Hupsista heijaa, meille on syntynyt barbikalavauva
Valvoja: Moderaattorit
Hupsista heijaa, meille on syntynyt barbikalavauva
Enpäs ole sitten laisinkaan huomannut aiemmin mutta tänään tuolla akvaariossa uiskenteli pieni barbivauva, pitääkös mun nyt ottaa huomioon jotain?
Ja kiitos ei mitään haukkumisia sitten eipä tullut mieleenikään että näin iloisesti on päässyt käymään, mutta eipä kai tuosta mitään haittaakaan ole? Iloinen perhetapahtumahan tuo vaikka ei enää olekaan kuin yksi iso barbi altaassa.
Ja kiitos ei mitään haukkumisia sitten eipä tullut mieleenikään että näin iloisesti on päässyt käymään, mutta eipä kai tuosta mitään haittaakaan ole? Iloinen perhetapahtumahan tuo vaikka ei enää olekaan kuin yksi iso barbi altaassa.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Hupsista heijaa, meille on syntynyt barbikalavauva =D
Kivaa.
Onko minkä barbin vauveli?

Onko minkä barbin vauveli?

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Leväbarbi.
Voinko mä antaa sen nyt vaan uiskennella siellä muiden joukossa vai pidänkö sen poikasaltaassa syrjässä että kasvaa vai kuinka? Mä en ollu yhtään valmistautunu tälläseen...
Voinko mä antaa sen nyt vaan uiskennella siellä muiden joukossa vai pidänkö sen poikasaltaassa syrjässä että kasvaa vai kuinka? Mä en ollu yhtään valmistautunu tälläseen...
-
- Advanced Member
- Viesti:
Hmm...
Sulla siis on mahdollisuus siirtää se pienempään altaaseen?
Riippuu ihan koosta, uskallatko sen siirtää turvallisempaan paikkaan, vai onko sillä edes mahdollisuutta tulla syödyksi?
Anyway, itse siirtäisin pikkuisen.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sulla siis on mahdollisuus siirtää se pienempään altaaseen?
Riippuu ihan koosta, uskallatko sen siirtää turvallisempaan paikkaan, vai onko sillä edes mahdollisuutta tulla syödyksi?
Anyway, itse siirtäisin pikkuisen.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Joo siis mulla on pieni 60l allas tyhjillään ja sit sellanen pieni muovinen poikas allas tuohon isoon altaaseen. Mutta tosiaan tähän asti (kun en ennen ole sitä huomannut) on uiskennellut siellä muiden kanssa vaan, se poikanen on nyt joku 2cm kokoinen.
-
- Advanced Member
- Viesti:
No kai se siellä isossa sitten loppuun asti pärjää, ellei siellä ole jotain nälkjäistä petoa... 

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
niin joo siis siellä on monneja, kongontetroja, sit se iso barbi ja kaks pusukalaa
-
- Advanced Member
- Viesti:
No eihän sillä pitäis sit olla mitään hätää.
Eri asia olis ollu jos esim. taisto tai joku ahven olis ollu siellä kans, mut tossa sen pitäisi pärjätä.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Eri asia olis ollu jos esim. taisto tai joku ahven olis ollu siellä kans, mut tossa sen pitäisi pärjätä.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
No niin tietty mä unohdin sen yhden taistelukalan listasta pois, eli on tyttö taisto akvaariossa myös.
Siis oonko mä nyt ymmärtänyt oikein että barien lisääntyminen akvaariossa on harvinaista??? Meilläpä on sitten käynyt hyvä tuuri kun näin pääsi tapahtumaan ja vielä ihan huomaamatta, yllätyksenä =D
-
- Advanced Member
- Viesti:
Harvinaista on se, että yksinäinen barbi hankkii poikasia.
Ei vaan, raukasta taisi tulla vain yksinhuoltaja?![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Ei vaan, raukasta taisi tulla vain yksinhuoltaja?
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Joo toinen barbi kuoli muutama viikko sitten =(
Pitänee hankkia vielä niitä lisää, tää on tällästä opettelua vielä, vasta oppinut pitämään akvaarion kunnossa ja nyt pikkuhiljaa opetellaan kaloistakin enemmän...
Pitänee hankkia vielä niitä lisää, tää on tällästä opettelua vielä, vasta oppinut pitämään akvaarion kunnossa ja nyt pikkuhiljaa opetellaan kaloistakin enemmän...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Viesti:
Saisimmeko muuten kuvan tuosta pienestä?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Re: Hupsista heijaa, meille on syntynyt barbikalavauva
Ei se taida barbin vauva ollakaan! Siinä on kaksi aivan samanlaista raitaa kyljessä kun barbilla mutta evät on aivan kuin taistolla ja jossain valossa äyttää ihan siniseltä, mä en tajua mikä hitsin kala se voi olla???
Voin laittaa kuvan joo jos osaan.
Voin laittaa kuvan joo jos osaan.