Mitä laittaisitte 60L "nanoon"?
Valvoja: Moderaattorit
-
mattib
- Starting Member

- Sukupuoli: Mies
Mitä laittaisitte 60L "nanoon"?
Elikkäs pari vuotta täällä seuraillut tätä toimintaa ja ulkolaisia palstoja kuvia ja tekniikkaa. Noh tekniikkaan ei vielä montaa euroa ole sijoitettu ja yksinkertaisesti on tarkoitus edetä. Allas siis juwelin n.60L jossa vettä liikuttelee nuo 2 koralian nanostreamia ja sitten tuon oman suodattimen paikan jätin lämmittimen ja aktiivihiiltä/fosvaatin poistajaa varten. Valokansi kokee toistuvia muutoksia mutta t5 putkia siinä tarkoitus pitää. Viikottaiset vedenvaihdot ja manuaalinen lisäys. Elävää kiveä on tällä hetkellä reilut 4kg ollut kypsyttämässä allasta ja 3 viikkoa se on pyörinyt. Mitenkäs tästä eteenpäin loisi kiinnostavan pikku altaan koska isompaa ei ole tarkoitus hankkia
sisustus vinkkejä odotellen 
-
DnooB
- Senior Member

- Akvaarioseurat: Meri-Lapin Akvaristit ry
Re: Mitä laittaisitte 60L "nanoon"?
Malttia että kypsyy kunnolla ja rapuloisia ja koralleja 
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla!
Mantis! Kaikilla pitää olla yks sellanen. Mullakin on...mutta mulla ei ole enää erakoita 
-
DnooB
- Senior Member

- Akvaarioseurat: Meri-Lapin Akvaristit ry
tko onko sulla kuvia siitä. Mie olen aina tahtonu mantista 
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla!
No, aluksi kaikki elävä kivi lähelle takaseinää epäsymmetrisesti. Sitten hiekkaa pohjalle useampi sentti, kahta tai kolmeakin eri karkeutta siten että karkein alimmaiseksi. Tämän jälkeen vielä pari kiloa uutta ensiluokkaista harjaamatonta mahdollisimman paljon elävää sisältävää kiveä josta saadaan mikrofaunaa hiekkaan. Sitten yksi pieni merimakkara, meritähti, muutama erakkorapu, T. crocea ja SPS-fragejä. Se on siinä
Tai näin ainakin itse teen omalle 60L:ni...
Tai näin ainakin itse teen omalle 60L:ni...
Eipä ole kuvia =/ Se on aika pikkunen kaveri ja harvoin tulee tankin etupuolelle. Sillä on kait kolo tehtynä jossain takareunalla. Nanossahan tuollasta pääsee paljon paremmin seuraamaan. Pauke kyllä käy joka päivä niin tiedän että se on hengissä...ja siitä että kolme kiviä siirtelevää taskurapua ei enää siirtele kiviäDnooB kirjoitti:tko onko sulla kuvia siitä. Mie olen aina tahtonu mantista
Tuli Indonesian kiven mukana ja näyttää tältä: http://www.ucmp.berkeley.edu/arthropoda ... =g_viridis
eli ei niitä kaikkein isoimpia ja kauneimpia mantiksia, mutta tykkään