Miten on... Tappaako pedot nämä kaksi kotilolajia?
Mulla on akvaariossa hirveä ongelma ihan pikkuisista kovista soikeista kotiloista?, joita on akvaarion laseissa ja kasvien lehdillä (ilmeisesti huppukotiloita) sekä kehäkotiloista. Näihin kai petokotilot auttaisivat?
-Sini
Tiikeri- ja omenakotilo petokotiloiden kanssa?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
-
- Junior Member
Re: Tiikeri- ja omenakotilo petokotiloiden kanssa?
Jos tiikeri- ja omenakotilo ovat tarpeeksi isoja, en usko petojen käyvän näiden kimppuun, mutta pienimmät poikaset pedot saattavat syödä. Nämä yleiset "roskakotilot" pedot poistavat altaasta yleensä tehokkaasti ja myös kierteisiä ne ruukaavat syödä. (Ainakin itselläni postitorvikotilot katosivat parissa viikossa altaasta.
)

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Samanlaiset kokemukset täälläkin 

Se, että jos minä olen väärässä, niin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olisit oikeassa.

-
- Member
Heippa!
Kyselen lisää..
Tosiaan omput eivät altaassani pärjänneet, ja kaksi tiikerikotiloa kolmesta olen tappanut tiputtamalla ne lattialle
Vahinkoja...
Yksi tikru jäljellä. Mitä niiden seuraksi? Tiikereitä en enää lisää haluaisi, kun tekevät niitä valkoisia munia ympäri allasta.
Miten on? Petoja kenties? Mutta syövätkö sitten hyödylliset kierteiset vai ajavatko ne kierteisten asian eli möyhivät hiekkaa?
Kyselen lisää..
Tosiaan omput eivät altaassani pärjänneet, ja kaksi tiikerikotiloa kolmesta olen tappanut tiputtamalla ne lattialle

Yksi tikru jäljellä. Mitä niiden seuraksi? Tiikereitä en enää lisää haluaisi, kun tekevät niitä valkoisia munia ympäri allasta.
Miten on? Petoja kenties? Mutta syövätkö sitten hyödylliset kierteiset vai ajavatko ne kierteisten asian eli möyhivät hiekkaa?
240 l
54 l
54 l
-
- Junior Member
Pedot ovat petoja. Eli syövät kyllä kierteiset melko tehokkaasti. Eivät mielestäni möyhi pohjaa, vaikka piiloutuvatkin hiekkaan saalista odottelemaan. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Senior Member
Onko petokotilolle olemassa joku "oikeampi" nimi, vai onko se vain petokotilo? Miten hanakkaan lisääntyy?
On ne vaan niiiiiiiiin ihania