Lehtikalakoiras yksin altaassa
Valvoja: Moderaattorit
Lehtikalakoiras yksin altaassa
Jouduin lopettamaan lehtikala naaraan kärsimykset ja nyt on uros yksin altaassa, josta juolahtaa mieleen seuraavanlaisia kysymyksiä. Kannattaako koiraalle kokeilla uutta naarasta? Vai kannattaako luopua koiraasta? Vai viihtyykö koiras yksikseen ja kuinka kauan vai alkaako kenties vihoittelemaan muille altaassa eläville lajitovereille?
"Tärkein matka, minkä kukaan voi tehdä,
on mennä toista puolitiehen vastaan."
on mennä toista puolitiehen vastaan."
-
maketzu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Voisihan tuolle uutta naarasta kokeilla, jos vaikka hyväksyisi.
Jos hankit uuden lehtikalan lopetetun tilalle ja haluat sen olevan naaras niin kannattaa kysellä joltain jotta saisi varmasti naaraan. Jos tulee epävarmoja tilanteita, kannattaa akvaarion koosta riippuen ottaa pieni parvi lehtikaloja, jolloin pariskunta löytyy helpommin. Tällöin nykyinen koiraasi voi löytää uuden parin itselleen.
Yksinäinen lehtikala ei välttämättä ala vihoittelemaan akvaarion muille asukeille. Tämä riippuu tietysti yksilöstä.
Jos hankit uuden lehtikalan lopetetun tilalle ja haluat sen olevan naaras niin kannattaa kysellä joltain jotta saisi varmasti naaraan. Jos tulee epävarmoja tilanteita, kannattaa akvaarion koosta riippuen ottaa pieni parvi lehtikaloja, jolloin pariskunta löytyy helpommin. Tällöin nykyinen koiraasi voi löytää uuden parin itselleen.
Yksinäinen lehtikala ei välttämättä ala vihoittelemaan akvaarion muille asukeille. Tämä riippuu tietysti yksilöstä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
-
Thomas29Hki
- Member

Itselleni on käynyt tässä muutaman vuoden aikana mitä olen noita Lehtikaloja kasvatellut niin kuollut välillä naaras ja nyt viimeksi kuoli poikasilta uros isäkala. Pilkkutautiin. Naaraan saatiin pelastettua ja on nyt poikasten kanssa. Joudun nyt tekee kyllä niin että kasvatan poikasista valioluokan pariskunnan ehkä parikin niin saa taas noita fisuja myyntiinkin asti.
Itselläni on ollut siis kokemuksia uroksien ja naaraiden vaihtamisesta. Lehtikalat ei ole niin ronkeleita välttämättä kuin kiekot jotka eivät huoli uutta kumppania ihan heti tai ollenkaan. Tosin suosittelisin kyllä vanhempaa naarasta vanhemmalle urokselle muuten homma ei välttämättä toimi. Ainakaan vanhempi naaras ei huoli nuorempaa koirasta. Sen olen käytännössä huomannut. Tosin kalatkin on yksilöitä niin kuin ihmisetkin. Eli kaikki noi jutut eivät välttämättä päde kaikkiin kaloihin.
Minulla on nyt noiden poikasten "äiti" myynnissä. Sellainen iso ja varma naaras. Muuten poikas Lehtikalat ovat jo 6kk vanhoja et alkaa noi sukupuolet näkymään.
Itselläni on ollut siis kokemuksia uroksien ja naaraiden vaihtamisesta. Lehtikalat ei ole niin ronkeleita välttämättä kuin kiekot jotka eivät huoli uutta kumppania ihan heti tai ollenkaan. Tosin suosittelisin kyllä vanhempaa naarasta vanhemmalle urokselle muuten homma ei välttämättä toimi. Ainakaan vanhempi naaras ei huoli nuorempaa koirasta. Sen olen käytännössä huomannut. Tosin kalatkin on yksilöitä niin kuin ihmisetkin. Eli kaikki noi jutut eivät välttämättä päde kaikkiin kaloihin.
Minulla on nyt noiden poikasten "äiti" myynnissä. Sellainen iso ja varma naaras. Muuten poikas Lehtikalat ovat jo 6kk vanhoja et alkaa noi sukupuolet näkymään.
Voi kuinka sopisikaan yhteen 
Minulta löytyy kotoa ukkoseuraa vailla oleva lehtikala naaras. Kertaalleen jo laskenut munat anubiaksen lehdelle ja kovasti niitä yritti vahtia ja tuuletella, mutta kuinkas kävi. Ahnaat haibarbit tulivat ja nauttivat kaviaari aterian
Nyt jo viikonpäivät katsellut kuinka taas vahditaan reviiriä ja häädetään muita pois todella kiivaasti eli taas pitäs olla miekkonen talossa. Todella säälittävää katseltavaa, mies pitäis löytää. Harmi Tiolpu, että olet niin kaukana![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Minulta löytyy kotoa ukkoseuraa vailla oleva lehtikala naaras. Kertaalleen jo laskenut munat anubiaksen lehdelle ja kovasti niitä yritti vahtia ja tuuletella, mutta kuinkas kävi. Ahnaat haibarbit tulivat ja nauttivat kaviaari aterian
Nyt jo viikonpäivät katsellut kuinka taas vahditaan reviiriä ja häädetään muita pois todella kiivaasti eli taas pitäs olla miekkonen talossa. Todella säälittävää katseltavaa, mies pitäis löytää. Harmi Tiolpu, että olet niin kaukana
-
Thomas29Hki
- Member

Myös meillä on lehtikalanaaras seuraa vailla, pimeisiin talvi-iltoihin. Tämä sinkkuneiti on koko katraamme "jätti", korkeutta reilut 27cm, kutenut edellisen kumppanin kanssa useasti ja hoivasi todellisella rakkaudella lapsiaan. Myyntiin asti tullut lukuisia poikasia, joilla kaikilla pitkät evät.
Todella seurallinen, syö kädestä ja toi myös kuoriutuneita poikasiaan tutustumaan hoitajiin..( tuli aina uimaan poikasten kanssa käden viereen kun lapposin pohjaa, joskus jopa puhalteli poikasia kiinni mun käteen..)
Todella seurallinen, syö kädestä ja toi myös kuoriutuneita poikasiaan tutustumaan hoitajiin..( tuli aina uimaan poikasten kanssa käden viereen kun lapposin pohjaa, joskus jopa puhalteli poikasia kiinni mun käteen..)
Olen blondi...
...kirjoita hitaasti
...kirjoita hitaasti