Päättömät kalanraadot

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kuutamolla
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Päättömät kalanraadot

Viesti Kirjoittaja kuutamolla »

Hei,

syövätkö kierteiset tai helmirihmakalat tetroja? Olen nimittäin löytänyt jo kaksi valkoista erehdyttävästi päätöntä kalanraatoa (mustaneontetra?) muistuttavaa juttua akvaarioni pohjalta. Olen yrittänyt laskea, puuttuuko intiaaninsulista tai mustaneontetroista yhtään, mutta pari päivää sitten kasvatin parvia, joten laskemisen tulokset vaihtelevat joka laskukerralla :/ En siis saa laskettua noita. Kuvasta laskeminenkaan ei onnitu, kun akvaariossa on niin runsaasti piiloja yms. niin kaikki eivät todellakaan näkyisi kuvassa.
Substral
Advanced Member
Advanced Member

Re: Päättömät kalanraadot

Viesti Kirjoittaja Substral »

Kala on todennäköisesti kuollut "johonkin muuhun", kuten muuttostressiin tms. Kierteiset, helmirihmat (ja monet muutkin kalat) käyvät ruokailemassa kuolleesta kalasta. Partamonni on se klassikko, jonka useimmiten löytää syömässä ruumiita. Joskus jopa niin tehokkaasti, että pikkukalojen ruumiit katoavat ilman että omistaja edes niitä näkee.
Eiköhän tämä ollut tässä..
kuutamolla
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Päättömät kalanraadot

Viesti Kirjoittaja kuutamolla »

Kiitos huojentavasta vastauksesta :) Yksi monni minulla myös on, unohdin sen mainita. On tosin aika pieni vielä. Kuvittelin jo, että minulla on joku sulrmanloukku tuolla, joka giljotiinin tavoin nirhaa kalaparkani yksi kerrallaan :roll:

Vesiarvot ovat kyllä kunnossa, eli varmaankin valmiiksi heikkoja kaloja tai sitten tosiaan siirtostressi tms syynä kuolemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”