Akvaarion hoito ja kynsilakka

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Isopurje_pleko
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 20:22, 30.06.2010
Paikkakunta: Tampere

Akvaarion hoito ja kynsilakka

Viesti Kirjoittaja Isopurje_pleko »

Tää voi olla hölmöltä kuullostava kysymys...Mutta kun mä olen miettinyt sitä, että uskaltaako kynsiään lakata kun esim. joka päivä ruokkii kalojaan? Lakkahan kuluu ja irtoilee... voiko siitä irrota akvaarioon jotain haitallista? Mä en ole uskaltanu sen muutaman kuukauden aikana, jolloin mulla on akvaario ollu, lakata kynsiä ollenkaan, kun olen miettinyt tätä!
Vedenvaihtotoimissa ja pohjan putsaamisessa mulla on usein semmoset talouskäsineet, mutta eihän esim. ruokkiessa sellasia viitti pitää ja joskus on esim. kasvit helpompi istuttaa ihan paljain käsin....
Niin että uskaltaako akvaristi lakata kynsiään??
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarion hoito ja kynsilakka

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Onhan tämä mielenkiintoinen kysymys, mutta väittäisin, että lakkaa irtoilee niin pienissä määrissä, ettei se akvaarion ekosysteemiä haittaa. Asiaa auttaa, että pesee kädet ennen ruokintaa, niin lakan kuivumispinnan päälle jääneet haitalliset kemikaalit huuhtoutuvat pois. Tähän ei varmaan tieteellistä vastausta löydy?
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
KrisAnn
Junior Member
Junior Member
Viestit: 184
Liittynyt: 11:50, 25.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Akvaarion hoito ja kynsilakka

Viesti Kirjoittaja KrisAnn »

Isopurje_pleko kirjoitti: Niin että uskaltaako akvaristi lakata kynsiään??
Uskaltaa kyllä, varsinkin jos antaa lakan kuivua ennen kun työntää kätensä sinne akvaarioon. :D
-QultaQala-
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 14:00, 31.08.2010
Paikkakunta: Oulu

Re: Akvaarion hoito ja kynsilakka

Viesti Kirjoittaja -QultaQala- »

Kyllä minä uskaltaisin, monta kertaa kun olen itsekkin kynsilakkaiset näppini altaaseen upottanut.:)
128l ihan tyhjä purkki odottamassa käyttöönottoa :'3
-Mandell-
Member
Member
Viestit: 383
Liittynyt: 12:37, 18.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Akvaarion hoito ja kynsilakka

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

eiköhän sen uskalla, en mä ole koskaan ainakaan varonut :D

Luin tota otsikkoa tolleen whaat että onks joku saanu päähänsä tunkea kynsilakkaa akvaarioon vaikka koristeeksi :mrgreen:
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”