Eli siis en tiedä onko tämä ongelma, mutta ajattelin kuitenkin kysyä mistä johtunee. Olen mielenkiinnolla saurannut kuinka kolmen viikon sisällä pikkulimaskat ovat alkaneet kuolla pois pinnalla istuttamista odottelevan Riccian sisältä. En usko että johtuu ravinteiden puutoksesta, mutta onko jotain siis liikaa? Olen aina luullut että limaska elää vaikka peltipurkissa ja sen kuoleminen hämmentää, kun kaikki muut kasvit rehottavat terveen vihreinä. Kuitenkaan pitkässä juoksussa ei ole terveellistä muillekaan kasveille liialliset ravinteet.
Akvaario on siis 40 litranen kasviakvaario (tulevaisuudessa rapula), jossa 3kpl 11w Arcpodeja valona. Lannotuksena on Easylifen Easy Carbo sekä Provito, Dennerlen V30 Complete ja S7 VitaMix, joista nämä Dennerlen tuotteet vähän vaihtelevassa käytössä. Kaikkia näitä olen kuitenkin käyttänyt alusta asti. Pohjalla on niitä JBL:n kuulia sekä taitaa olla muutama saviturvepallero, en muista niin tarkaan kun murustelin hiekan sekaan noita jämiä.

Lämmitintä ei ole jolloin lämpö on sen ~22c. Ph 7. Pintavedenkierto ei ole kova, lähinnä semmoinen että vähän vesi väreilee. Suodatuksen hoitaa semmonen laidanulkopuolella kököttävä valutussuodatin tai mikä onkaan.
Unohdin varmaan kertoa jotain oleellista vesioloista.

Mutta mikä on siis ongelma ja ovatko muutkin kasvini vaarassa? Hassua kun ennen olen aina ollut sodassa limaskan kanssa ja nyt se heiluttelee valkoista lippua jo ilman sotaa.