Hei,
syövätkö kierteiset tai helmirihmakalat tetroja? Olen nimittäin löytänyt jo kaksi valkoista erehdyttävästi päätöntä kalanraatoa (mustaneontetra?) muistuttavaa juttua akvaarioni pohjalta. Olen yrittänyt laskea, puuttuuko intiaaninsulista tai mustaneontetroista yhtään, mutta pari päivää sitten kasvatin parvia, joten laskemisen tulokset vaihtelevat joka laskukerralla :/ En siis saa laskettua noita. Kuvasta laskeminenkaan ei onnitu, kun akvaariossa on niin runsaasti piiloja yms. niin kaikki eivät todellakaan näkyisi kuvassa.
Päättömät kalanraadot
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Päättömät kalanraadot
Kala on todennäköisesti kuollut "johonkin muuhun", kuten muuttostressiin tms. Kierteiset, helmirihmat (ja monet muutkin kalat) käyvät ruokailemassa kuolleesta kalasta. Partamonni on se klassikko, jonka useimmiten löytää syömässä ruumiita. Joskus jopa niin tehokkaasti, että pikkukalojen ruumiit katoavat ilman että omistaja edes niitä näkee.
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Päättömät kalanraadot
Kiitos huojentavasta vastauksesta
Yksi monni minulla myös on, unohdin sen mainita. On tosin aika pieni vielä. Kuvittelin jo, että minulla on joku sulrmanloukku tuolla, joka giljotiinin tavoin nirhaa kalaparkani yksi kerrallaan
Vesiarvot ovat kyllä kunnossa, eli varmaankin valmiiksi heikkoja kaloja tai sitten tosiaan siirtostressi tms syynä kuolemaan.

Vesiarvot ovat kyllä kunnossa, eli varmaankin valmiiksi heikkoja kaloja tai sitten tosiaan siirtostressi tms syynä kuolemaan.