Kasvien lannoitus

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Heavyangel
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kasvien lannoitus

Viesti Kirjoittaja Heavyangel »

Miksi jotkut kasvit kasvavat, mutta miekkalehtien lehdet 'sulavat' läpinäkyviksi YHDEN YÖN JÄLKEEN..?
Eilen ostin, nyt näen lehdissä vain 'harsoa'..argh! 8O

Aikanaan rautalannoitus miekkakasv. auttoi, nyt sitä erikseen mulla ei ole, tarviiko isot kasvit, noilla nyt 30cm korkeus, sitä,
eli johtuuko tuo sen puutteesta, nestemäistä lannoitusta annan viikoittain ja pohjahiekassa lannoitetabl. myös.

Ei paljon huumori riitä, plekoni eivät saa tuollaista aikaan yhdessä yössä, alle 12cm kaikki..allas 150cm pitkä ja vetoisuus 300 l.
Plekot <3
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Re: Kasvien lannoitus...

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Heavyangel kirjoitti:Ei paljon huumori riitä, plekoni eivät saa tuollaista aikaan yhdessä yössä, alle 12cm kaikki..allas 150cm pitkä ja vetoisuus 300 l.
Oh trust me.. aivan varmasti saavat! Jos vesimiekkojen lehdet ovat pitsinä yhdessä yössä, ovat syynä tasan varmasti plekot. 8-)
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
matko
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja matko »

Ilmakasvatetut kasvit sulaa kyllä veteen ja kasvattaa sitten uudet, mutta yhdessä yössä? Tarvinnee apua plekoilta...
saagelo
Member
Member

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Ei minulla ole koskaan sulanut minkään vesimiekan lehdet, vaikka selvästi ovat kaupasta ostettaessa ilmakasvatettuja. Pysyvät hyvännäköisinä kuukausia kunnes nypin ne pois uusien uposlehtien tieltä.
matko
Junior Member
Junior Member

Mulla on kyllä sulanut, mutta ehkä siinä on ollut muita tekijöitä (lähinnä lannoitukseen en aiemmin hirveästi kiinnittäny huomioo)
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja urppis »

Siis miekat, eli vesi miekat, miekkalehdet, miekka kasvit sulaneet... Onko nyt varma ettei tässä sekoiteta melalehtiin.
Miekat ei koskaan ole ainakaan minulla sulaneet, muuten kullakupsahtaneet ovat joskus alkutaipaleella, mutta sulaminen on ihan outoa tuon kasvin suhteen...
Partikset, plekot ovat seulonneet tuon kasvin lehdet nopeastikin, nykyään kun sellaisia kasvien tuhoajia ei altaassa elä, verkkolehdiksi muodostuneita miekkojakaan ei enää ole näkynyt...
Miekat voi ehdottomasti paremmin, kun laitat 7 kuulan tai vastaavan juurille. Mutta se ei auta plekojen varallekaan...
1000 litraa vesivahinkoa
Heavyangel
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Heavyangel »

Kyseessä herttamiekkakasvi.

Sitä olen miettinyt että jos 'pärjäisi' ihan vaan viuhkalehdillä, jaavansaniaisella..ne pärjäävät tuolla.. [;)]
Kun ihan ilman kasveja en akvaariota tahtoisi pitää kuitenkaan.. :roll:
Plekot <3
matko
Junior Member
Junior Member

urppis kirjoitti:Siis miekat, eli vesi miekat, miekkalehdet, miekka kasvit sulaneet... Onko nyt varma ettei tässä sekoiteta melalehtiin.
Miekat ei koskaan ole ainakaan minulla sulaneet, muuten kullakupsahtaneet ovat joskus alkutaipaleella, mutta sulaminen on ihan outoa tuon kasvin suhteen...
Partikset, plekot ovat seulonneet tuon kasvin lehdet nopeastikin, nykyään kun sellaisia kasvien tuhoajia ei altaassa elä, verkkolehdiksi muodostuneita miekkojakaan ei enää ole näkynyt...
Miekat voi ehdottomasti paremmin, kun laitat 7 kuulan tai vastaavan juurille. Mutta se ei auta plekojen varallekaan...
Kyllä mulla on ainakin herttamiekkakasvi joskus sulanut ihan olemattomiin muutamassa viikossa ostamisen jälkeen. sitten lykkäs semmosen miniruusukkeen sielt juuresta, mut kokoa oli ehkä 10 senttii aijemman 25 sijaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”