Apua, valkoista nöyhtää

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Heluna
Starting Member
Starting Member

Apua, valkoista nöyhtää

Viesti Kirjoittaja Heluna »

Nyt on akvaario 128l ollut reilun viikon käynnissä. Kasveja on intianvesitähdikki ja jokin vedensuosija... vai suosikki. Ja sitten pieniä kasveja. Pohjalla on mustaa soraa (aika hieno jakoista) ja sitten yksi puu pulikka ja laavakivi. Lisäksi harmaita kiviä.

Nyt on ongelma: on tullut sellasta valkosta nöyhtää ja luulin sen olevan lasivillaa (vaikka otin kyllä kasveista pois niin tarkasti kuin sain). Alkaa olla ihan hirveen näköstä eli mitä se on ja miten siitä eroon pääsee? Kivetkin peittyy ja kasvit... [:I]

Edit: Otsikko ja huutamiset muokattu.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Jotta tietäisi miten pääsee eroon, pitäisi tietää mitä se on, ja jotta tietäisi mitä se on, pitäisi tietää mitä olet akvaarioon pistänyt noiden jo ilmoittamiesi lisäksi.

Siis voisiko se olla vaikka hometta?
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Kuulostaapa yvinkin juuri homeelta - etenkin jos olet laittanut kalanruokaa altaaseen...

ps. otsikot voisi nimetä paremminkin.
Heluna
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Heluna »

Onpas täällä nyt omituista väkeä... Jäi muuten aika loukattu mieli otsikoinnista! Jos kerta on tosi kyseessä niin kai sitä apua laittaa otsikoksi jotta tulee huomioitua ja kiinnostus herää siihen mikä on hätänä.

Hyvät jatkot... Vedin herneet ja takas en viitsi enää kirjotella. Luulin, että täällä on avuliaita ja asiallisia ihmisiä, mutta olikin pilkun viilaajia (rumemmin en viitsi sanoa). Eli sittenpä loppui harrastus alkuunsa, kiitos teille "harrastajat "... Ois akvaario myytävänä heti alkuun.
kalakala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kalakala »

No ei kai tuollaisesta kannata loukkaantua :? . Sehän oli vain kehotus..
"Ehkäpä myrskyjä onkin vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu..."

-Muumipappa-
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Hmm, enpä tiedä mistä herneet nenääsi kiskaisit (nekin lienevät pakaste sellaisia tai kuivattuja), mutta luepas arvon Heluna se ensimmäinen viestisi uudestaan ja sen jälkeen jarvij:n kommentti. Kristallipallot on myrskyn jälkeen olleet aikas sumeena. (Ei oo päivitetty vielä digiaikaan.)

Ja koska oletin akvaariosi olevan uusi, sitä varmaankin "ruokitaan" kalanruoalla, joka helposti aiheuttaa homeenkasvua altaaseen (kun sitä ruokaa ei kukaan ole syömässä pois).

Otsikon tarkoitus on jollain tapaa kuvata, mitä viesti sisältää.. Kyllähän "Apua" kuvaa, mutta hyvin huonosti. Suurin osa tällä palstalla olleista otsikoissa sisältää jonkun sortin kysymyksen ja kysyjä tarttee apua, joten tartteeko sitä vielä erikseen otsikossa mainita - eiköhän se ole itse kullekin jo täysin selvä asia?

Otsikosta yleensä... Monet ihmiset katsovat vain otsikkoa eivät itse viestisisältöä lainkaan. Itse nyt vaan satuin tökkäseen tolla takapäästä punasella hehkuvalla hiirellä linkkiä. Ajatus on kuitenkin se, ettei aina tarvitse lukea itse viestiä vaan voi hypätä ne "ei kiinnostavat" aiheet yli, kun näkee jo otsikosta, mitä juttu koskee.

Olisi hiukan tylsää lukea palstaa, jonka kaikki otsikot ovat "Apua", "Auttakaa", "Help", "Mitä tää on?", "Miksi?" jne... Ja kun käytät forumin hakua, on ikävää kun siellä seassa on sitten näitä Apuva-viestejäkin. Jos tietoa etsii, joutuu kaikki nämä Apuva-viestit käymään ehkäpä jopa turhaan läpi.
PaulaP
Junior Member
Junior Member

Off Topic

Viesti Kirjoittaja PaulaP »

Anteeksi nyt vaan kun menee ohi aiheen, mutta olen niin monesti meinannut tämän sanoa... Tällä palstalla ehkä parasta on nuo otsikot, joista heti näkee mitä juttu koskee ja voisikohan se kiinnostaa minua. Kiitos kirjoittajille ja ahkerille moderaattoreille, jotka jaksavat muokkailla otsikoita, jos kirjoittajalta se on epämääräisenä maailmalle livahtanut. Itse ainakin jätän sellaiset palstat väliin, missä otsikointi (ja oikeinkirjoitus! [;)] ) ei ole arvossaan.
okanderi1
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja okanderi1 »

Mulla tuli akvaarion käynnistyksen aikana samallaista valkoista hötöä muutaman viikon sitte se loppu ihan itekseen. Arvelisin että hajottajabakteerit hoiti sen hötön pois.
m-haapala
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m-haapala »

Mulla oli samaa höttöä, täällä lisää keskustelua aiheesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”