200 litraa

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
FiSu 2
Starting Member
Starting Member

200 litraa

Viesti Kirjoittaja FiSu 2 »

Mä aion hankkia 200 litrasen keksikää mulle sinne kalasto.
On kiva kuulla muiden mielipiteitä :D :D
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: 200 litraa

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

FiSu 2 kirjoitti:Mä aion hankkia 200 litrasen keksikää mulle sinne kalasto.
On kiva kuulla muiden mielipiteitä :D :D
Pahoittelen tylyä kommenttiani, mutta tämä on mielestäni väärä tapa (tai syy) hankkia akvaario. Mielestäni altaan yksi hienoimmista vaiheista on kalaston suunnittelu. Tosin, en itsekkään osaa tehdä sitä A:asta Ö:öhön, mutta alun olen miettinyt aina ja kysynyt siihen kommenttia. Kai sinultakin edes pari lajia löytyy mielestä? PAhoittelen kommenttiani, jos sinulla ei ole mahdollisuutta tähän, mutta kerro sitten edes, että laji-, biotooppi- vai seura-akvaario?
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
valkyria7
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja valkyria7 »

Kylmän veden kaloja? lämpimän veden kaloja? virtaavan veden? seisovan veden? emäksinen vesi? hapan? kasviton akvaario? paljon kasveja?
Mieti _aluksi_ noita kysymyksiä, ja kun tiedät mitä haluat, mieti mitkä kalat mahtuvat akvaarioosi, ja sen jälkeen tänne kyselemään lisää, jos tarvetta on
65L sekala Huulirihmakalapariskunta, 5kpl helomonnisia
koira, kissa.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Ja lainaa kirjastosta akvaariokirjoja, kiertele liikkeissä ihailemassa eri lajeja, käytä googlen kuvahakua, kahlaile akvaarioaiheisia nettisivuja, piipahda vaikka lähiseudun harrastajien luona kylässä. Tämä on niitä harrastuksen parhaita vaiheita, kun saa miettiä mistä eniten pitää, punnita eri vaihtoehtoja, suunnitella, kuvitella ja haaveilla. :)

Kun tiedät suunnilleen minkä tyylistä kalastoa haluat tai löydät lajin, jonka on ehdottomasti oltava mukana, kehitellään sitten vaikka yhdessä täällä kalasto valmiiksi. [;)] Niin, ja muista tietenkin kypsyttää akvaario ennen ensimmäisenkään kalan hankintaa (vaikka äkkiseltään viestihistoriaa katsoen sinulla taitaakin jo olla ainakin yksi allas).

Alkuun pääsyä auttamaan muutama omasta mielestäni erityisen viehättävä, 200-litraiseenkin sopiva laji:

Pikkulasimonni - lasten ja vieraiden vakituinen ihmettelyn kohde, läpinäkyvä kala. Isohko (7 cm), mutta rauhallinen parvikala, vaatii reilun joukon lajitovereita viihtyäkseen.

Piikkisilmät, harlekiininuoliainen, banjomonnit, viirikirjokala, seeprakalat, paratiisikalat, noitamonnit... Hienoja vaihtoehtoja riittää.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
FiSu 2
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja FiSu 2 »

Joo tiedän kypsytyksestä ja muusta (mulla on ollu akva kaks vuotta). Tarkoitin ihan tavallisen seura akvaarion kaloja aloitus viestissä, lämpötilat ja muut vesiolot uusien kalojen mukaan. Anteeksi taisin olla aloitus viestissäni hieman epäselvä. Kasveja suht paljon (jos kiinnostaa.)

Ahvenet olisivat ehkä kivoja, myös jotkut värikkäät kalat ja/tai erikoiset kalat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”