Kala livahti wc-pönttöön vesivaihdon yhteydessä!
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Kala livahti wc-pönttöön vesivaihdon yhteydessä!
Moi! Onko kellekkään käynyt niin että pienen asunnon ämpärillä veden vaihdossa jokin pieni kala livahtanut ämpäriin ja hetken ollut wc pöntön vedessä pinteessä..mulle tänään kävi aika ikävää mutta kalan sain pelastettua..vähän huuhtelin kalaa puhtaassa vedessä ja sitten takas kavereiden kanssa akvaan.. onko mitään bakteeririskiä jos tekee näin..kun aloittelija olen..en tietenkään raaskinut sitä sinne jättää ja kun elossa pysyi? :O 
-
vallumaarit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kala livahti wc-pönttöön vesivaihdon yhteydessä!
On käynyt, en ikinä unohda, kun kolme kääpiöpalloa katteli mua anovasti silmiin, kun nostin pöntön kannen ylös. Onks tää meiän uus akva täh?
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Siinä tilanteessa taitaa olla vain kaksi vaihtoehtoa (jos on oikein tulipalokiire)
1) Suorittaa tarpeet fisujen päälle.
2) Onkia fisut ja mahdollisesti suorittaa tapahtumat housuun.
1) Suorittaa tarpeet fisujen päälle.
2) Onkia fisut ja mahdollisesti suorittaa tapahtumat housuun.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
urppis
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Minä suorittaisin tarpeet housuun. Olis koettu sekin... "p*skoin housuuni kalojen tähden..." 
Ei kun oikeesti.. Joskus mulle on käynyt noi, mutta kyseessä oli pieni ja vikkelä neon tetra. Se livahti aina välillä tosi syvälle pönttöön, mutta sain sen kiinni. Varmaan jotain akteereita pöntössä on, mutta tuo tetra parka eli aika pitkään vielä pönttöreissunsa jälkeen...
Ei kun oikeesti.. Joskus mulle on käynyt noi, mutta kyseessä oli pieni ja vikkelä neon tetra. Se livahti aina välillä tosi syvälle pönttöön, mutta sain sen kiinni. Varmaan jotain akteereita pöntössä on, mutta tuo tetra parka eli aika pitkään vielä pönttöreissunsa jälkeen...
1000 litraa vesivahinkoa