Mitä mieltä Kuopion Akvaarioliikkeestä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sannikka
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Mitä mieltä Kuopion Akvaarioliikkeestä?

Viesti Kirjoittaja Sannikka »

Tiedän, että tällainen keskustelu on jo ollut, mutta se taisi olla vuodelta 2004, niin en tiedä pitääkö tiedot vielä paikkaansa.
Minun pitäisi käydä ostamassa kaloja tuossa viikonloppuna, ja lähin kunnon akvaariokauppa on Kuopiossa (jonne sinnekkin on parin tunnin matka).

Haluaisin kuulla mielipiteitä Kuopion Akvaarioliikkeen valikoimasta, kalojen kunnosta ja hinnasta +muusta mieleen tulevasta. En haluaisi mennä turhaa matkaa sinne, jos liike onkin aivan surkea :D

Tiedättekö, löytyykö sieltä tylomeniakotiloita, siis sulawesikotiloita? Entäs sukarapusia? Näitä pitäisi jostain hankkia, ja nyt saattaa olla jo aika kylmä postissa kuljettamiselle. Vai onko?

Tässä samalla kysyisin, että mikä olisi hyvä johtajakala 180l? lämpötila olisi noin 24 astetta. Muita kaloja on

kuusiraitabarbeja,
monnisia,
joku monni (löytyykö kuopiosta muitakin kuin partamonneja?),
jotain parvikalaa noin 20kpl (mikä voisi olla hyvä?)

taisin karata hieman alkuperäisestä aiheesta, mutta toivon vastauksia :D
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: mitä mieltä Kuopion Akvaarioliikkeestä?

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Eipä ole Kuopion akvaarioliike muuttunut vuoden 2004 jälkeen, mutta selvästi paras kalavalikoima siellä on, verrattuna mitä muita puljuja Kuopiosta tai muista lähikunnista löytyy(jos löytyykään). Seuraava etappi olis sitten Jyväskylä, jossa on kohtalaisen hyvä kalavalikoima. Hintalaatusuhde on kohdallaan tuolla, mutta esim. plekot oli kamalan hintaisia(verrattuna vaikkapa Treen valikoimiin). Sukarapuja taikka erikosempia kotiloita en huomannut siellä, kun parisen viikkoa sitten viimeksi kävin.
Sannikka
Member
Member

noo sukarapuja viimeksi löyty siilinjärveltä, nuita kotiloita pitäs vaa saaha vielä. Eli voiko niitä enää postittaa? :)
LKA
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja LKA »

Moikka,
itse kun asun melkein tuon Kuopion Akvaarioliikkeen vieressä, ajattelin oman mielipiteeni mainita. Hinnat tuntuu hieman kalliilta ainakin verrattuna joihinkin eläinkauppoihin ja ne myyjät ei vaikuta mitenkään kamalan ammattitaitoisilta vaikkakin ovat muuten mukavia. Akvaariota hankkiessani liikkeen setä ei osannut käytännössä neuvoa miten akvaario kannattaisi kypsyttää, yrittivät myydä Bactozymiä ja neuvoivat laittamaan kalat "raakaan" veteen vedenparannusaineen kanssa... ja kasvien vaatimuksista kun kysyin, vastaus oli "ne kasvit jotka ei pärjää kyseisissä oloissa, kuolevat pois ja jäljelle jää ne jotka viihtyy". Eli minun mielestä kannattaa olla itse perillä mitä haluaa ja missä hintahaarukassa, sitten vasta astua sisään liikkeeseen.
Akvaarioliikkeessä valikoima on kyllä tosi hyvä, löytyy varmastikin ne perinteisimmät akvaariokalat ja joitain "erikoisempia". Mielestäni sukarapuja on ollut myynnissä joka kerta kun olen siellä vieraillut, mutta niitä löytyy myös Kuopion keskustan Lemmikkiasemalta kauppakeskus Minnassa. Saattoivat olla jopa aavistuksen edullisempia siellä mutten mene vannomaan... Melkeinpä suosittelen käymään myös tuolla Lemmikkiasemalla ihan vertailun vuoksi vaikkei valikoima kamalan laaja olekaan. Liike on kuitenkin ihan siisti ja hinnat edullisia. Itse olen saanut sieltä hyvää palvelua ja asiantuntevaa opastusta (ainakin yksi sen paikan myyjistä on itsekin akvaristi ja tietää mistä puhuu). Jostain kumman syystä olen itse tykännyt ostaa kalat ja kasvit muualta kuin Akvaarioliikkeestä, kyseessä varmasti on osittain mieltymykset ja makuasiat :)
Kalaehdotuksia on vaikea tehdä, mutta voin sanoa olevani tyytyväinen nykyiseen helppohoitoiseen kokoonpanooni johon kuuluu: avainkirjoahvenpariskunta, parvi kuparitetroja, parvi kulmatetroja, parvi kuparimonnisia, partamonni ja parvi piikkisilmiä pohjalla. Ja iso osa akvaarion viehätyksestä on sitten siinä kasviviidakossakin.
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Tuossa Kuopion Akvaarioliikkeessä on ärsyttänyt se, kun myynnissä on ollut normaaleihin akvaarioihin sopimattomia kaloja tai muuten friikkejä (haibarbi, haimonni, papukaijakirjoahven..), jotka sitten todennäköisesti päätyvät jollekin onnettomalle. Ja mitään vastaanmukisematta haavivat asiakkaalle kalat, jotka valitsi meiningillä "kaksi noita, yksi tuollainen punainen, kolme noita". Jotain pientä liikkeestä tuli ostettua, kahteen otteeseen kaloja ja joskus kasveja ja jotain muuta pientä. Lemmikkiasemasta tykkäsin itse enemmän.

Vaikka liikkeellä on pitkä historia, niin tuntuu se raha puhuvan kaikista eniten. Bisnes on bisnestä, mutta siltikin.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Pizku
Maskotti
Maskotti
Viesti:

Re: Mitä mieltä Kuopion Akvaarioliikkeestä?

Viesti Kirjoittaja Pizku »

Kuopion Akvaarioliike on hyvä liike, mutta kannattaa jättää myyjien "neuvot" enimmäkseen kuuntelematta. Monniset voivat kuulemma aivan hyvin elää yksikseen ja kehyksettömät akvaariot eivät kestä yhtään mitään, näin pari mainitakseni. Lisäksi eri myyntialtaista kaloja myydään samaan pussiin, mistä kyllä ehdin älähtää, niin sain sitten eri pusseihin. Vain monniset tarvitseva oman pussin, muille on kuulemma ihan sama. Muuten kyllä kalavalikoima on Kuopion paras, Lemmikkiasemalta saa lähinnä peruskaloja malliin neontetra ja lehtikala. Tosiaan nuo mainitut haibarbit ja papukaijakirjoahvenet ovat pistäneet omaankin silmääni. Kaloista saisi olla altaissa muutakin tietoa kuin nimet... Joka tapauksessa käymisen arvoinen paikka, mutta myyjien puheet kannattaa suodattaa aika tehokkaasti.
Sannikka
Member
Member

Minä suunnilleen tiedän mitä haluan, jos ei oteta huomioon tuossa aloitusviestissä mainitsemia arvoituksia :D Onko kelläkään ehdotuksia? :) Onneksi nuista yleisimmistä kaloista osaan sanoa suunnilleen, että sopiiko kyseinen kala omaan akvaan, eli älyän olla ottamatta mitään haukea tuonne [;)]
HYPPO_EL
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja HYPPO_EL »

Minusta sinun kannattaisi vaikka soittaa Kuopion Akvaarioliikkeeseen ja kysyä valikoimista. Soitto kannattaa tehdä hiljaiseen aikaan, niin varmasti vastaavat. Minulle on ainakin sanottu, että he voivat tehdä tilauksen toivomuksien mukaan tukkuun.
Sannikka
Member
Member

en vielä ihan voi soitella, koska ääni on niin paineessa ettei kurkusta kuulu melkeimpä mitään :s mutta kunhan tästä tervehdyn niin soittelen :) kiitos neuvoista
Sannikka
Member
Member

soitin tuonne akvaarioliikkeeseen, siellä kuulemma ei löydy paratiisikaloja eikä sukarapuja (siis paratiisikaloja meinasin tuohon) :o soitin sitten tuonne lemmikkiasemalle, siellä kuulemma löytyy paratiisikaloja :D taidan asioida sitten molemmissa, ja etsin jotain kivaa pientä parvikalaa lisäksi. Selvisi että tylomeniakotiloitakin saan vielä :) eli huomenna sitten sinne
LKA
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja LKA »

Juu Lemmikkiasemalla on tosiaan paratiisikaloja eivätkä olleet hirveän kalliitakaan :) Normi parvikalat on muistaakseni Lemmikkiasemalla edullisempia, ja siellä on sellainen kanta-asiakaskortti jossa viidestä ostosta lasketaan summat yhteen ja siitä summasta saa 10% alennusta 6. oston yhteydessä. Itse olen sinne siis keskittänyt kalaostokseni.
Sannikka
Member
Member

okei :D hyvä juttu. Eli uskon, että minun ei tarvitse ollenkaan vierailla akvaarioliikkeessä, vaikka kyllähän senkin voi käydä vilkaisemassa jos aikaa riittää :)
LKA
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja LKA »

Kerrohan sitten myös ne omat kokemuksesi noista liikkeistä, ja mitä uutta löytyi akvaarioon :)
Sannikka
Member
Member

noniin, mukaan tuli kaksi paratiisikalaa, 6 albiinotäplämonnista ja 3 piikkisilmää (piikkisilmät pienempään akvaan kahden seuraksi) Oli aika paljon asiantuntevaa porukkaa tuolla lemmikkiasemalla :D toisessa vakuuttelivat melkein kaiken käyvän kaikkeen, ja väittivät, että monniset pärjäävät yksinään yms. En sitten niitä pahemmin kuunnellut, ja mukaan tuli nuo 6 monnista. Eli kyllä tuo lemmikkikiile oli reilusti parempi paikka :D
nektariini
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nektariini »

Oma mielipide täytyy myös tähän laittaa, kun kerran muutkin on laittanut. :)
Minusta Kuopion akvaarioliike ainakin hinnoiltaan on alhainen (tiedä sitten purkeista ja muista, kalat ainakin), vaikka tuo asiantuntemus ei tosiaankaan taida parasta luokkaa olla. Parempi nimenomaan itse ottaa selvää asioista ja mennä sitten ostamaan.
Lemikkiasemaan kun vertaa, niin siellä kyllä tiedetään mistä puhutaan, mutta sen kerran, kun olin ostamassa kasveja, ja näin kuolleen taiston kasveissa, niin en ole sieltä mitään kaloja tai kasveja ostanut. Lisäksi, kun olen kaksi kertaa sieltä kaloja ostanut, niin eivät järin terveitä olleet.
.. Joten olen siirtynyt Viherkalan nettikauppaan, enkä sieltä ole toistaiseksi virheitä löytänyt. :)
Mutta mielipiteitä on monenlaisia, ja siis Kuopion akvaarioliikkeeseen liittyen, ihan hyvä kauppa on.
Sannikka
Member
Member

Niin, kummassakin kaupassa oli kyllä puolensa, mutta Lemmikkiliike tällä kertaa vei :D Nyt nuo kalat on tuolla altaassa, albiinomonniset ei kauheasti vielä mitään tee, nyhjöttää vaan tuolla, mutta kyllä ne varmaan kohta rohkistautuu. Paratiisikalat jo tutkii akvaa :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”