Voiko laittaa monnisia?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
TaikaHuussi
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Voiko laittaa monnisia?

Viesti Kirjoittaja TaikaHuussi »

Mulla on 54 litrasessa akvassa miljoonakaloja ja 2 partista, ajattelin antaa partikset isompaan kotiin koska toi on liian pieni kahelle tyttö partikselle. Mut pohjalle tarviin jotain ni ajattelin monnisia. Sopiiko yksikään monninen noi pienee akvaan ja mikä monninen menis millistenkaa yhteen?

Partikset pelastin pöntöltä, ne olis muuten heitetty pönttöön :(
Eli se kysymys oli et ostanko jotain monnisia pohjallle, jos saa pikkuparven tollaseen pikkuseen..?
54l - partiksia ja milliksiä
96l - partiksia, kardinaalitetroja ja mustatetroja
Sekä 3 ihanaa kissaa ♥ ! OSTETAAN YLI 100l ALLAS ! yv
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Re: Voiko laittaa monnisia?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

TaikaHuussi kirjoitti:Mulla on 54 litrasessa akvassa miljoonakaloja ja 2 partista, ajattelin antaa partikset isompaan kotiin koska toi on liian pieni kahelle tyttö partikselle. Mut pohjalle tarviin jotain ni ajattelin monnisia. Sopiiko yksikään monninen noi pienee akvaan ja mikä monninen menis millistenkaa yhteen?

Partikset pelastin pöntöltä, ne olis muuten heitetty pönttöön :(
Eli se kysymys oli et ostanko jotain monnisia pohjallle, jos saa pikkuparven tollaseen pikkuseen..?
Ensiksikin, mitkä ovat akvasi vesiarvot, siitä voi lähteä liikenteeseen...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Re: Voiko laittaa monnisia?

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

On kovin vähän monnisia jotka mahtuvat 54 litraiseen ja nekin kaikki ovat happaman ja pehmeän veden kalasia. Miljoonakaloille suositellaan yleisesti ottaen kovempaa ja emäksisempää vettä, mutta olen itse alkanut epäröidä että liekö tämä sitten kuitenkaan on tarpeen, koska milliksiä löytyy luonnostakin ihan happamista ja pehmeistä vesistä.
Jos nyt olisi niin että ne kyseiset miljoonakalat olisivat tällaista maatiaiskantaa, jotka voivat hyvin pehmeässä ja happamassa vedessä, voisi niiden seuraksi ajatella jotakin seuraavista monnislajeista: Kääpiömonninen, pikkumonninen, nuolimonninen tai marmorimonninen. Näistä kääpiö- ja pikkumonninen ovat niitä kestävimpiä ja pikkumonninen on lajeista kookkain. Kaikki nämä monniset tarvitsevat reilun parven viihtyäkseen, ehdoton minimi on 10 kpl, ja 20 kpl on parempi.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”