Meni ekassa aiheessa aika OT:ksi niin jatkan tänne.
Ostin tämän Täplämonnina. Tuli iskupäin kasvoja ettei sellaista ole olemassakaan. Tarvitsisin nyt apua mikä tämä on.
Selkäruotoja on n.12, pituutta tällä hetkellä noin 16cm, suht vaalea. Kyljissä ns, "nystyröitä". Pyrstö (miten sen kuvailisin) U:n muotoinen, kuun sirpin muotoinen Pyrstön yläpuolella ja alapuolella pitkät huiskat.
Epäiltiin Isopurjeplekoksi sekä tummaleväplekoksi.
---------------
http://www.ucs.louisiana.edu/~jxa4003/A ... m%20SL.jpg
ehkäpä tuo Hypostomus cf. emarginatus
Pään "aaltoileva" kuvio ei kyllä täsmää.
Joillakin Tummaleväplekoilla näyttää olevan enemmän pilkullinen pää ja joillakin aaltoileva.
Mikä minä olen?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Mikä minä olen?
Usko pois, isopurjepleko tai tummaleväpleko. Itse kallistuisin isopurjeen suuntaan.
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Eikait sole mikhän!
Asia selsisi, kyseessä Tummaleväpleko.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Otapa kuva vatsakuviosta. Se voi olla "vermiculated sailfin catfish" eli tummaleväplekon muunnos, jos siinä on sokkeloinen mahakuvio.HD2011 kirjoitti:Asia selsisi, kyseessä Tummaleväpleko.
Tuolla kyllä näyttää tosin nuo silmät olevan krokotiiliplekomaisesti koholla, mikä viittaisi vähän isopurjeplekoon.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"