Akvaario ja jalusta 0,5cm vinossa

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
piuiu
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Akvaario ja jalusta 0,5cm vinossa

Viesti Kirjoittaja piuiu »

Kuinkahan paljon kuormittaa rakenteita? Allas on täysi eikä jalustaa saa enää nostettua, että laittaisi jotain jalustan alle. Onko kaikilla teillä ihan millintarkkaan suorassa?
400l
Niapam
Starting Member
Starting Member

Re: Akvaario ja jalusta 0,5cm vinossa

Viesti Kirjoittaja Niapam »

600 litrainen ja saman verran vinossa, katsottuna lyhyeltä sivulta! Mulle neuvottiin, että katso, ettei enempää kallistu, kun muuttomiehet pisti styroksit alle nurinpäin.

Ei ole kallistunut, mutta rasituksesta ei mitään tietoa!
- Niapam -
SaRuFa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SaRuFa »

Meillä 660litranen ja kyl se on ihan vatupassilla katsottu ihan niin suoraksi kuin vain voi.
Kuitenkin jos altaassa vettä jokunen sata litraa, niin se aiheuttaa aikamoista painetta rakenteisiin, jos on vinossa ja mä en itse henk.koht. halua ajatella sitä päivää, kun altaan rakenne ei enää kestä... 8O
Hoidokkeja: Mies, 2/3 lapsista kotona, 2 kissaa, 180l, 660l. Paludaario kehitteillä.
Akvanisti jo yli 20v ajan.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Minulla alals 150cm pitkä kallistuu pituussuunnassa n. 2mm olettaen, että kehys on suorassa. Tätä en pidä pahana, sillä se on taisaista vinoutta, eikä vain toisessa päässä.

Onko vinous ketjun aloittajalla tasainen vai tapahtuuko jossain päässä? Minkä kokoinen akvaario kyseessä? Alle 100 litran ei kannata kauhesti huolehtia, kun mitat ovat niin lyhyet. Tosin tällöin lasi ei anna myöden niin paljoa, kuin 2 metrinen allas. Lasihan on joustava rakenne tiettyyn psiteeseen asti.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
piuiu
Member
Member

Resunin 280l. 125x45x50.Altaan oikea pää on nurkassa ha siitä lasaisesti laskee vasemmalle. On nyt täynnä vettä eli ei enää voi asentaa jotain vasemman pään jalkojen alle.
400l
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

piuiu kirjoitti:Resunin 280l. 125x45x50.Altaan oikea pää on nurkassa ha siitä lasaisesti laskee vasemmalle. On nyt täynnä vettä eli ei enää voi asentaa jotain vasemman pään jalkojen alle.
Montako tassua jalustassa on näin ihan muutenvaan?
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
piuiu
Member
Member

Kymmenen matalaa tassua ja siinä päällä kaapiston tasainen aluslevy.
400l
Heavyangel
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Heavyangel »

Mulla on 150cm pitkä 300l allas tasaisesti vinossa (lattia kalteva) mutta alla solumuovia ja paksu levy vesivaneria ja alumiinijalusta (6 jalk.) ja ollut noin jo vuoden päivät, oon ehkä muuttamassa isompaan asuntoon lähikuukausina niin olen antanut olla...ja akvaliikkeen omistaja sanoi ettei kannata menettää yöuniaan..kunhan ei ole kiero alusta..sit kantsisi huolestua. Suorassa tuo on, pikkasen vino vain. :mrgreen:
Plekot <3
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”