iomeron kirjoitti:Jos et tykkää kotiloista altaissasi, niin kannattaa ottaa pois. Nuo lisääntyvät tosi nopsaan ja kasvavat isoiksi. Itselläni oli oikea invaasio. Niiden munahyytelöitä on joka paikka täynnä ja kaikki kasvit ym. pitäisi sitten poistaa, jotta niistä pääsee eroon. Mulla sitten loppujenlopuksi haarniskamonnit tuhosivat invaasion. Jollain lailla suloisiakin, mutta tosiaan räjähdysmäinen lisiminen ei ollut enää mukavaa.
No kiva

. Mä en kyllä haluaisi kaikkia kasvejani tuhota, kun tuo pantterimiekkakasvikin on kasvanut niin mahtavan kokoiseksi ja muutkin kasvit kukoistaa. Joku asia sentään kunnossa tossa purkissa

.
Eli ehkä täytyy tarjota Pullahiiren kehotuksen mukaisesti nuoliaisille ateria

. Heitin pari kierteistä tuonne isoon tankkiin testiksi, mutta en oo ihan varma vielä, miten niille kävi. Mä kun epäilen, että noi harrikat voi olla laiskanpuoleisia

. Vaikka kalojen entinen omistaja kyllä mainitsi, että syövät kaikenlaisia kotiloita, mutta kun... voivat olla mun altaassani kovin mukavuudenhalusia, kun on vähän pakko laittaa reilusti pohjatabuja ja pellettejä altaaseen (kerran päivässä), että kaikki saisivat osansa.
Tietty jos murskattuina ensin tarjoilis? Kun ainakaan roskakotiloita en halua tarkoituksellisesti siirtää altaasta toiseen, jos nuo syöttöpossut eivät jaksakaan innostua niistä

.
En koe vielä mitään kotiloita ongelmaksi ainakaan tässä kohtaa, vaikka kierteisetkin on lisääntyneet kiitettävästi. On nimittäin tullut vielä pahempi kylkiäinen kasvien mukana, limaska meinaan

.