Paljonko voisi laittaa hinnaksi?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mirjuli80
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Paljonko voisi laittaa hinnaksi?

Viesti Kirjoittaja mirjuli80 »

100 litrainen allas,ikää n.7 vuotta,vuotamaton,lähes naarmuton,todella hyvät silikoonisaumat. Suodatin Eheim ulkosuodatin,ikää 3-4 vuotta. Valaisimena giant valaisin yhellä loisteputkella. Paljonko olisit valmis maksaamaan tämmöisestä paketista?
Nniina+++
Senior Member
Senior Member

Re: Paljonko voisi laittaa hinnaksi?

Viesti Kirjoittaja Nniina+++ »

40-70 egee riippuen suodatinmallista ja -matskuista, itse ostin taannoin 140litrasen sisäsuodattimella, jalustalla, 2putkivalolla ja hiekat+kasvit =40€
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
mirjuli80
Junior Member
Junior Member

suodatin Eheim Classic 2213
joedoe
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Eiköhän tuo viritelmä olis siinä 60-70 egee!
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kyllä mun mielestä satkun vois pyytää. Eheimin ulkosuodattimella kuitenkin. Valoa toki sais mielellään olla pari putkea ton kokoisessa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Jebuzca
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jebuzca »

Täällä on huono kysyä hintaa koska nää odottaa siihen asti että saavat melkein ilmatteeksi :roll: kun kysyy vaikka paljon 200l uudesta altaasta vois maksaa tulee vastaus 40e. Eiköhän se ole aika lailla 1e/l jos allas priima niin siihen tekniikasta pari euroo päälle. Kyllä hyväkuntoisesta paketista kaikilla herkuilla ainakin 100e saa.
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
joedoe
Senior Member
Senior Member

Oma mielipiteeni on, että euro/litra voi pyytää allaspaketista missä on jalusta+HYVÄ tekniikka! Tossahan ei ole kuin 2213 hyvää, lampulle en antais kauheesti arvoa, ehkä 10-15é ja toi 15 on jo ihan maksimi, suodatin on 35-40é arvoinen. Mutta jokainen saa tietysti pyytää mitä haluaa ja se maksaa joka tarvitsee :mrgreen: (ei se ole hullu joka pyytää.....)
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Mun mielestä saturainen ei ole mikään korkea hinta kyseisestä paketista. On kuitenkin paljon kaikkea, ulkosuodatin ja kaikki ..

Jos allas on kerran melko siisti ja ulkosuodatin, hiekat ja kaikki niin kyllä mä ainakin maksaisin satasen.
jaakkim
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jaakkim »

Butterflies kirjoitti:Mun mielestä saturainen ei ole mikään korkea hinta kyseisestä paketista. On kuitenkin paljon kaikkea, ulkosuodatin ja kaikki ..

Jos allas on kerran melko siisti ja ulkosuodatin, hiekat ja kaikki niin kyllä mä ainakin maksaisin satasen.
Kävin tossa meidän suosituimmassa kaupassa kysymässä altaita omilla mitoilla teetettynä ja kyllä toi satku hilppeineen on melko paljon. Valaisimelle hintaa n.20 egee, altaalle sama ja suodattimelle, ton verran olisin ite valmis maksamaaan....No jokainen tarpeensa mukaan.
joedoe kirjoitti:Eiköhän tuo viritelmä olis siinä 60-70 egee!
Tosta lähtisin liikkeelle.
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member

aha, jaha, anteeksi vain. Sanoimpahan oman mielepiteeni ..
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Kyllä huntti on tosta ihan ok hinta, jos suodattimessa on sisällä muuta kuin vanua. Jos matskut puuttuu, niin sitte se 60-70€ on ihan kohtuullinen.
Tietysti vielä akvaarion merkki olisi hyvä olla tiedossa. Mulla oletuksena tohon huntin hintaan että on laadukas ja riittävän paksuista laseista tehty. Markkinoilla kun on myös noita pyhällä hengellä pystyssä pysyviä, joittenka kotipaikkana on turku...
mirjuli80
Junior Member
Junior Member

Akvaario on Giant merkkinen.
joedoe
Senior Member
Senior Member

Butterflies kirjoitti:aha, jaha, anteeksi vain. Sanoimpahan oman mielepiteeni ..
Niinhän me kaikki... :D ja sitähän tässä kysyttiinkin 8-)
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member

joedoe kirjoitti:
Butterflies kirjoitti:aha, jaha, anteeksi vain. Sanoimpahan oman mielepiteeni ..
Niinhän me kaikki... :D ja sitähän tässä kysyttiinkin 8-)
Joo, no ehkä tuo oli vähän aggressiivisesti sävyttynyt kommentti :D Mutta, minä kun en näistä hinnoista mitään tiedä niin tyhmänä voisin kyllä sen satasenkin maksaa.
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Aika usein täällä saa näköjään lukea näitä viestiketjuja käytetyn tavaran hinnoittelusta. Väittäisin jopa, että ilman itse myytävän tuotteen näkemistä ei pysty hintaa arvioimaan sen kummemmin. Monesti myyjällä ja ostajalla on erilainen näkemys siitä onko esim allas siistissä kunnossa vaiko ei. Käytetty on aina käytetty esimerkkinä nyt sitten vaikka se tuliterä auto joka on haettu juuri äsken kaupasta on siitä kaupan ovesta ulosajettaessa pudottanut hintaansa jo aika reippaanlaisesti vaikka käytännössä mitään syytä tuolle hinnanpudotukselle ei ole. Fiksuinta olisikin ehkä miettiä mitä siitä paketista itse maksaisi ja laittaa sillä hinnalla myyntiin. Jos ei ostajaehdokkaita ilmesty niin hintaa voi laskea alaspäin aina niin eiköhän se ostaja sitämukaa löydy, kun hinta alkaa olla kohdillaan. Minä maksoin omasta 200-litraisestani 50€ kaksiputkisen valaisimen kanssa joka oli jo kyllä erittäin halpa hinta kyseisestä altaasta.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”