Mustatetrat muiden kalojen kanssa
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Mustatetrat muiden kalojen kanssa
Hei, olen nyt pahaksi harmiksi huomannut, että mustatetrat on kuin pieniä piraijoja, eikä muut kalat ehdi syömään ollenkaan, vaikka kuinka koittaisin tunkea ruokaa enemmän kuin tarpeeksi altaaseen. Pari kalaa on jo kuollut luultavimmin aliravitsemukseen niiden takia.
Minkä kalojen kanssa näitä pitäisi sitten pitää? Ja ehkä nyt täytyy pitää niille aivan erillinen allas, toisaalta olen muutenkin toivonut että allasmäärä vähenisi eikä enää kasvaisi.
Onpas tämä taas niin harmillista:(
Mitä tekisin, saisko kaloja mitenkään syötettyä niin etteivä mustatetrat vaan paisuisi liikaa ja muut nälkiintyisi? Olen antanut pohjatabletteja muun ruuan yhteydessä, mikä on antanut muille kaloille jonkin mahdollisuuden saada enemmän ruokaa, mutta tämä ei tunnu riittävän:(
Minkä kalojen kanssa näitä pitäisi sitten pitää? Ja ehkä nyt täytyy pitää niille aivan erillinen allas, toisaalta olen muutenkin toivonut että allasmäärä vähenisi eikä enää kasvaisi.
Onpas tämä taas niin harmillista:(
Mitä tekisin, saisko kaloja mitenkään syötettyä niin etteivä mustatetrat vaan paisuisi liikaa ja muut nälkiintyisi? Olen antanut pohjatabletteja muun ruuan yhteydessä, mikä on antanut muille kaloille jonkin mahdollisuuden saada enemmän ruokaa, mutta tämä ei tunnu riittävän:(
-
- Aasian kirjeenvaihtaja
- Sukupuoli: Mies
Re: Mustatetrat muiden kalojen kanssa
Ovat melkoisia piraijoita, juu.
Itse olin joskus vuosia sitten ostanut uusia keskenkasvuisia korutetroja ja päästin ne sitten täysikasvuisia mustatetroja sisältävään akvaarioon. No, nämä tulokkaat pistettiin poskeen muutamassa minuutissa noiden mustatetrojen toimesta ja todella "piraijamaisella" ahneudella. Oppia ikä kaikki, sanoisin.
Itse olin joskus vuosia sitten ostanut uusia keskenkasvuisia korutetroja ja päästin ne sitten täysikasvuisia mustatetroja sisältävään akvaarioon. No, nämä tulokkaat pistettiin poskeen muutamassa minuutissa noiden mustatetrojen toimesta ja todella "piraijamaisella" ahneudella. Oppia ikä kaikki, sanoisin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Onko mustatetrat noin piraijoita. Joskus ollut mullakin noita, eikä kyllä noin piraijoilta tuntunut, saatikka sitä että söisivät pikkukaloja. 

-
- Junior Member
No meillä eivät sentään ole pikkukaloja syöneet mutta kyllä tosiaan muuten menevät ruoan perään kuin mitkä tuhoajaolennot :O
Menee hermot kun nytkin tuon altaan koko on liikaa, saati sitten että lisäksi pitäis vielä olla toinenkin. Hammaskarpeistakin on ollut niin paljon harmia viime aikoina... En tiedä kauanko jaksan tätä harrastusta, jos se jatkuu näin
Menee hermot kun nytkin tuon altaan koko on liikaa, saati sitten että lisäksi pitäis vielä olla toinenkin. Hammaskarpeistakin on ollut niin paljon harmia viime aikoina... En tiedä kauanko jaksan tätä harrastusta, jos se jatkuu näin

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Älä nyt tuon takia harrastuksesta luovu. Lahjoita tai myy mustatetrat jos tuovat sinulle vain harmia. Ei elämä aina voi olla helppoa ja kevyttä. Epäonnistumisiakin aina joskus tulee, mutta kun ne on voitettu, tulee onnistumisen ilo ja tyytyväisyys.
-
- Aasian kirjeenvaihtaja
En osaa sanoa, onko noin yleisesti, mutta minun akvaariossani kävi noin.They2 kirjoitti:Onko mustatetrat noin piraijoita. Joskus ollut mullakin noita, eikä kyllä noin piraijoilta tuntunut, saatikka sitä että söisivät pikkukaloja.
Minulla on joskus muinaisuudessa ollut punapiraijoitakin (6 kpl isossa altaassa) ja toki nekin olivat aivan maineensa veroisia. Ruokin niitä useasti esim. pakastemuikuilla ja pari sellaista ne pistivät hetkessä poskeensa.
-
- Senior Member
Luovu mustatetroista, älä harrastuksesta, on monia kauniimpia ja kiltimpia tetroja kuin mustat, ja muita kalasia vaikka millä mitalla. Itellä nuo millit sydäntä lähellä mutta kyllä altaassa uiskentelee kaikenlaista porukkaa, mitään "pikkupiraijoja" ei kyllä suvaita...
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
320 l NPT-allas
-
- Starting Member
- Viesti:
Eikös se niin mene, että jos se suuhun mahtuu se syötäköön?They2 kirjoitti:Onko mustatetrat noin piraijoita. Joskus ollut mullakin noita, eikä kyllä noin piraijoilta tuntunut, saatikka sitä että söisivät pikkukaloja.
Minul oli muutama mustatetra hetkellisesti akvassa, johon syntyi platyn poikasia (keräsin ne tosin poikasverkkoon kolmeksi viikoksi ja laskin muutaman vapaaksi). Veikkaampa kaikki meni tetrojen kitaan, kun laskin niitä pois poikasille tarkoitetusta verkkoaltaasta... mutta ne olivat oikeasti todella pieniä, eli suupaloja mitkä sopivat muillekkin kaloille jos niitä vain saa.
Siirsin mustikset toiseen altaaseen ja platynpoikaset saivat kasvaa rauhassa. Niitä ei sitten muut enää häirinneet. Mustatetrat ovat nyt uudessa kodissa ja platyt ovat kasvaneet hyvin

Mustatetrat ovat muutoin olleet mukavaa akvaarioseuraa toisille kaloille.
Älä sekoita minua faktoilla - olen tehnyt jo päätökseni.