Milloin akvaario on valmis?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
missumi
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Milloin akvaario on valmis?

Viesti Kirjoittaja missumi »

"kun nitriittiä ei ole vaan se muuttuu nopeasti nitraatiksi"
Niin kuinka nopeasti? Olen käsittänyt, että nitriitti ei saisi koskaan näkyä akvaariossa. Olen kypsyttänyt yli kuukauden tota allasta. Kaikenlaisten sättäysten ja mokailujen jälkeen nitriittipiikki lopulta tuli ja laskikin sitten itsellään. Tein edellispäivänä ison vedenvaihdon tarkoituksena tiputtaa nitraatti. Eilen laitoin noin maustemitallisen hirvensarvensuolaa varmistuakseni akvaarion "kypsyydestä". Täytyy sanoa että oma naama näytti takuukypsältä kun äsken tein testit ja nitriitti on pilvissä. TAAS. Hss lisäyksestä on yli 12h. Tuleeko tää akvaario koskaan valmiiksi?? Mitä nyt tein väärin?? Miten hirvensarvensuola oikeasti kuvaa kalojen aineenvaihduntaa?? Ei jaksais enää... Uudet testitkin saa kohta ostaa, kun vanhat on käytetty loppuun. :frown:
240l
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Milloin akvaario on valmis?

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

Kuukausi ei tunnu aikana vielä kohtuuttoman pitkältä, joten sen suhteen kannattaa mielestäni rauhassa odotella vielä.

Sen sijaan huolestuttavaa on se, että sinulla on jo ollut nitriittipiikki ja sen jälkeen nitriittien määrä on uudestaan noussut. Se tuntuisi viittaavan siihen, että suodattimen bakteereille on sattunut jotain ikävää. Onko suodatin voinut vahingossa olla poissa päältä pidemmän aikaa?
missumi
Starting Member
Starting Member

No sepäs se, kun en oikein tiedä enää että mitä tässä "rauhassa odotellaan" :( Päättymättömiä nitriittipiikkejä? Suodatin oli pois päältä sen vedenvaihdon ajan. Tuskin bakut vielä siitä on itteensä ottaneet... Mä varmaan tapoin ne kun putsasin etulasin ja omenapuunoksan ja vähän pohjaa siinä samalla, koska akvaario on pian kauttaaltaan ruskean levän peitossa. Ihanaa [}:)]
240l
Aprikoosi
Member
Member
Akvaarioseurat: PAK

Viesti Kirjoittaja Aprikoosi »

Mun käsittääkseni kypsytysvaiheessa nitriitti pitäisi laskea ilman_vedenvaihtoa..?
100 l: sinineppareita, tähtipartis ja sukarapuja. MYYTÄVÄNÄ!!!!!
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
missumi
Starting Member
Starting Member

Eli nitriittipiikki tuli ja nitriitti laski itsestään, sitten tein vedenvaihdon nitraatin laskemiseksi.
240l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”