E: Mistä miekkakasveja?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
E: Mistä miekkakasveja?
Eli kysymys otsakkeessa.
Tänään kävin Jumbon Faunattaressa ja siellä oli mutta ihan ruskeita ja kuolleita.
Eli PK-seudulla, missä olisi?
Sini
Tänään kävin Jumbon Faunattaressa ja siellä oli mutta ihan ruskeita ja kuolleita.
Eli PK-seudulla, missä olisi?
Sini
240 l
54 l
54 l
-
- Senior Member
Re: Mistä miekkakasveja?
Varmaan akvaariokeskuksessa monipuolisimmat valikoimat. Kurjessa oli viime viikonloppuna ainakin E.bleheriä ja paria muuta.
-
- Member
-
- Senior Member
En tiiä kun en ostanut.
Mut eikös nuo kasvit 6 euron hujakoilla liiku per potti.

-
- Advanced Member
Kurjen bleheri ei ole bleheriä nähnytkään, jos ketä nyt lajipuhtaus kiinnostaa. Tai sitten ne ovat saaneet uutta erää, mutta ainakin se allas josta omani ostin jokunen viikko sitten, ei ole bleherae. Sillä oli osin punaruskeat lehdet. Ostin silti kun oli kivan värinen vaikka yleensä tahdon tietää mitä epakoita passaan.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Mistä noita hiukan harvinaisempia vois bongata? kaikilla näkyy samoja olevan.
-
- Senior Member
Juu, voi olla ettei ole. En ruvennut sen tarkemmin niitä tutkimaan, vilkaisin vaan ohi mennessä. Nettisivujen mukaan 11 päivä tullut uusi lähetys. Mut kuitenkin, siellä oli jotain miekkakasveja .Sisso kirjoitti:Kurjen bleheri ei ole bleheriä nähnytkään, jos ketä nyt lajipuhtaus kiinnostaa. Tai sitten ne ovat saaneet uutta erää, mutta ainakin se allas josta omani ostin jokunen viikko sitten, ei ole bleherae. Sillä oli osin punaruskeat lehdet. Ostin silti kun oli kivan värinen vaikka yleensä tahdon tietää mitä epakoita passaan.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Vaatii tunnistustaitoa, sillä harvinaisempia ei kauhean usein erikseen tilata, vaan niitä tulee mixeissä. Tai ainakin näin olen ymmärtänyt, kun olen kauppiaan kanssa jutellut.KML kirjoitti:Mistä noita hiukan harvinaisempia vois bongata? kaikilla näkyy samoja olevan.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Advanced Member
Hyvä kysymys, etenkin kun varma laji(ke)puhtaus on joskus hyvin hankala selvittää etenkin kun kasvit on kasvaneet missä oloissa sattuu. Olen tilannut jonkin verran ulkomailta, mutta noin puolet on ollut ihan vääriä taksoneita so risteymiä. Täkäläisistä kaupoista olen tehnyt hyviä löytöjä, tosin usein vasta aika näyttää mitä on oikeasti tullut ostettua. Eli vastaus kait on että melkein mistä vaan, mutta onnistumisprosentti on... njaa... kohtalainen.KML kirjoitti:Mistä noita hiukan harvinaisempia vois bongata? kaikilla näkyy samoja olevan.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
Re: E: Mistä miekkakasveja?
Ei niissä Faunattarissa yleensä ole mitään kovin kummoista kasvistoa tarjolla. Joskus harvoin saattaa jotain löytöjä tehdä. Yleensä mitä itse olen nähnyt noissa on pääosin riutuneita ja usein leväisiä raappanoita, jotka on vielä kaiken kukkuraksi mukavasti ylihinnoiteltuja.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
- Member
Juu tais olla hintaa 8.90e? 1 tai 2 tuoretta lehteä, loput puolimätiä
Miten ne edes kehtaa myydä?! Tiedä sitä..

240 l
54 l
54 l
-
- Katalysaattori
Tänään oli Akvaariokeskuksessa hyvännäköisiä miekkoja, lajeista en mene takuuseen.
Olen etsiskellyt E."Red Diamond", Karmiinivesimiekkaa ja paria muuta samantyylistä. En ole nähnyt Pk- seudulla missään. Nuo saksalaiset sivut joissa olen käynyt niin ei niilläkään ole näkynyt. Tietääkö joku hyvät sivut nimenomaan kasvitilausta ajatellen?
Pullahiiri: Oliko niissä yhtään punalehtisiä?
Pullahiiri: Oliko niissä yhtään punalehtisiä?
Eikös tuossa hetki takaperin raportoitu Espoon Entressen Faunattaressa olleen hyviä ja jopa harvinaisempia miekkakasveja.. Ovatko he pitäneet valikoimaa hyvälaatuisena?
Nothing that I say or do, matters to the big machine.
Kiitos vinkistä!!
-
- Katalysaattori
Oli siellä jotain sellaisia ainakin, joissa se alapuoli on punertava. En kattonut niin tarkkaan kun haussa oli aasialaisia kasveja itselleni. 

Akvaariokeskuksesta itse karmiinivesimiekan ostin pari kuukautta sitten (hyvin kasvaa ja kukkavartta adventiivitaimella työntää), silloin tällöin taitaa sinne tulla noita. Rubiinivesimiekkaa ja "green flamea" olen myös tuolta akeskuksesta muistaakseni löytänyt.KML kirjoitti:Olen etsiskellyt E."Red Diamond", Karmiinivesimiekkaa ja paria muuta samantyylistä. En ole nähnyt Pk- seudulla missään.
Onkos kukaan onnistunut Dark Beauty:a löytämään pk-seudulta?
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Kun meinaat kasveja ostaa, varsinkin sellaisia jotka eivät viihdy kovinkaan pitkään muoviruukussa. Kannattaa kysyä milloin seuraava kasvilähetys saapuu tai sitten tilata itsellesi suoraan. Tällä hetkellä Akvaariokeskus ja Stockmann tarjoavat parhaimmat miekat.
Laitetaan tähän samaan eli onko jossain näkynyt jättiläismiekkaa ja missä hinnoissa ne on?
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Minä tilasin Entressen Faunattareen karmiinivesimiekkaa. Pitäisi tulla maaliskuun lopulla, toivottavasti sitä tulee:)