laspsi ilmoitti kalastonsa joka oli päin pyllyä oli ensin kasa kauhisteluviestejä joissa syytettiin eläinrääkkäyksestä.
Sekä oli muutama henkilö jonka sana oli laki ja hännystelijät tukivat kaikkea mitä sanoivat.

Nyt olen jonkin aikaa seurannut foorumia ja olen huomannut oikeastaan tason nousseen ja vastausten kypsyneen.
Ei siihen kysymykseen tarvitse tulla vastausta kuin apteekin hyllyltä ja tämähän on keskustelufoorumi.
Pitää muistaa, että asia joka tiedettiin eilen voi huomenna olla täysin väärää tietoa.
Eli pitää olla avoimmin mielin koko ajan. :)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viestit: 662
Liittynyt: 13:18, 10.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

Mun mielestä taso laskenut selvästi. :?
Täällä on jo niin paljon tietoa, että keskustelu muuttunut.
Aloittelijat eivät viitsi, jaksa tai heitä ei huvita käyttää hakua ja googlea. Helpompi kirjoittaa tänne samanlainen viesti mitä
pari kymmentä muutakin on kirjoittanut saman viikon aikana.(kärjistän nyt hieman, anteeksi)
Ei itsekään enää halua auttaa, koska aloitusviestin jälkeen on jo pari kolme "käytä hakua" - viestiä.
Nykyihmisten pääperiaate on kaikki mulle, heti tänne, NYT!!
Ja mitä nyt noita aloittelijoiden ketjuja tulee luettu, he yleensä väittävät vastaan niille guruille, ketkä heille viitsivät vastata.
Esim. ikuinen kiistan aihe taitaa olla monniset sorapohjalla ja perusteena "on mulla ennenki ollu!" :roll:
Ei taida kumpikaan osapuoli jaksaa ymmärtäää toista tarpeeksi.
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
mickey2004
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 12:20, 12.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

"Heti tänne kaikki mulle nyt"... tunnistan tuosta itseni aivan täysin :D valitettavasti.
Itse en kauheasti osaa toisille hyviä vastauksia antaa, kun en ole vielä ihan niin kokenut. Toki vastaan jos tiedän.
Ja samaa mieltä olen tästä, että mielikuvituksen köyhyyttä /-puutetta on se että kysyn: "120 litraisen kalasto, ehdotuksia?" (tarkoitan siis itseäni ja omaa viestiäni!) mutta onneksi tajusin toteuttaa ihan itse omia mieltymyksiä ja toiveita vaikka oikein loistavia ehdotelmia sainkin.
Ja täällä mun on helppo kommentoida/keskustella kun täällä osaan antaa edes pikkuisen järkeviä vastauksia ;).
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Itseäni ei enää paljon huvita edes lukea, kuin muutamia keskusteluja. Enkä todellakaan enää jaksa niitä iänikuisia juttuja "kauppias möi sitä ja tätä liian pieneen" (joo, oli pakko ostaa kun myytiin, eikä oma pää riittänyt ottamaan etukäteen selvää). Enkä jaksa niitä inttämisiä, joissa jollakin on kala altaassa, joka on viisi tai kymmenen litraa liian pieni, kun kirjassa sanotaan näin, siitä sitten intetään ja suunnilleen syytetään eläinrääkkäyksestä. Joo, ei vaan jaksa.
Omega369
Member
Member
Viestit: 326
Liittynyt: 18:55, 04.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja Omega369 »

Tein tällaisen tiivistelmän tuolta toisesta ketjusta, jossa on listattuna AW:n tilastoja vuosittain: kävijämäärät vuonna 2011.. Onhan tuo jollain tavalla kuvaavaa, kun katsoo miten kävijämäärät ovat muuttuneet vuoden aikana. Pitempää aikaväliä tarkasteltaessa on sanottava että kävijämäärä yleisesti ottaen on ollut nousussa viimeisen viisi vuotta, mutta vuosi 2011 on ollut keskimäärin laskussa. Onhan tuo aika selkeää kieltä että syystä tai toisesta ihmiset eivät tule tänne uudestaan tai ainakaan säännöllisesti. Yksilöllisiä kävijöitä mittaamalla näkee että samat ihmiset eivät käy kuukausittain; ehkä joku käy kerran katsomassa viestin jostain kalalajista, ehkä kirjoittaa yhden myynti-ilmoituksen ja katoaa taas pariksi kuukaudeksi.. Oletan että tuo mittaa uniikkeja IP-osoitteita, jolloin myös ne jotka eivät kirjaudu sisään tai eivät omista tunnusta ovat mukana tilastossa.

Tilastollisesti mielenkiintoinen seikka on myös vertailla Tammi- ja Joulukuuta.. Aika huomattava ero siinä kuinka monta sivua yksi käyttäjä keskimäärin avasi kyseisten kuukausien aikana. Kertonee siitä, että kävijät eivät kokeneet mielekkääksi lukea ketjuihin tulleita viestejä.
Tammikuussa 35 982 yksilöllistä kävijää ja 3 857 094 ladattua sivua = 107,2 sivua per kävijä.
Joulukuussa 28 166 yksilöllistä kävijää ja 1 369 828 ladattua sivua = 48,6 sivua per kävijä.

Taso ei välttämättä ole laskenut, mutta harrastajien mielenkiinto todellakin vaihtelee. Ostapa uusi allas ja vietät AW:ssä kaksi viikkoa kalastoa miettien, kasveja kyyläillen ja sisustusvinkkejä etsien. Sitten tulee kesä ja on paljon kivempaa ammua laitumella kuin hengata netissä. Kuvaajasta näkee mainiosti miten kesäkuukaudet ovat notkolla (ammuu!) Itse olen myös huomannut että mielenkiinto on urautunut; ei tule niin usein selattua aiheita, jotka eivät suoraan kiinnosta tai herätä uteliaisuutta. Ei tule kommentoitua ketjuihin, jos tuntuu että on aiheeseen jo vastannut (tämä perinteinen samojen ketjujen jatkuva toistuminen). Hyvin huomaa että ei tule käytettyä juurikaan aikaa esim hoito/ongelmat palstalla, ei murto/suolavesi, ei malawi/tanganjika, ei kasvit/sisustuspuolella.. Niin sitä sitten, tylsistyy, kunnes taas innostuu. AW:ssä on kuitenkin yllättävän vähän aktiivisia jatkuvasti kirjoittavia käyttäjiä. Kun näistä kymmenkin päättää miettiä ostaisiko uudet verhot IKEAsta vai Stockmannilta, AW:ssä käy hetkellisesti aikamoinen vastauskato. Tuona aikana nousee herkästi esiin lukuisien aloittajien peruskysymykset, joihin "kukaan" ei vastaa. Eikä se normaali AW-addikti välttämättä huomaa, että on kolmen päivän aikana käynyt katsomassa uusia viestejä viisitoista kertaa. Siinä tulee äkkiä sellainen olo että eihän täällä tapahdu enää koskaan mitään :)
Nothing that I say or do, matters to the big machine.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Luulen, että osa ihmisistä on siirtynyt Facebookiin ja osa on kummassakin aktiivisesti. Usein näen saman kysymyksen 3 eripaikassa - Aquawebissä ja parissa Facebook-akvapaikassa. Joskus asiaa jauhetaan 3 paikassa yhtä aikaa. Voi myös olla, että osa ihmisistä on siirtynyt pääsääntöisesti Facebookiin. Luulen, että moni muukin foorumi on menettänyt kirjoittelijoita Facebookin ansiosta. Mielestäni Facebookilla on hyvät/huonot puolensa ja Aquawebillä omansa. Itse palloilen kummassakin.

Ja asuupahan missä tahaansa, tuntuu, ettei mitään tapahdu:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Törökala
Member
Member
Viestit: 391
Liittynyt: 22:08, 01.06.2003
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Tuusula

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja Törökala »

En tunne enää ollenkaan täällä kirjoittavien nimimerkkejä. Välillä sentään vilahtelee joku vanha tuttu nimi. Itse en ole koskaan ollut mikään kovin aktiivinen kirjoittelija vaikka olen roikkunut täällä enemmän ja vähemmän vuosia. Akvaarioharrastus sinänsä pysyy sitkeästi mukana. Projektit on vaan paljon hitaampia, mitään ei tarvitse saada nyt heti valmiiksi tai hankittua. Yleinen keskustelu on mielestäni aina ollut täällä samalla tasolla. Joko se on tosi hyvää tai sitten vähintäänkin kummallista nillitystä. Eiköhän se vähän jokaisella keskustelupalstalla näin ole. Haku toiminto on aina ollut ystävä, mutta kieltämättä se on loistava keskustelun tappajakin myös. Toisekseen asiat akvaariomaailmassakin muuttuvat joten ei sitä "käytä hakua" voi ikuisesti toitotella. Täytyykin tästä kohta laittaa hakutoimintoon sanaksi mattosuodatin ja muistella sen virittämisen salat tuohon tulevaan altaaseen. Riippuen toki siitä, että joku liike vielä ko. materiaalia ylipäänsä myy.
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja paul »

Törökala kirjoitti: Toisekseen asiat akvaariomaailmassakin muuttuvat joten ei sitä "käytä hakua" voi ikuisesti toitotella. Täytyykin tästä kohta laittaa hakutoimintoon sanaksi mattosuodatin ja muistella sen virittämisen salat tuohon tulevaan altaaseen. Riippuen toki siitä, että joku liike vielä ko. materiaalia ylipäänsä myy.
Ihan huvikseen kattelin niin on paljon juttuja vuosilta 2001-2005 jossa linkit ei toimi ja liikkeet on lopettaneet sekä osa tiedostakin vanhentunut.
Voishan modet noita ikivanhoja ketkuja poistaa jos sitä hakua kokoajan toitotetaan.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Fisutar10 kirjoitti:Luulen, että osa ihmisistä on siirtynyt Facebookiin ja osa on kummassakin aktiivisesti. Usein näen saman kysymyksen 3 eripaikassa - Aquawebissä ja parissa Facebook-akvapaikassa. Joskus asiaa jauhetaan 3 paikassa yhtä aikaa. Voi myös olla, että osa ihmisistä on siirtynyt pääsääntöisesti Facebookiin. Luulen, että moni muukin foorumi on menettänyt kirjoittelijoita Facebookin ansiosta. Mielestäni Facebookilla on hyvät/huonot puolensa ja Aquawebillä omansa. Itse palloilen kummassakin.

Ja asuupahan missä tahaansa, tuntuu, ettei mitään tapahdu:).
Kyllä se näin menee, facebookiin on moni siirtymässä tai siirtynyt. Itsekin roikun siellä parissa ryhmässä. Laitoin toiseen niistä eilenkin kyselyä, kun tuntuu että sieltä saa vastauksia (täällä tuntuu olevan aika nihkeää nykyään) ja hyvin lämminhenkisiä sellaisia :). Ehkä se(kin) vaikuttaa asiaan, että siellä kirjoitetaan omalla naamalla ja nimellä, toisin kuin täällä ;).

Eipä fb silti tätä foorumia tule kokonaan korvaamaan, koska sinne ei saa kerättyä/jäsennettyä keskusteluja ja tietoa siten kuin tänne, mutta yksi vahva etu fb-ryhmissä on: Tietyn tyyppisiä kysymyksiä, esim. sellaisia joihin tarvitsee nopeasti vastauksia, on helpompi esittää siellä kuin täällä. Ja tietysti sitten tuo edellä mainittu vastausviesten sävy, joka on mielestäni ihan eri asteella kuin täällä (yleisesti ottaen, ei täälläkään aina tylytetä mutta turhan usein kuitenkin).
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja paul »

akvaristi kirjoitti:
Fisutar10 kirjoitti:Luulen, että osa ihmisistä on siirtynyt Facebookiin ja osa on kummassakin aktiivisesti. Usein näen saman kysymyksen 3 eripaikassa - Aquawebissä ja parissa Facebook-akvapaikassa. Joskus asiaa jauhetaan 3 paikassa yhtä aikaa. Voi myös olla, että osa ihmisistä on siirtynyt pääsääntöisesti Facebookiin. Luulen, että moni muukin foorumi on menettänyt kirjoittelijoita Facebookin ansiosta. Mielestäni Facebookilla on hyvät/huonot puolensa ja Aquawebillä omansa. Itse palloilen kummassakin.

Ja asuupahan missä tahaansa, tuntuu, ettei mitään tapahdu:).
Kyllä se näin menee, facebookiin on moni siirtymässä tai siirtynyt. Itsekin roikun siellä parissa ryhmässä. Laitoin toiseen niistä eilenkin kyselyä, kun tuntuu että sieltä saa vastauksia (täällä tuntuu olevan aika nihkeää nykyään) ja hyvin lämminhenkisiä sellaisia :). Ehkä se(kin) vaikuttaa asiaan, että siellä kirjoitetaan omalla naamalla ja nimellä, toisin kuin täällä ;).

Eipä fb silti tätä foorumia tule kokonaan korvaamaan, koska sinne ei saa kerättyä/jäsennettyä keskusteluja ja tietoa siten kuin tänne, mutta yksi vahva etu fb-ryhmissä on: Tietyn tyyppisiä kysymyksiä, esim. sellaisia joihin tarvitsee nopeasti vastauksia, on helpompi esittää siellä kuin täällä. Ja tietysti sitten tuo edellä mainittu vastausviesten sävy, joka on mielestäni ihan eri asteella kuin täällä (yleisesti ottaen, ei täälläkään aina tylytetä mutta turhan usein kuitenkin).
FB:ssä ei voi jäsentää/ryhmittää juttuja eli jos siellä ei käy joka päivä niin ei kovin monikaan jaksa selata kaikkia keskusteluja jos niitä on paljon.
Omasta mielestäni fb on huono tiedonhakupaikka.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Niniel
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 12:05, 02.01.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja Niniel »

Minä olen vielä uusi AW:ssä enkä niin tiedä minkälainen taso täällä on ennen ollut, ja onko laskenut tai noussut... Mutta itsestä olen huomannut, että tätä nykyä vietän kyllä huomattavasti enemmän aikaa AW:ssä kuin fb:ssä. Liekö vain alkuinnostusta, mutta kyllä täällä minusta on paljon mielenkiintoista ja hyödyllistä asiaa kaikkien OT keskustelujen seassa.
60L+160L+kissa
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

paul kirjoitti: FB:ssä ei voi jäsentää/ryhmittää juttuja eli jos siellä ei käy joka päivä niin ei kovin monikaan jaksa selata kaikkia keskusteluja jos niitä on paljon.
Omasta mielestäni fb on huono tiedonhakupaikka.
Niinhän minä juuri sanoin (tai ainakin tarkoitin jos jäi hiukan epäselviksi pointtini) ;). Facebookissa on omat etunsa ja täällä omansa.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja paul »

akvaristi kirjoitti:
paul kirjoitti: FB:ssä ei voi jäsentää/ryhmittää juttuja eli jos siellä ei käy joka päivä niin ei kovin monikaan jaksa selata kaikkia keskusteluja jos niitä on paljon.
Omasta mielestäni fb on huono tiedonhakupaikka.
Niinhän minä juuri sanoin (tai ainakin tarkoitin jos jäi hiukan epäselviksi pointtini) ;). Facebookissa on omat etunsa ja täällä omansa.
Siis unohtu vaan omasta lauseesta, että yhdyn mielipiteeseen.
Aamuisin ei aivot ole ihan heränneet. :roll:
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Aqua-Webin taso laskenut(ko)

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

paul kirjoitti:
akvaristi kirjoitti:
paul kirjoitti: FB:ssä ei voi jäsentää/ryhmittää juttuja eli jos siellä ei käy joka päivä niin ei kovin monikaan jaksa selata kaikkia keskusteluja jos niitä on paljon.
Omasta mielestäni fb on huono tiedonhakupaikka.
Niinhän minä juuri sanoin (tai ainakin tarkoitin jos jäi hiukan epäselviksi pointtini) ;). Facebookissa on omat etunsa ja täällä omansa.
Siis unohtu vaan omasta lauseesta, että yhdyn mielipiteeseen.
Aamuisin ei aivot ole ihan heränneet. :roll:
Ei kai sitä nyt perjantaina ainakaan... :mrgreen: Vähän käynnistysvaikeuksia oli täälläkin tänään havaittavissa :roll:.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”