Kasvien pesu
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Kasvien pesu
Olen nyt ajatellut, että seuraavan veden vaihdon yhteydessä ottaisin kasvit pois ja pesisin kun noita postitorvia niissä kauheasti. Onko se miten suositeltavaa, tuskin siitä haittaa?
"pakkanen kesyttää nudistin"
-
- Advanced Member
Re: Kasvien pesu
Ei kasveja pestä kannata kotilojen takia. Nypit vain kotilot pois.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Riippuu kasveista ja kotiloiden määrästä. Itse en kiskoisi ainakaan juurineen kasveja ylös, pian koko akva täynnä hiekkavettä. Esim. valluja en lähtisi irroittamaan pohjasta:). Liiskaisin vain kotilot sormillani. Osan kasveista toki voi huuhtaista halutessa ja liottaa ämpärissä. Aluna-liuos tappaa myös kotiloita, tosin munia tuskin kaikkia tappaa. Monella on petokotiloita, mutta samalla kierteiset lähtee parempiin suihin. Sinäänsä pesu ei vaurioita kasveja, kun akvalämpöisellä vedellä pesee tai liottaa esim. ämpärissä.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Itse olen pessyt karvalehtiä oikein huolella levien poistamiseksi. Ihan hanavedellä (jossa klooria) ja pitkään. Ei haitannut kasveja millään lailla. Mutta jos roskakotilot on ongelma, niin niistä pääsee parhaiten eroon petokotiloiden avulla.
-
- Starting Member
Ite olen pessyt ja liuotellut omaa pikku lehtistä kasvia välillä jonka nimeä en muista. vanhat lehdet tuppaa kuoleentumaan mutta uusia pukkaa herkästi lisää.