400-litraisen akvaarion hinta teetettäessä
Valvoja: Moderaattorit
400-litraisen akvaarion hinta teetettäessä
Mitä maksaa noin 400 l (150 x 50 x 50) akvaario teetettynä? Onko kenelläkään kokemusta? Entä esim. Juwelin Rio 400 ilman kaapistoa. Myös Akva-Stabililla taitaa olla tuota kokoluokkaa, onko tämän hinnasta kenelläkään tietoa? Mietimme uutta allasta, mutta olisi ensin mukava kuulla eri tuottajien altaiden hintoja. Tietäisi tämän jälkeen mihin suuntaan autonnokan suuntaisi allasostoksille lähdettäessä.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Yleisesti suosittu on myös Akvaariokeskus (ks ylälaidan linkki). Niiltä saa mittatilausaltaita eivätkä ne maksa maltaita. Itse olen ainakin aina vain ilmoittanut haluamani altaan koon välittämättä siitä, onko se standardikoko vai ei ja haluamani kokoisena on perille tullut
Jopa hassun kokoinen 60 x 50 x 33 cm (L x S x K, 99 litraa) kutualtaani. Sen hinta pyöri muistaakseni 75 euron kieppeillä.

Mittatilauksena altaan siis saisi suht edullisesti. Osaisiko vielä joku sanoa, mitä esim. Juwelin Rio400 maksaa, siis pelkkä allas ilman kaapistoa?
Siinä tulisi kuitenkin kaikki mukana kompaktissa paketissa (laput, suodatin, lämmitin). Suodatin tosin ei taida pelittää vaan jotain lisäsuodatusta pitää sitten vielä katsella.
Taitaa harrastus viedä koko käden, kun altaita ilmestyy joka pöydälle... (41 l + 63 l -> 100 l ->180 l -> seuraavaksi 400 l?)
Siinä tulisi kuitenkin kaikki mukana kompaktissa paketissa (laput, suodatin, lämmitin). Suodatin tosin ei taida pelittää vaan jotain lisäsuodatusta pitää sitten vielä katsella.
Taitaa harrastus viedä koko käden, kun altaita ilmestyy joka pöydälle... (41 l + 63 l -> 100 l ->180 l -> seuraavaksi 400 l?)

rambi: pois se minusta! Ei hemmetti, siis toi oli vaan senverran ammatitaioinen ja pienimuotoinen yritys, että täytyy jokaisessa mahdollisessa käänteessä "hieman" tuoda sitä julki... tokihan sitä kanssaharrastajille suo samaa hyvää laatua ja kohtuullista hintaa kuin mihin itse on päässyt tutustumaan 

-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: 400-litraisen akvaarion hinta teetettäessä
Ratala kirjoitti:Mitä maksaa noin 400 l (150 x 50 x 50) akvaario teetettynä? Onko kenelläkään kokemusta? Entä esim. Juwelin Rio 400 ilman kaapistoa. Myös Akva-Stabililla taitaa olla tuota kokoluokkaa, onko tämän hinnasta kenelläkään tietoa? Mietimme uutta allasta, mutta olisi ensin mukava kuulla eri tuottajien altaiden hintoja. Tietäisi tämän jälkeen mihin suuntaan autonnokan suuntaisi allasostoksille lähdettäessä.
Itse ainakin kun kysekin altaiden hintoja teetettäessä eräästä akvaarioliikkeestä; ensimmäisessä paikassa n.700 litrainen akvaario olisi maksanut n.550 e,toisessa taas reilusti yli 1000 e

Altaiden tuottajista en mitään kysellyt,jiten niistä en voi sanoa mitään.
Eli riippuu vähän paikasta,miten paljon vaikka se suunnittelemasi akvaario (400l) tulisi maksamaan.Jos tuollainen 700 l akvaario maksaisi sen 550 e,niin varmaan sitten se 400 l (tuolta liikkeestä) maksaisi n....