Kasvien pesu

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nicholaus82
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Kasvien pesu

Viesti Kirjoittaja nicholaus82 »

Olen nyt ajatellut, että seuraavan veden vaihdon yhteydessä ottaisin kasvit pois ja pesisin kun noita postitorvia niissä kauheasti. Onko se miten suositeltavaa, tuskin siitä haittaa?
"pakkanen kesyttää nudistin"
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member

Re: Kasvien pesu

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Ei kasveja pestä kannata kotilojen takia. Nypit vain kotilot pois.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Riippuu kasveista ja kotiloiden määrästä. Itse en kiskoisi ainakaan juurineen kasveja ylös, pian koko akva täynnä hiekkavettä. Esim. valluja en lähtisi irroittamaan pohjasta:). Liiskaisin vain kotilot sormillani. Osan kasveista toki voi huuhtaista halutessa ja liottaa ämpärissä. Aluna-liuos tappaa myös kotiloita, tosin munia tuskin kaikkia tappaa. Monella on petokotiloita, mutta samalla kierteiset lähtee parempiin suihin. Sinäänsä pesu ei vaurioita kasveja, kun akvalämpöisellä vedellä pesee tai liottaa esim. ämpärissä.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
sini_karjalainen
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja sini_karjalainen »

Itse olen pessyt karvalehtiä oikein huolella levien poistamiseksi. Ihan hanavedellä (jossa klooria) ja pitkään. Ei haitannut kasveja millään lailla. Mutta jos roskakotilot on ongelma, niin niistä pääsee parhaiten eroon petokotiloiden avulla.
vuorio86
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja vuorio86 »

Ite olen pessyt ja liuotellut omaa pikku lehtistä kasvia välillä jonka nimeä en muista. vanhat lehdet tuppaa kuoleentumaan mutta uusia pukkaa herkästi lisää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”