85l kalasto
Valvoja: Moderaattorit
85l kalasto
Vihdoin pääsin eroon niistä mustatetroista, tuli kyllä vähän ikävä heti
Nyt siis altaassa on partis ja 12 kuparitetraa. Voiko ottaa jotain lisää vai "onks hyvä noi"?

-
- Senior Member
- Viesti:
Tämännäköisiä
Koko siis vain n. 3 cm aikuisenakin, eli mahtuvat pieneenkin altaaseen.
Ovat arkoja liian isojen ja vilkkaiden kalojen kanssa ja/tai liian pienessä parvessa. Minulla on 12 kpl 140-litraisessa suppusuiden, nokkamonnien ja muiden Corydorasten kanssa ja pygmit ovat kyllä altaan reippaimmat monniset! Aina tonkimassa sapuskaa hiekasta. Uivat myös usein suppusuiden kanssa keskivedessä ja kisaavat porukalla virtauksessa.
Uuteen 600-litraiseeni aion siirtää muiden muassa nämäkin pikku fisut, mutta toivon mukaan saan kasvatettua parvea n. 30-40 yksilöön. Nam!
-
- Senior Member
- Viesti:
Samaa mieltä kuin pauli; partis saattaa hätyyttää pygmit pois ruoka-apajaltaan, mutta tuskin muuten ilkeilee. Eikä ne ihan kuparitetrojen suuhunkaan sovi.
Itse olen pitänyt pygmejä myös loistokääpiö-, avain-, perhos- ja rusokirjoahventen kanssa eikä ongelmia ole ollut; pygmit ovat aina pyrähdelleet iloisesti pitkin allasta. Parvikoko on tosiaan tärkeä, että ne tuntevat olonsa turvalliseksi. Isonkaan parven hinta ei kuitenkaan muodostu korkeaksi, kun yleinen hintataso on ollut n. 2 euroa.
Suosittelen!
Itse olen pitänyt pygmejä myös loistokääpiö-, avain-, perhos- ja rusokirjoahventen kanssa eikä ongelmia ole ollut; pygmit ovat aina pyrähdelleet iloisesti pitkin allasta. Parvikoko on tosiaan tärkeä, että ne tuntevat olonsa turvalliseksi. Isonkaan parven hinta ei kuitenkaan muodostu korkeaksi, kun yleinen hintataso on ollut n. 2 euroa.
Suosittelen!