Hml:n akvaariokerho kaipaa jäseniä!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Onia
Member
Member

Hml:n akvaariokerho kaipaa jäseniä!

Viesti Kirjoittaja Onia »

Aloitan uuden aiheen, koska edellinen keskustelu on jo niin tuhottoman pitkä, että sitä tuskin jaksaa alusta alkaen lukea. Lisäksi ajattelin, että tässä voisi nyt jutella nimenomaan seura- ja jäsenasioista; kerhohan on jo päätetty perustaa.

Hämeenlinnan akvaariokerho on siis pitänyt kolme kokousta. Ensimmäisessä tapaamisessa oli kolme ihmistä, jälkimmäisissä kaksi. Olemme hyvin alustavasti sopineet, että seuran nimi olisi Hämeenlinnan akvaariokerho. Toiminta olisi mm. retkiä, asiantuntijoiden esitelmiä, kannonhakureissuja ym, pieniä huutokauppoja ja vain mukavaa akvaariokeskustelua ja toistemme auttamista jos tarvis on.

Hämeenlinnalainen lemmikkiliike Lemmikkipiste on jo kovasti ehdottanut yhteistyötä, ja voisimme mm. mennä sinne jonain viikonloppuna esittelemään toimintaamme. Samoin seuran jäsenille on luvassa alennusta akvaariotuotteista. Uskon, että myös kaupungin toinen lemmikkiliike lähtee mielellään mukaan, emme vain ole vielä kysyneet.

Ongelma on, että meillä ei ole jäseniä. Muutamat ovat olleet kiinnostuneita, mutta akvaarioseura ei oikein toimi vielä neljälläkään ihmisellä... :roll:

Voisimme pitää nyt alkuvuodesta uuden kokouksen, jossa sovittaisiin myös päivä, milloin joku (voidaan vaihtaa päivän aikana) menisi Lemmikkipisteeseen esittelemään seuraa. Myös kaupunkiuutisiin voitaisiin tehdä juttu (pari päivää ennen Lemmikkipisteeseen menoa) jossa kerrottaisiin uudesta seurasta ja annettaisiin yhteystietoja.

Nyt siis kaikki kiinnostuneet! Ehdottakaa, milloin tapaaminen teille sopisi! Kun Maketzun ja minun lisäksi on vaikka neljä muuta kiinnostunutta ilmoittautunut, sovitaan aika ja pidetään tapaaminen! Kahden Maketzu ja minä emme pysty akvaarioseuraa perustamaan! (Älkää kuitenkaan jääkö pois töihin joutumisen pelossa. Tarkoitus on pitää mukava akvaariotapaaminen, ei riistää kenenkään vapaa-aikaa! :D)
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Minulle sopii meilkein mikä vain ajaksi kunhan tarpeeksi ajoissa sovitaan.

Miten olisi loppukuusta tai helmikuun alkupuolella? Tällöin olisi useimmilla aikaa järjestää aikaa tulla tapaamiseen. Varmaan olisi taas viinkonloppu sopiva ajankohta.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Coffy
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Coffy »

Olen mielelläni mukana seuraavassa kokouksessa. Minulle paras ajankohta olisi ehkäpä helmikuun loppupuolella (siihen saakka on kiirettä koulun kanssa), mutta sitä ennenkin saattaa sopia jos vain tulee ehdotuksia. Sillä ei sinänsä ole väliä, olisiko kokous viikolla vai viikonloppuna, mutta jostain syystä tuo uni ei tahdo viikonloppuisin katketa millään... :mrgreen: Tosin viikolla kaikilla saattaa olla muita kiireitä iltaan saakka. :?
Onia
Member
Member

Minullekin tapaaminen sopii periaatteessa milloin vain koulun jälkeen (= klo. 16.00 jälkeen) tai viikonloppuna. Olen taas näköjään hukannut abioppaani, joten en ihan tarkkaan muista, milloin lukuloma alkaa... Eiköhän tämän kuun loppu tai ensikuun alku ole ihan ok.

Kun nyt saataisiin vielä pari tyyppiä lisää, niin sovittaisiin pikapuoliin aika ja voitaisiin aloittaa hurja mainoskampanja ja mm. tehdä se lehtijuttu.

Ps. Coffy: Sori, etten oo vieläkään saanu pyydystettyä niitä partiksia! Yritän taas tänään vedenvaihdon yhteydessä... Jos et oo jo ostanu muualta, niin kohta saattasit saada... :D
Sorisorisori... :?
T: Aino
PikkuPrinsessa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja PikkuPrinsessa »

Aino85 kirjoitti:Minullekin tapaaminen sopii periaatteessa milloin vain koulun jälkeen (= klo. 16.00 jälkeen) tai viikonloppuna. Olen taas näköjään hukannut abioppaani, joten en ihan tarkkaan muista, milloin lukuloma alkaa... T: Aino
Ainakin mulla koulu loppuu tammikuun vika päivä, sit on lukulomaa, paitsi 12.2 penkkarit :mrgreen:
Coffy
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Minulla on 12.2. asti useampi päivä viikossa klo. 16:30 saakka koulua, joka rajoittaa mahdollisuutta venyä muualle viikolla. Olisiko järkevää sopia tapaaminen jonnekin helmikuun puoleen väliin tai lopulle ja koittaa saada nyt paikalliset akvaarioharrastajat innostumaan?
Aino85 kirjoitti:Ps. Coffy: Sori, etten oo vieläkään saanu pyydystettyä niitä partiksia! Yritän taas tänään vedenvaihdon yhteydessä... Jos et oo jo ostanu muualta, niin kohta saattasit saada...

Ei tässä hätää, koitan huomena tai ylihuomena päästä kalakauppoihin tarkastamaan, jos sieltä löytyisi jotain sopivaa pohjalle. [;)] Mutta olisi varmaan hyvä, jos jossain vaiheessa ehdittäisi pitämään pieni miittinki kokousta ajatellen, kun näköjään Nihattulasta löytyy enemmän akvaariopuuhista kiinnostuneita kuin koko Hämeenlinnasta. 8-)
Onia
Member
Member

Minustakin tuo helmikuu olisi hyvä. Tätä on lykätty jo niin monta kertaa, että parempi nyt järjestää rauhassa ja pitää vaikka tässä väliajalla jotain pienempiä tapaamisia ja kehittää juttua rauhassa.

Kyllä minullakin sitten varmaan alkaa lukuloma helmikuun alusta, kiitos PikkuPrinsessa [;)] Noloa, kun ei itse muista...
Minulla on aika helkkarinmoinen lukeminen lukulomalla, mutta kaippa johonkin väliin saa pari tuntia vapaata, että tapaamiseen pääsen.

Juup, hämeenlinnalaisia kaivattaisiin kipeästi, Nihattulan (Suomen tuleva pääkaupunki) edustus alkaa jo olla kunnossa! :mrgreen:
Meitä ois nyt NiHasta tulossa kaksi akvaristia ja yksi vesiliskoharrastaja. :D
Coffy
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Tässä olisi nyt minä, Aino85 ja maketzu, jotka olisivat tosissaan tulossa mukaan. Mihin kaikki ne jäivät jotka edellisssä aiheessa niin kovin innokkaasti olivat tulossa mukaan? Olisiko heille syytä laittaa YV:tä? Aina ei tule jokaista palstaa seurattua niin kovin tiiviisti.

Miten olisi, 20.2. (pe) noin kello 18 vaikkapa siellä linja-autoasemalla tapaaminen ja sieltä johonkin mieleiseen paikkaan (ainakin Rosso ja hampurilaispaikat ovat auki)? Siellä voisimme sitten sopia mm. Lemmikkipisteessä käynnistä, lehtijutusta jne. jos esim. minä tai Aino85 emme sitä ennen jo saa tehtyä joitain näiden eteen.

Eli käykö päivä? Jos ei, niin ehdotuksia? Kaikki ovat minun puolesta erittäin tervetulleita, ottakaa vaikka joku kaveri kainaloon, jos ei huvita yksin tulla paikalle, eikö? :)
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Mihinkäs se Tööti on kadonnut joka alunperin laittoi koko touhun alulle? Eikä häntä enää kiinnostakaan? Vai onko hänestä kuulunut mitään kenellekän mailissa tms?
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Onia
Member
Member

Minulle ainakin sopisi noin alustavasti tuo 20.2. Kellonaikakin on ok, myös aiemmin käy, mutta useimmille varmaan tuo ilta on helpompi.

Kyllä jopa Hämeenlinnassa on varmasti perjantai iltana aika monet paikat auki. Juuri pitseriat, etniset, hampurilaispaikat ja jokunen kahvila. Paikan pitäisi vain olla sellainen, ettei kukaan jää tulematta rahanmenon pelossa... :roll:

Noille aiemmin mukana olleille olisi ehkä ihan hyvä pistää yv:tä. En minäkään aiemmin juuri tätä palstaa seurannut, joten voihan olla, ettei joku muukaan kiinnostunut nyt vain tiedä hankkeen etenemisestä? Vai kokevatko he sen painostuksena? Minä en usko. Pitäisi varmaan sopia yksi, joka laittaa viestejä, ettei ihmisten mailit mene tukkoon...
Onia
Member
Member

Nosto. Eikö täällä ihan tosissaan ole muita kuin Coffy, Maketzu ja minä, jotka haluaisivat perustaa akvaarioseuran Hämeenlinnaan?
Laittakaa vain rohkeasti viestiä! :D Aikaa ei ole vielä lyöty lukkoon!
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Eikö ketään kiinnosta??
Vai käykö samalla tavoin kuin Riihmäellä?
Coffy
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Jotain ilmoituksia tms. pitäisi varmaan alkaa laitella/levitellä. Ehdotuksia mihin, millaisia, kuka vie jne.? Mitenkäs se lehtijuttu tai ilmoitus ehkä pikemminkin? :mrgreen:
Onia
Member
Member

Jotain tarttis todellakin tehrä. Ilmoitusten vieminen vaikka ruoka- ja lemmikkikauppojen seinille voisi olla ihan hyvä. Olemme vain tiedottaneet niin edellisistäkin tapaamisista, ilman mitään vaikutusta. :| Jos ilmoituksia viedään, pitäisi päättää tapaamispäivä, että sen saisi ilmoitukseen. Vai laitammeko ilmoituksia, joissa kiinnostuneita pyydetään ottamaan yhteyttä, ja päätetään päivä(mme) sitten?

Entäs se edellisessä keskustelussa kiinnostusta osoittaneille postaaminen? Minulla on vähän kiire, mutta jotain lyhyitä viestejä voisin lähettää. Jos siis haluamme?

Se lehtijuttukin pitäisi tehdä; sillä saisi ainakin huomiota. Mutta taas pitäisi kai tietää kokoontumispäivä ensin... :roll:
Coffy
Starting Member
Starting Member
Viesti:

No miten on se 20.2.? Jos Aino85 viitsit suunnitella jonkun ilmoituksen ja minä voin vaikka pistää ne YV:t joskus helmikuun alkupuolella ehkä? Jos ne sitten on järkeviä vai vaikuttaako jo "tuputtamiselta"? (Omapahan oli ideani tosin). :roll:
Onia
Member
Member

Sovitaan minun puolestani 20.2, kello 18.00(?). Paikkaa voidaan sitten miettiä yhdessä, ja katsoa, mitkä ovat auki. Voin mielelläni tehdä sen "seinäilmoituksen". Taidan tehdä sen nyt ennen lukulomaa ja jaella kans, niin ehdin sitten lukulomalla vain tulla tapaamiseen. (Ja ällä irtoaa edellisellä lauseella :mrgreen:)

Olisi tosi hyvä, jos Coffy laittaisit niitä yv:jä. Ei se minusta ole tuputtamista, jos hienovaraisesti kertoo, mihin pisteeseen hanke on edennyt, kertoo tapaamisajan, ja ehdottaa mukaan tuloa. Ei tietty mitään "Olis paras tulla tai..." [;)]

Onko tapaamisaika nyt sovittu?
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Lauantaikos tuo on? (kun ei ole kalenteria nyt).
Kyllä se sopii. Olisiko kellonaika vähän aikaisempi?

Ehdottaisin paikaksi kuppilaa tai vaikka akvaarioliikettä jos tilaa löytyy.
Onia
Member
Member

Se on perjantai. Minulle sopii aikaisempikin kellonaika. Lauantaina ihmisillä on kaikkia menoja, toisaalta perjantaina he ovat työ- tai kouluviikon jälkeen väsyneitä. Eli mikään ei oikein ole hyvä... :|

Mikä päivä vaan varmaan käy, kunhan ihmiset ovat ehtineet tulla töistä ja huokaista hetken. Coffylle ei oikein tainnut käydä viikonloppu. Minusta tapaaminen kannattaa kuitenkin ehdottomasti järjestää niin, että hänkin pääsee; muuten ollemme taas suurella todennäköisyydellä kahden (Maketzun kanssa). "Huiskukin" (se vesiliskoihminen) saattaa tulla, mutta en voi luvata hänen puolestaan.

Vaihdetaanko päivää, vai vain aiemmin perjantaina 20.2? Voin kysyä Lemmikkipisteestä, josko heillä olisi tiloja tapaamiselle.

Minä en nyt varmaan mitenkään ehtisi mennä Lemmikkipisteeseen mainostamaan, kun on tuo lukeminen. Täytyy miettiä sitä...
Coffy
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Minä voin sitten laittaa niitä YV:itä, esim. 2 vkoa ennen tapaamista. Mutta mikä se päivä nyt sitten on? Perjantaina ennen kello 18 saattaa minulla mennä tiukille kyllä, koska koulu kestää kuitenkin sinne kello 15 saakka.. Mutta jos on jotain muita ehdotuksia niin mieluiten tuo ne julki. Koitan päästä paikalle, vaikka päivä ei olisikaan tuo. Ja se olisi hyvä päättää piakoin se päivä, että saa ne ilmotukset ja muut tehtyä.
Pia/Jarkko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pia/Jarkko »

Mekin voimme saapua tapaamiseen kunhan ilmoitatte ajankohdan tarpeeksi aikaisin.

T: Pia
Onia
Member
Member

Hienoa! :D

Meillähän alkaa pian olla porukka kasassa!
Nyt sitten pian aikaa päättämään.
Olisiko se nyt se Perjantai 20.2 Kello 18.00, onko Maketzulle liian myöhä? Miten teille, Pia ja Jarkko sopisi?

Ai niin, Ps. Coffy, jos sulla tulee kiire koulun jälkeen, niin mä tuun varmaan omalla autolla ja voisin heittää sutkin. Jos aikaa joudutaan aikaistamaan tai jotain...
Pia/Jarkko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pia/Jarkko »

Aino85 kirjoitti:Hienoa! :D

Meillähän alkaa pian olla porukka kasassa!
Nyt sitten pian aikaa päättämään.
Olisiko se nyt se Perjantai 20.2 Kello 18.00, onko Maketzulle liian myöhä? Miten teille, Pia ja Jarkko sopisi?

Ai niin, Ps. Coffy, jos sulla tulee kiire koulun jälkeen, niin mä tuun varmaan omalla autolla ja voisin heittää sutkin. Jos aikaa joudutaan aikaistamaan tai jotain...
Kyllä meille sopii tuo aika, mutta missä paikassa tapaamme?
Jussi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Esitän Ravintola Seiskaa (Suomenkasarmi rak 7). Tarkempi kartta löytyy osoitteesta http://www.kerhoravintolaseiska.fi/
Eli "Hämeen Akvaarioyhdistys ry:n" perustava kokous pidetään perjantaina 20.02 klo 18.00 Ravintola Seiskassa. Tervetuloa.Jos Teille vain sopii, varaan tilan heti huomenna aamulla. Jos joku kaipaa opastusta esim linja-autoasemalta niin sekin voidaan järjestää esim 17.30. Kutsu esim Hämeen Sanomien seuratoimintapalstalle 1-2 viikkoa ennen tavoittaisi varmaan aika monta kiinnostunutta ( senkin voin hoitaa). Ja sitten yhdistyksen tultua perustetuksi juttu kuvien kera Kaupunkiuutisiin ja tietysti tänne.
Jussi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ravintola Seiskan Sininen kabinetti varattu pe 20.02. klo 18.00 (10-15 henkeä) "Hämeenlinnan Akvaariokerhon" perustavan kokouksen pitopaikaksi.
Coffy
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Aino85 kirjoitti:Ai niin, Ps. Coffy, jos sulla tulee kiire koulun jälkeen, niin mä tuun varmaan omalla autolla ja voisin heittää sutkin. Jos aikaa joudutaan aikaistamaan tai jotain...
Kiitoksia. :) Itseasiassa tuo saattaa osua juuri talvilomaviikolle, joten koulun puolesta pääsen kyllä melkein mihin aikaan vaan.
Jussi kirjoitti:Ravintola Seiskan Sininen kabinetti varattu pe 20.02. klo 18.00 (10-15 henkeä) "Hämeenlinnan Akvaariokerhon" perustavan kokouksen pitopaikaksi.
Sepäs oli nopeaa toimintaa. Mutta itselleni heräsi ainakin kysymys, että maksaako se jotain ja kun kyseessä kuitenkin on ravintola, niin varmaan sen toimintaakin olisi kannatettava (syömällä tms.)? :o
Vai menikö minulta nyt joku tärkeä pointti ohi? :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”