Pikaisesti mielipiteitä kimalaispallokalojen allastovereista

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Pikaisesti mielipiteitä kimalaispallokalojen allastovereista

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Elikkäs näillä näkymin minulle olisi tulossa kolme kimalaispallokalaa huomenna ja nyt haluaisin tietää mielipiteitä muusta kalastosta niiden kanssa.

Isommassa akvassa on kolme aikuista lehtikalaa, kaksi aikuista pantterikiipijää, kolme juovaokamonnia, jotka myöskin aikuisia ja helmipurjepleko... pallokalat ovat noin 5 cm kokoisia, onnistuisikohan nuilla miten tod.näk. yhteiselo?

Minulla on tosin myös mahdollisuus laittaa ne tuohon 180 litraseen keskenään parttiksen kanssa. Mutta haluaisin tosiaan asiallisia mielipiteitä kummin toimin. Haaveissa nimittäin olisi, että voisin sijoittaa ne tuohon isompaan... :)
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
hh_
Senior Member
Senior Member

Re: pikaisesti mielipiteitä kimalaispallokalojen allas tovereist

Viesti Kirjoittaja hh_ »

Mielestäni pallokalat kuuluu lajiakvaarioon, näykkivät erittäin helposti muilta kaloilta evät ja pyrstöt.
Lehtikalojen liehuvat evät varmaan ovat herkkua? :S
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

No näin minäkin ymmärsin, mutta kuitenki olen lukenut, että on pidetty seura akvaariossakin... niin, no, seura on tainnu olla jotain "pieni eväistä" sakkia...
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
reiska70
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja reiska70 »

Viimeksi kimalaisillani oli seurana veitsikala, käärmekaloja, sekalaisia monnisia, partiksia. Ihan hyvin tulivat toimeen ja viihtyivät.
päivä kerrallaan, kaksi parhaana..
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Eli uskaltaisin ehkä kokeilla. Mutta suunnittelin tässä, että jos sijoittaisin ne kuitenki tuonne 180 litraseen ja jos jostain löytyisi (mieluiten harrastajalta) kongotetra parvi tuohon isompaan, ku se tuntuu niin kovin tyhjältä... :/
Pall0
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY, Ciklidistit ry

Viesti Kirjoittaja Pall0 »

Mulla on 7 kimalaista kiilakirjojen, pusukalojen, punatimanttipariskunnan, helmiäistonkijapariskunnan, tikrujen ja monnien kanssa samassa sopassa ja hyvin tulevat toimeen. Pallot kiusasivat itseään pienempiä kaloja. Tetrat oli pakko siirtää pois. Kivoja otuksia ovat. Syövät kotiloita, raetta, rapupellettejä ja tietty survareita. Tarjoa paljon kovaa ruokaa jotta välttyisit hampaiden lyhennyksiltä. Mun pitää viikonloppuna lyhentää kahden pallon hampaat kun ovat tukkurilla saaneet niin pehmeää ruokaa. Oli aikamoiset torahampaat jo tullessaan.
Sekalaista seurakuntaa isossa tankissa ja pienessä keskenkasvuisia kakaroita.
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Joo oon lukenukki kaiken tiedon mitä vaan oon saanu niistä käsiini. Toivottavasti kotiutuvat hyvin. Tosiaan pieniä kanssa asukkaita ei ainakaan tuossa olis, joten ehkä sitten kokeilen niitä tuossa isossa ensin... ja taas menee päivä istuen nenä kiinni lasissa :D
Pall0
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY, Ciklidistit ry

Viesti Kirjoittaja Pall0 »

Pallojen sairauksista tuli vielä mieleen että ovat kovin alttiita silmäsamennukselle ja iholoisille. Omani ovat toistaiseksi olleet terveitä. Yhdellä rescue-punapyrstöpallolla on silmäsameutta. En usko että siihen enää mitkään lääkkeet auttavat.
Tässä vielä kaksi linkkiä jotka itse löysin kun etsin palloista tietoa:

http://mjalava.aqua-web.org/palloshow.pdf

http://www.thepufferforum.com/forum/
Sekalaista seurakuntaa isossa tankissa ja pienessä keskenkasvuisia kakaroita.
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Oi, kiitos linkeistä :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”