Miekkakasvin kaltainen kasvi?
Valvoja: Moderaattorit
Miekkakasvin kaltainen kasvi?
Minä ostin vähän aikaa sitten katinkultamonneja ja niille näyttää maistuvan miekkakasvit,lehdet alkaa olla reikiä täynnä vaikka olen laittanut niille kurkkua ym.huom. n.7cm pätkä kurkkua katoaa yhdessä yössä.Tykkään kovasti noista miekkakasveista,olisiko joku samannäköistä kuin ne mikä ei noille monneille maistuisi.Miekkakasvit ovat akvaarion kummallakin sivulla,peittävät hyvin suodattimen ja lämmittimen.
160l akvan asukkaina kupari-ja täplämonnisia,piikkisilmiä,turkoosi taisto-uros, sinineontetraparvi,punapäätetroja ja hunajarihmapariskunta+tulisukarapusia.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Miekkakasvin kaltainen kasvi?
Miekkakasvilajeja ja lajikkeita on... ööö...ainakin kymmeniä, mutta tekstistäsi päätellen sulla on ollut jotain isolehtistä, peittävää? Siihen virkaan voisi ajatella ihan perus jaavansaniaista. Isot lehdet, tuuhea peittävä puska ja muistaakseni pahan makuinen, siis kalojen mielestä. Jos vähän matalampi ja viehkeälehtisempi sopii paikkaan, voisi jaavansaniaisen "Narrow"-muoto sopia. Siitä tulee myös puskamainen, mutta on vähän kevyemmän, ettenkö suorastaan sanoisi elegantimman, oloinen. Jaava pysyy siistinä, kun siistii vanhimpia lehtiä pois aika ajoin.
Melalehdistäkin löytyy koko ja näköä moneen lähtöön, mutta isompien taksonien saatavuus suomesta on aika heikkoa. Itse olin suorastaan hämmästynyt, miten valtavan monenlaista kokoa ja lehtimuotoa suvusta löytyykään!
Melalehdistäkin löytyy koko ja näköä moneen lähtöön, mutta isompien taksonien saatavuus suomesta on aika heikkoa. Itse olin suorastaan hämmästynyt, miten valtavan monenlaista kokoa ja lehtimuotoa suvusta löytyykään!
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos